[Lexicon] MPX-1

CraZ

..
Aye..

Een van de gasten achter PlebWeb (oud collega van me.. ook van Johnny trouwens) zat er altijd op te hameren.. als het om effecten gaat MOET je Lexicon hebben.. de rest is verspilde moeite.

Nu heb ik zojuist mijn MPX-1 binnengekregen.. aangesloten.. en ik weet meteen wat ie bedoelde.

Damn.. dat ding is echt rete-flexibel.. en klinkt fantastisch !

Ik heb er ook een. Is echt een koel ding. Ook de modulatie mogelijkheden zijn uitgebreid. Je kan een random LFO aan de pitchshiter hangen of een overdrive tussen de delay lus hangen. Dat soort dingen. Ben alleen al tijden op zoek naar een fatsoenlijke editor maar ben bang dat die er gewoon (nog) niet is. De bediening is helemaal niet slecht hoor maar er zit gewoon zoveel in.

de rest is verspilde moeite.

lexicon heeft inderdaadl een goede galm en effects,
maar er zijn meer leuke units op de markt die zeker het luisteren waard zijn.

hoe is tie in t vergelijk met multieffectprocessoren van tc electronics, bijvoorbeeld de m-one xl ? of is dit moeilijk te vergelijken en een kwestie van smaak. zit er nog verschil in de kwaliteit van de reverbs ?

Re: [Lexicon] MPX-1

Origineel geplaatst door CraZ
Aye..

Een van de gasten achter PlebWeb (oud collega van me.. ook van Johnny trouwens) zat er altijd op te hameren.. als het om effecten gaat MOET je Lexicon hebben.. de rest is verspilde moeite.

Nu heb ik zojuist mijn MPX-1 binnengekregen.. aangesloten.. en ik weet meteen wat ie bedoelde.

Damn.. dat ding is echt rete-flexibel.. en klinkt fantastisch !

Arrgghh, ik wil ook een Lexicon. Ik heb er eentje gehoord en was verkocht. Nu is het punt dat ik een beetje in een moneypit terecht ben gekomen (wie niet) en vroeg me af wat een goede Lexicon alternatief is.. En dan bedoel ik niet een ander merk!! Of zijn ze nog wel is op tweede hands sites te vinden?

Lexicon MPX100?? volgens mij kan je niet heel veel goedkoper zonder echt heel erg omlaag in kwaliteit te gaan

Precies, MPX100 is een goedkope Lexicon bak met een erg goed klinkende galm (heb 'm zelf ook). Een maat van mij heeft een MPX-1 (en LXP15). Ben niet echt te spreken over de MPX-1, maar dat is een kwestie van smaak.

Ik heb de MPX200 (grote broer van MPX100) en ben idd ook helemaal verliefd op de galm!

Flanger kan beter, delay is niet erg uitgebreid maar de galm is fantastisch!

TIP!

TIP!

Een goeie tip voor mensen die het écht alleen om de reverb gaat.. koop een LXP-1 van Lexicon. In duitsland regelmatig te vinden voor 200 - 240 Euro (naar het schijnt.. ik heb ze nooit onder de 280 gezien).

Deze 9,5 inch brede bakjes hebben een fantastische reverb (men zegt dat ie vergelijkbaar is met de MPX-1).. en verder niks. Niet schlecht zou ik zeggen.. :)

Origineel geplaatst door BasicSystem
De MPX 500 staat 1 stapje onder de MPX 1 en is bij de meeste winkels nu te koop voor onder de 400 euro.....

groeten

basicsys

Ik heb er zelfs nog een nieuwe staan in doos met kassabon en garantie voor 300 voor de liefhebber.*D

Super ondergewaardeerd, 'mijn geheime reverb-wapen': Roland SRV330. Niet de 3030 dus! Niet zo warm als een gemiddelde top-Lex... maar errug lekker dus ;)

De MPX-1 is ook een hele mooie bak. Maar is vooral meer dan een standaard reverb!

Ik heb net een revieuw gelezen over de MPX1 van lexicon (een revieuw van hunne website wel ;) , enfin )

Omdat ik van plan ben er ook èèn aan te schaffen èèn van de dagen, maar ben nog aan het twijfelen daar ik dan twee outputs moet laten vallen op men krappe ingangen van men YAMAHA O3D voor de stereoreturn en toch reeds in de tafel zelf geintegreerd een 2 xyamaha PRO R3 effectprcrs heb die standaard in de tafel zitten en naar mijn inziens toch ni slecht klinken, heb ook gisteren eens geluisterd op de website van TC naar de M3000 en deze heeft me qua galm zeeeeker niet overtuigd men galm door hem te laten vervangen.

Ik ben wel opzoek dus naar een apparaat dat zo'n fameuze LIVE-HALL-KLANK kan produceren, in die lexicon zal da wel lukken zeker? (gebruikt zoals in de -PUSH-universal nation""remix 2001")

Men vraag was heeft er nu iemand ervaring met deze toestanden , ga ik me veel verbeteren? Ik weet dat het beter zal klinken maar hoeveel?? daar dit toch een 800 euro kost, maar misschien er nog goedkoper kan aangeraken,twijfel ik toch.

Iemand aub?

greetz, p.:biertje:

Ik heb jaren lang een MPX1 gehad met veel plezier, heb de mijne net verkocht, (toch niet aan jou he CraZ
;)

Perfecte galm en andere effecten maar ben nu over naar de PCM80"s (weer een stapje hoger) en die zijn echt weer een stuk flexibeler als de MPX1.

Klinken als ik het zo kan vergelijken ook nog een tikje beter (1 tikje maar) dus wat reveb betreft is inderdaad de MPX een hele mooie machine,

Als het je alleen voor de reverb te doen is, dan moet je de Yamaha REV-500 is een keer luisteren, die is zeker niet verkeerd en een gebruikersgemak niet normaal meer!!!

Weet iemand of er verschil zit in de galm algoritmes van de MPX-1 en de MPX-500? m.a.w. Welke galm klinkt beter.
(Ik bedoel dan alleen de galm, zonder gebruik te maken van andere de effecten.)

Erg mooie galmen van Lexicon. Ben blij dat ik er ook eentje heb. Maar ben ook blij dat ik kan kiezen tussen meerdere hardware versies. Mixen tussen verschillende galmen wil ook wel eens leuk uitpakken. :)

Ja hoor , ik heb em nu ook, de MPX1, serieuze BOM , amai!!
SCHHHHHHHOOOOOOOOOLLLLLLLL:biertje: :biertje: :biertje:
Nu weet ik wat effect is, a jaa anders heeft het geen effect è?
:D

heb em op de kop weten te tikken via http://www.ebay.be
voor 400 € 'kes , in goede staat + kabels + handleiding.

Dat was toch nog eens iets dat ik echt nodig had, een deftig processorke me dunkt. Deze gaat me een tijdje zoet houden denkek.

Wa zal de volgende bankrekeningplunder weeral zijn:confused:

"praise the Lord there is music" :halleluja

p.

De LXp1 ongeveer hetzelfde als de MPX1 ? Dat lijkt me sterk. Ik denk dat de Reflex meer in de buurt komt van de sound van de LXP. Ook qua prijs beter te vergelijken (rekening houdend met het voortschrijden van de techniek ) Ik heb de Reflex staan. Klinkt erg goed, maar wel een beetje korrelig. Gezien de prijs is dat geen echte kritiek. De Reflex klinkt overigens altijd een beetje als een kerk. Dat soundkarakter is er moeilijk uit te krijgen, speelt ook bij chorussen enzo. Grappig eigenlijk.

Iemand ervaring met een directe vergelijking tussen de reverbs van de MPX 500 en de MPX 1 ? De overige effecten zullen me een zorg zijn, daar heb je niet perse een Lex voor nodig ...

Paul.

Back