Origineel geplaatst door Paul Jenner
De LXp1 ongeveer hetzelfde als de MPX1 ? Dat lijkt me sterk. Ik denk dat de Reflex meer in de buurt komt van de sound van de LXP. Ook qua prijs beter te vergelijken (rekening houdend met het voortschrijden van de techniek ) Ik heb de Reflex staan. Klinkt erg goed, maar wel een beetje korrelig. Gezien de prijs is dat geen echte kritiek. De Reflex klinkt overigens altijd een beetje als een kerk. Dat soundkarakter is er moeilijk uit te krijgen, speelt ook bij chorussen enzo. Grappig eigenlijk.
Iemand ervaring met een directe vergelijking tussen de reverbs van de MPX 500 en de MPX 1 ? De overige effecten zullen me een zorg zijn, daar heb je niet perse een Lex voor nodig ...
Paul.
hoi Paul,
Toch is het karakter van een LXP1 meer in de lijn van een MPX1 dan van de Reflex. Puur naar galm gekeken is de relflex meer dan een stap terug t.o.v. de LXP1.
Wel is de MPX1 veel stiller en heeft meer regelmogelijkheden t.o.v. de LXP, vergeet niet dat de LXP bij introductie 1900 Gulden koste, veel duurder dan de Reflex die nog geen 1000 was. Feit blijft dat het allen mooie apparaten zijn.
Tussen de MPX1 en de MPX500 zit marginaal verschil zegt men maar ik hoor het op de galm programma's niet.
Ik heb heel lang een MPX1 gehad en heel veel met de MPX500
gewerkt naast elkaar en het enige echte verschiel was het Ambience programma wat op de MPX1 voller en mooier klonk.
De reverbs waren in mijn optiek identiek aan elkaar.
Dus voor de galm kan je net zo goed een MPX500 kopen,
is ook nog wat gemakkelijker te editen.
hopelijk heb je hier wat aan.