[Lexicon] MPX-1

Origineel geplaatst door Paul Jenner
De LXp1 ongeveer hetzelfde als de MPX1 ? Dat lijkt me sterk. Ik denk dat de Reflex meer in de buurt komt van de sound van de LXP. Ook qua prijs beter te vergelijken (rekening houdend met het voortschrijden van de techniek ) Ik heb de Reflex staan. Klinkt erg goed, maar wel een beetje korrelig. Gezien de prijs is dat geen echte kritiek. De Reflex klinkt overigens altijd een beetje als een kerk. Dat soundkarakter is er moeilijk uit te krijgen, speelt ook bij chorussen enzo. Grappig eigenlijk.

Iemand ervaring met een directe vergelijking tussen de reverbs van de MPX 500 en de MPX 1 ? De overige effecten zullen me een zorg zijn, daar heb je niet perse een Lex voor nodig ...

Paul.

hoi Paul,

Toch is het karakter van een LXP1 meer in de lijn van een MPX1 dan van de Reflex. Puur naar galm gekeken is de relflex meer dan een stap terug t.o.v. de LXP1.

Wel is de MPX1 veel stiller en heeft meer regelmogelijkheden t.o.v. de LXP, vergeet niet dat de LXP bij introductie 1900 Gulden koste, veel duurder dan de Reflex die nog geen 1000 was. Feit blijft dat het allen mooie apparaten zijn.

Tussen de MPX1 en de MPX500 zit marginaal verschil zegt men maar ik hoor het op de galm programma's niet.
Ik heb heel lang een MPX1 gehad en heel veel met de MPX500
gewerkt naast elkaar en het enige echte verschiel was het Ambience programma wat op de MPX1 voller en mooier klonk.

De reverbs waren in mijn optiek identiek aan elkaar.
Dus voor de galm kan je net zo goed een MPX500 kopen,
is ook nog wat gemakkelijker te editen.

hopelijk heb je hier wat aan.

als je het over de "lexicon galm heb" dan praat je toch echt over de 300l en de 960l en de pcm serie. de mpx serie is idd interresant maar er zijn genoeg alternatieven te vinden die soms ook beter zijn (maar goed dat is smaak).

het liefst zou ik nog eens een pcm 91 of een lexicon core 1(kaart met twee! pcm 91 er op)

Hoi EDP.

ik ben het met je eens als je dat zegt maar voor velen van dit forum is een PCM of L gewoon weg teduur,
Ik heb zelf een PCM80 en 90 zijn inderaad hele mooie machines. Zelfs een L224 zou nog perfect zijn:-) wat galm betreft.
Die gebruiken we nog regelmatig voor zang in de studio.
Maar dit kost zelfs 2de hands veel (vanaf 1000 Euro als je mazzel hebt voor een PCM 80)

En dan is een 2de hands MPX1 voor 400 tot 500 euro's echt heel mooi.
Veel beter (natuurlijker) is er niet voor dat geld.

Origineel geplaatst door Prophet

Kleinekinderspeelgoed= kleine prijzen

Grotekinderspeelgoed= grote prijzen :D

p.

Tja das jammer geonoeg waar
ik heb nog nooit met eventide gewerkt maar het schijnt heel mooi spul tezijn.

Origineel geplaatst door Grooveron
Hoi EDP.

ik ben het met je eens als je dat zegt maar voor velen van dit forum is een PCM of L gewoon weg teduur,
Ik heb zelf een PCM80 en 90 zijn inderaad hele mooie machines. Zelfs een L224 zou nog perfect zijn:-) wat galm betreft.
Die gebruiken we nog regelmatig voor zang in de studio.
Maar dit kost zelfs 2de hands veel (vanaf 1000 Euro als je mazzel hebt voor een PCM 80)

En dan is een 2de hands MPX1 voor 400 tot 500 euro's echt heel mooi.
Veel beter (natuurlijker) is er niet voor dat geld.

tuurlijk
ik kan het ook niet betalen. maar lexicon is lexicon is door het algoritme wat ze voor hun duurdere galm gebruiken(waar ze overigens patent op hebben).

toch?:)

Awel ik ben er al serieus verslaafd aan na 2 dagen, aan men MPX1'tje.
Het is gewoon precies een synthesizer erbij, of beter, een machine die al je instrumenten ophemelen, 10 X beter maken gewoon.
Vroeger dacht ik, galm is galm en effecten zijn effecten, wat mijn ingebouwde yamaha 03D effectmodules betreft (ze zijn ook ni slecht hè!) , maar de krachten(duistere?>:| hèhè) die ik nu onder handen heb zal men muziek/ideën veel meer BÁLLEN geven.

:okdan:

p.

Origineel geplaatst door EDP

tuurlijk
ik kan het ook niet betalen. maar lexicon is lexicon is door het algoritme wat ze voor hun duurdere galm gebruiken(waar ze overigens patent op hebben).

toch?:)

ik denk dat je gelijk hebt, al schijnt ook de inwendinge signaal verewerking het een en ander bij tedragen.
Als je bedenkt dat jer zelfs voor een PCM70 tegenwoordig nog 800 a 900 euro betaald en dat ding is bijna 20 jaar oud.

Ik denk dat het een van de meest waarde vaste merken is in de markt, probeer nog maar eens 100 euro voor je Digitech, Alesis of zo tekrijgen, terwijl LXPtjes, Refelexen Alexen enz allemaal vrij duur blijven.

Ik vind trouwens wel dat de MPX100 en 200 echt minder klinken dan de MPX 1 en MPX 500. Waarom weet ik zo niet, schijnt eender tezijn maar in A/B vergelijken rad je 100% zeker welke de ene en welke de andere is.
Zal ook wel met de software en algorythmes temaken hebben.

Origineel geplaatst door Grooveron

ik denk dat je gelijk hebt, al schijnt ook de inwendinge signaal verewerking het een en ander bij tedragen.
Als je bedenkt dat jer zelfs voor een PCM70 tegenwoordig nog 800 a 900 euro betaald en dat ding is bijna 20 jaar oud.

Ik denk dat het een van de meest waarde vaste merken is in de markt, probeer nog maar eens 100 euro voor je Digitech, Alesis of zo tekrijgen, terwijl LXPtjes, Refelexen Alexen enz allemaal vrij duur blijven.

Ik vind trouwens wel dat de MPX100 en 200 echt minder klinken dan de MPX 1 en MPX 500. Waarom weet ik zo niet, schijnt eender tezijn maar in A/B vergelijken rad je 100% zeker welke de ene en welke de andere is.
Zal ook wel met de software en algorythmes temaken hebben.

tja het is jammer dat de prijzen idd zo hoog zijn. ik vestig mijn hoop op dan ook maar op convolution i.p.v synthese galm.

als je ziet wat een programma als altiverb nu al kan. alleen jammer dat je er zo weinig bij kan instellen. maar over een paar jaar. wanneer we een pentium 7 hebben en windows niet meer bestaat omdat bill gates een beetje creatief heeft geboekhoud zijn de pc denk ik snel genoeg om van dit soort programma's meerdere als plug ins te draaien in bijv logic

maar goed dat is iets waar ik stilletjes van droom...:Z :Z

Ik heb ooit een demo bijgewoont van de Sony en die klonk wonderbaarlijk natuurlijk, was ook heel duur vergelijkbaar met een L960. maar inderdaad wie weet waar we nog naar toegaan, ik ben ervoor:)

Een Pcm 80 van Lexicon staat ook weer verder wat reverb betreft waar een mpx1 bvb eveneens 2 DSP chips heeft voor het verwerken van , en apart 1 DSP voor reverb(lexichip2) en 1 DSP voor de overige effecten, de Pcm 80 voor de opwekking van zijn reverb/galmen ook te rade gaat bij de 2de DSP om nog complexere galmen en Delay-algoritmes te produceren, wat een mpx1 bvb niet doet.

P.

(een mens is ni rap kontent hè?
:D )

Klopt het dat de mpx500 best wel ruist? ik laat de galm terugkomen op m'n normale kanalen van m'n tafel en als ik het kanaal uitzet valt er een soort rust van "he lekker, ff die ruis weg" heb alles gechecked verder, output volume mpx500, kabels etc.

kep er ook een

kep er ook een

Zaterdag liep ik door de pawn shop (Cash Converters) en heb daar voor een zeer schappelijke prijs een MPX1 op de kop kunnen tikken! De handleiding zat er niet bij maar die gaan die gasten voor me bestellen bij Lexicon. Nice service!

Ik moet zeggen nadat ik er mee geklooid heb dat het een ZWAAR complex ding is. Het ding heeft de editing diepte van een JV1080, no shit. Hij klinkt qua galm inderdaad anders dan een TC bak. Lichter, helderder en meer glossy.

Leuk ding wel....

Hoor ik hier enige twijfel Mr. Nolet ??? :D

gr. Mario

Ik krijg het gevoel dat ik nu het lelijke eendje in deze thread ga worden, maar toch ga ik even melden hoe ik het doe met galm.

Ik heb een yamaha promix-01 en daar kan je de hoeveelheid galm per kanaal instellen. En voor meerdere synths is dit dus ideaal. De kwaliteit van de galm zal ongetwijfeld minder zijn dan die van lexicon, maar het instellen per kanaal is wel een enorm voordeel.

Je kan natuurlijk ook meerdere lexicons kopen, maar dit wordt dan wel erg duur.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik krijg het gevoel dat ik nu het lelijke eendje in deze thread ga worden, maar toch ga ik even melden hoe ik het doe met galm.

ik ga lekker met je mee doen, want ik heb het toch wel op ensoniq effecten. heb nu een dp/2 en komt zeer snel een dp/pro.

ga niet zeggen dat een lexicon niet goed, dat in tegendeel, werk er veel mee op mijn werk, maar thuis doe ik het met ensoniq wat vindt zelf dat ze net iets beter in mijn mix passen.

ik ben zeer benieuwd naar de ensoniq dp/pro, heb hem zelf wel gehoord bij een bekenden en aiaiaia dit is ook een monstertje dat niet echt bekend is maar zeker ergens rond de pcm80 ligt, om maar even op een lexicon te reflecteren.

Origineel geplaatst door BananaWorld

Ik heb een yamaha promix-01 en daar kan je de hoeveelheid galm per kanaal instellen. En voor meerdere synths is dit dus ideaal. De kwaliteit van de galm zal ongetwijfeld minder zijn dan die van lexicon, maar het instellen per kanaal is wel een enorm voordeel.

Je kan natuurlijk ook meerdere lexicons kopen, maar dit wordt dan wel erg duur.

De hoeveelheid galm per kanaal instellen? Meerdere Lexicons kopen? Nog nooit van aux sends gehoord????

Tsja, mooi spul die dure galmen.

Ik verzamel gewoon mooie impuls responses van die dure bakken en kan daarmee m'n 2e computer voeden en die als 'galmbak' gebruiken. Op een systeem is dat idd niet te doen. Het is wel niet hetzelfde maar bij 'gebrek' aan beter. :)

Back