Cubase sx 3.0 midi/audio

verder gaat mijn voorkeur er ook naar uit om een track op te nemen met een extern opname apparaat. klinkt lekkerder als een mix-down.

Origineel geplaatst door bouncemasters
verder gaat mijn voorkeur er ook naar uit om een track op te nemen met een extern opname apparaat. klinkt lekkerder als een mix-down.

?? Dan heb jij je zaakies niet helemaal yovol geregeld...

Er zijn toch MIDI tracks die niet worden opgenomen in de mixdown? Zo is het toch bij mij, en ik geloof dat het ook zo in de handleiding staat. VSTs wel maar keyboards enzo niet

Origineel geplaatst door richard2000
Alleen interne instrumenten, van VSTi's dus kan je een mixdown van maken, externe instrumenten, ook die via Midi gestuurd worden zal je eerst moeten opnemen als audiotrack in Cubase.

onzin,

maar dat staat ook wel in de handleiding, of :) gebruik de zoek op dit prachtige forum.

he maar je moet gewoon je vsti´s audio uit naar een interne bus sturen in kjoebees en dan dat kjoebees kanaal ff opneme. Gaat dat zo niet in Cubase? het is al een tijdje geleden dat ik ermee werkte :Z

Hoezo onzin, dit klopt toch?:confused:
nee klopt niet,
het is niet nodig om je hardware synths eerst op te nemen.

Bij het maken van een mixdown worden toch alleen interne opgewekt geluiden gerendert, de mixdown is ook geheel digitaal, het duurt ook korter dan dat de track lang is, en er worden geen externe apparaten bij betrokken, dus hoe worden die externe app. dan opgenomen?

Zoek in je manual eens naar Realtime export. :)

vanaf sx3 kan je zelfs meestal niet anders dan dat...

Origineel geplaatst door Flesje
Zoek in je manual eens naar Realtime export. :)

vanaf sx3 kan je zelfs meestal niet anders dan dat...

Aah, is weer nieuw ofzo:geslaagd: , maar dan moet je wel je synth output naar je PC in verbonden hebben, en moet je genoeg ingangen op je kaart hebben om al je hardware op een afzonderlijk spoor op te nemen (als je dat wil natuurlijk).
Leuk weer wat geleerd, ik gebruik het alleen nooit want ik heb geen hardware
8) ;)

maar als je gebruik wilt maken van (veel betere) hardware EQ,reverb,compressie en dergelijke doe je dat natuurlijk niet in Cubase zelf.....

Origineel geplaatst door dione
maar als je gebruik wilt maken van (veel betere) hardware EQ,reverb,compressie en dergelijke doe je dat natuurlijk niet in Cubase zelf.....

Ligt er aan... kan wel met de external FX functie natuulk... Maar als ik jou studio had zou ik dat ook niet doen nee. :D

Origineel geplaatst door bouncemasters

helemaal mee eens....:okdan:

Origineel geplaatst door Flesje
Ligt er aan... kan wel met de external FX functie natuulk... Maar als ik jou studio had zou ik dat ook niet doen nee. :D

die external FX functie is ook niet alles....je hebt altijd de beperking van het aantal inputs en outputs van je geluidskaart....en als je het stuk voor stuk doet wordt het heel moeilijk om later nog veranderingen aan te brengen...

Ik krijg het ook niet direct voor elkaar op de manier zoals de topicstarter het beschrijft (RTFM, sure! ;) ).

Met enig zoekwerk op het cubase.net forum kom ik niet verder dan "audio mixdown". Je kunt niet direct bouncen naar een audio kanaal. Of je moet hardwarematig outputs lussen naar je inputs ofzo.

Ik vind dat best suf eigenlijk... of zie ik in mijn nOObheid wat over het hoofd :frons:

Misschien moet ik hier een nieuw draadje voor starten, maar ik gooi het hier even onder.
Ik heb een officiële versie van Cubase SL 2.0

Waar ik niet uitkom met Cubase is het volgende:
1 Ik neem midi op van een externe synth (gaat prima)
2 Ik neem de audio van de externe synth op aangestuurd door de midi track in het arrangement(gaat ook prima)
3 Ik luister beide af
4 Ik constateer dat beide ten opzichte van elkaar verschoven zijn. De timing van de audiotrack klopt niet meer met de midi track (de audio track klopt qua timing niet meer met de 1e tel van de click: tempo klopt wel, maar plaatsing in het arrangement niet meer). De midi track loopt gelijk met de clicktrack in het arrangement, de audio track is verschoven.
Het probleem is er niet wanneer ik alleen met audio werk. Het probleem is er ook niet wanneer ik alleen met midi werk (maar goed dat is misschien nogal wiedes)

Wat is hier aan de hand?
Wat is de oplossing?

:confused:

Origineel geplaatst door Mole
Misschien moet ik hier een nieuw draadje voor starten, maar ik gooi het hier even onder.
Ik heb een officiële versie van Cubase SL 2.0

Waar ik niet uitkom met Cubase is het volgende:
1 Ik neem midi op van een externe synth (gaat prima)
2 Ik neem de audio van de externe synth op aangestuurd door de midi track in het arrangement(gaat ook prima)
3 Ik luister beide af
4 Ik constateer dat beide ten opzichte van elkaar verschoven zijn. De timing van de audiotrack klopt niet meer met de midi track (de audio track klopt qua timing niet meer met de 1e tel van de click: tempo klopt wel, maar plaatsing in het arrangement niet meer). De midi track loopt gelijk met de clicktrack in het arrangement, de audio track is verschoven.
Het probleem is er niet wanneer ik alleen met audio werk. Het probleem is er ook niet wanneer ik alleen met midi werk (maar goed dat is misschien nogal wiedes)

Wat is hier aan de hand?
Wat is de oplossing?

:confused:

kan verschillende oorzaken hebben...:
- er zijn een hoop problemen geweest met Cubase qua midi-timing bijvoorbeeld...
- het hele 'emulated midi-ports' verhaal...
- je delay-compensation staat niet aan (of niet goed)...
- je offset staat verkeerd...

check ook eens www.cubase.net daar is al een hoop geschreven over deze problemen...

Back