hulp bij gebruik Korg X5D

rleek

Nieuwkomer
Wie kent de Korg X5D een beetje? Ik gebruik 'm als masterkeyboard, maar ook als module. ik gebruik Cubase 3.05
Ik wil gebruik kunnen maken van de 2 banks en de drumsounds.Maar het lukt me geloof alleen maar om of de ene of de andere bank te gebruiken. En de handleiding is zoooooo onleesbaar.

HELP

robin

Hey...

Ik heb n X5, die zou vrijwel t zelfde moeten werken, alleen minder Drumsounds.
Je kunt op 2 manieren gebruik maken van de 16 midi kanalen binnen de X5(D).

Manier 1: zet het apparaat in multi mode. vervolgens kun je 16 verschillende programs (uit alle banken) op de 16 multi (midi) kanalen instellen (met 2 effecten over het geheel, dry-wet instelbaar per kanaal)

Manier 2: maak een Combination Preset. hierin kun je ook 16 verschillende programs 'layeren'. Maar hier kun je in de Combination preset ook alle programs een verschillend midi-kanaal toekennen. Dan heb je hetzelfde als een multi, maar een multi instelling is geloof ik wel als je de synth uit schakelt. Een Combination Preset kun je wel opslaan.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.

Suc6

ik maak gebruik van multisound. Maar vanuit cubase heb je 127 geluiden keuzen, en ik weet/snap niet hoe je dan bijvoorbeeld A27 en B27 apart kunt kiezen en dan nog een drumkit op weer een ander midikanaal.

Robin

Hmm

Ik gebruik zelf Sonar. Ik weet niet hoe dat in Cubase werkt. In Sonar kun je in ieder geval instrument definition files importeren, waardoor het programma de standaard banken van de X5(d) herkent. Hier kun je dan dus niet alleen een patch van 1 tot 127 kiezen, maar ook nog eens de bank waar de patch uit moet komen.

Misschien dat Cubase gebruikers (meerdendeel hier op t forum) je hiermee kunnen helpen.

Groet

Ik heb de X5 heel veel gebruikt met cubase. Ik gebruikte altijd de bank select message. Weet zo niet meer welke dat was maar staat allemaal achterin je manual.

Back