Zelf samples uit films halen

SyPo

Nieuwkomer
Heej mensen!!

Ik vraag me af of ik zegmaar op mijn pc een film kan afspelen, en tegelijkertijd 'intern' de output ( dus vocalsamples enz.) kan opnemen, en hoe dat kan. Ik heb een Audiophile 2496. Ik doe het liever zo omdat ik dan niet de hele tijd de stekkertjes die eigenlijk net niet in m'n geluidskaart passen hoef te gaan verwisselen, en misschien zit er zo'n optie bij soundforge of audition.

Alvast bedankt!!:biertje: :okdan:

Grtz

In de meeste pakketen (zoals wavelab, die ik zelf gebruik) kun je wel instellen dat het pakket op moet nemen van de main mix van je geluidskaart. De pest is dat bij elke geluidskaart dat een andere naam heeft.

-C-

om de audio eruit te halen. Dit werkt volgens mij alleen als je het geluid van een dvdfilm wilt rippen.

Klik hier

wiretap? of is dat alleen voor de mac? die zet sound in je kaart voor de uitgang om in aiff.. volgens mij 16 bits 44.1 gewoon

Bedankt voor de reacties alvast! :okdan:

Origineel geplaatst door C738
In de meeste pakketen (zoals wavelab, die ik zelf gebruik) kun je wel instellen dat het pakket op moet nemen van de main mix van je geluidskaart. De pest is dat bij elke geluidskaart dat een andere naam heeft.

-C-

Zoiets had iemand mij ook al verteld; volgens hem moest je 'stereo mix' kiezen om het te kunnen doen. Maar ik heb ook bij de audioinstellingen bij 'geluid opnemen' ook al alle instellingen gehad en zelf ook nog met windows geluidsrecorder geprobeerd; maar hij wil de output maar niet vinden/ opnemen. Ik heb dan welliswaar geen wavelab, maar het lijkt mij dat het sowieso ook wel met soundforge of audition zou moeten kunnen...

Iemand nog andere opties en/ of ervaringen hiermee??

Grtz!
:biertje:

Check deze thread ff. Kijk dan vooral even wat quifster en ik gepost hebben. Via de links die wij geven vind je uitgebreide info hoe je (simpel) audio zonder kwaliteitsverlies (als je wil) kunt rippen van een dvd.

Top!!
Dankjewel Skipsel! Daar ga ik morgen eens ff rustig voor zitten.

:biertje: Grtz SyPo

Edit: Was nu al ff aan het kijken; Topsite! Hier kan je echt een hoop terugvinden!!!

Back