Battery Automation

DaRooT

Stamgast
Ik wil battery automaten, met name controls aan mijn midi controller toewijzen.
Maar in cubase zie ik bij de controls van Battery #1 t/m #127 staan. Hier kan ik natuurlijk niets mee. Bijv. Microtonic heeft Eq1 e.d. staan, dan weet je wat ermee bedoeld wordt. Maar met die nummers kan ik niets.

Weet iemand hoe ik erachter kan komen welk nummer voor welke control staat?

Je moet battery eerst als standalone openen en je controllers (A tm H) toewijzen aan een zo'n nummer. Dan kan je 'm weer openen als plugin en bij je mod tab als source je controller kiezen die je wil moduleren met midi en dan in je seq kies je je controllernummer voor de modulatie.

Staat ook in de manual overigens 8>

Ja goed, tot zover had ik het al, maar ik wil eigenlijk het liefst in cubase zelf de controls toewijzen, zoals ik ook bijv. met vanguard of andere VST's kan doen.

Nou, als je het over de duivel hebt.

Ik ben vandaag dus met het zelfde probleem aan het stoeien. Kom er ook niet uit.

Wie helpt.

Ik heb het ook nog even geprobeerd, maar t is niet gelukt. In live kan ik wel controller 1tm127 kiezen, maar kan er geen parameters mee besturen. Ik denk dat we gelimiteerd zijn tot de acht die we nu hebben. Voor mij is het eigenlijk nog altijd wel genoeg geweest. Ik gebruik battery nog niet zo lang maar ik ben er erg vrolijk mee :)
Ook de 3.5 gb aan samples is erg goed en al voor je in drumkits geprogrammeerd met bijbehorende demo-midifiles.

Automation van Battery parameters in Cubase SX gaat prima. Ik gebruik Battery 2 en SX 3 maar het principe is hetzelfde als in Battery 1. Je hebt 8 virtuele controllers (A t/m H) Aan deze controllers ken je een control change nummer toe. bv Controller A wordt aangestuurd door cc 1 (Modulation). Die toekenning doe je onder "opties". Daarna moet je in de "modulation router" van battery de toekenning doen van controller A. Dus bv "Controller A" stuurt de "Pan" aan met amount +100

Wat er nu gebeurd is dat zodra Cubase cc 1 (modulation) verstuurd, dit door battery wordt gezien als informatie voor Controller A en deze dus Pan parameters doorgeeft aan de desbetreffende cell.

Dus als je dit wilt automaten in cubase selecteer je bij de track waar je battery als VSTi gebruikt de optie "ALL cc" en vervolgens kies je cc1. De automation lane kun je nu intekenen, vergeet niet de "read" aan te zetten en klaar is kees!!! :)

Origineel geplaatst door dobbit
Automation van Battery parameters in Cubase SX gaat prima. Ik gebruik Battery 2 en SX 3 maar het principe is hetzelfde als in Battery 1. Je hebt 8 virtuele controllers (A t/m H) Aan deze controllers ken je een control change nummer toe. bv Controller A wordt aangestuurd door cc 1 (Modulation). Die toekenning doe je onder "opties". Daarna moet je in de "modulation router" van battery de toekenning doen van controller A. Dus bv "Controller A" stuurt de "Pan" aan met amount +100

Wat er nu gebeurd is dat zodra Cubase cc 1 (modulation) verstuurd, dit door battery wordt gezien als informatie voor Controller A en deze dus Pan parameters doorgeeft aan de desbetreffende cell.

Oke, tot zover als dit heb ik het. Op deze manier maak je dus gebruik van een midi kanaal waarbij je dus de desbetreffende controller aanstuurt in battery. Zoals je weet wil ik het niet via een midi kanaal doen, maar echt via de generic controller functie in Cubase.

Dus als je dit wilt automaten in cubase selecteer je bij de track waar je battery als VSTi gebruikt de optie "ALL cc" en vervolgens kies je cc1. De automation lane kun je nu intekenen, vergeet niet de "read" aan te zetten en klaar is kees!!! :)
Ah ok, dit lijkt me goed, maar ik weet niet hoe ik de optie All CC kies. Bij de VST op de track zie ik alleen iets van track control settings en nog wat andere dingen, maar geen All cc. Waar vind ik dat precies?

Dat schreef ik toch ook al :confused: dan heb je dusr 8 (abcdefgh) controllers tot je beschikking.

Origineel geplaatst door DaRooT
Ah ok, dit lijkt me goed, maar ik weet niet hoe ik de optie All CC kies. Bij de VST op de track zie ik alleen iets van track control settings en nog wat andere dingen, maar geen All cc. Waar vind ik dat precies?

Ook dat is weer simple en overigens gewoon in je manual te vinden.....maar goed, voor deze 1e keer dan....druk op het '+' teken wat bij de track staat. Vervolgens verschijnen de automation track onder je midi track. Selecteer daar de "ALL cc" en kies het control change nummer wat je hebt toegekent aan de battery controller.

Origineel geplaatst door Bas
Dat schreef ik toch ook al :confused: dan heb je dusr 8 (abcdefgh) controllers tot je beschikking.

Precies....en die 8 controllers moet je dan mappen naar control change nummers, dat noemen ze bij Battery de "Modulation Router". Gewoon mijn beschrijving volgen. Tis echt niet moeilijk ;) En idd kun je maximaal 8 controllers gebruiken per Cell. Maar daar moet je volgens mij een heel eind mee kunnen komen.

Overigens is al deze informatie ook gewoon in de handleiding van Battery te vinden. Dus als je het nu nog niet voor elkaar krijgt is het misschien zinvol deze toch maar eens erbij te pakken. En misschien dan een gerichte vraag te stellen over wat je niet begrijpt, of waar het misgaat! :eureka:

Heel leuk allemaal, maar op die manier kan je in Battery dus maar 8 parameters toewijzen. Ik herken het probleem met Battery trouwens wel... meerdere dingen van Native Instruments schijnen er last van te hebben. Normaalgesproken als je aan bijvoorbeeld een generic remote dingen gaat toewijzen krijg je netjes alle toe te wijzen parameters van een plugin in een lijstje. Bij dingen van NI verschijnen dus alleen nummers 0 tm 127. Ik heb werkelijk geen idee waarom NI dat zo gedaan heeft, het is erg gebruiksonvriendelijk en onhandig. Maar er zit helaas weinig anders op als; knopje draaien, kijken welk nummer erbij hoort.

Ik heb het al.
Gewoon rechtermuisknop op een controller doen. Dan krijg je een automation menu. Daar dubbelklik en dan wijst ie die knop aan een naam toe (wel op soft takeover zetten).

Dan kun je in cubase gewoon bij de controller de desbetreffende naam kiezen. De namen worden dus gekozen door battery, maar het zijn wel handige namen, voor de filter cutoff is het " Group_filter_cutoff" etc.

Precies zoals ik het dus wil. En hoe het hoort.

Origineel geplaatst door Nemco
Heel leuk allemaal, maar op die manier kan je in Battery dus maar 8 parameters toewijzen....

Maar wel 8 parameters per cell, niet voor de hele battery VSTi. Dus per sample kun je 8 automation parameters gebruiken. En die kunnen per cell dus verschillend zijn. Dus dat valt allemaal nog wel mee. Alleen het inrichten van een battery kit kan je zo dus wel wat tijd kosten.

@DaRoot
Das idd de andere methode om het te doen ;)

Laatst gewijzigd:
Eehj Thnx

Ik wist ook niet hoe ik kon automaten met Battery, gewoon rechtsklikke en dan komt ut vanzelf goed :D

Maar dat zelfde probleem heb ik met Microtonic ..
Rechtsklikke werkt bij microtonic niet ..

Origineel geplaatst door E-RaZoR
Eehj Thnx

Ik wist ook niet hoe ik kon automaten met Battery, gewoon rechtsklikke en dan komt ut vanzelf goed :D

Maar dat zelfde probleem heb ik met Microtonic ..
Rechtsklikke werkt bij microtonic niet ..
Microtonic heeft van zichzelf al controls toegewezen aan een naam. Wat je dus bij battery handmatig moet doen, heeft microtonic dus al. :)

Origineel geplaatst door dobbit
@DaRoot
Das idd de andere methode om het te doen ;)
Denk toch eigenlijk ook wel de betere methode, want hiermee kan ik over de 60 controls toewijzen. In feite dus elke control, terwijl je met die mod er maar 8 kan.

Maarja het nadeel is wel, dat dit meteen met je project meegsaved wordt. Maargoed een template maken is dan de oplossing hiervoor.

Origineel geplaatst door André Pascal
Ook dat is weer simple en overigens gewoon in je manual te vinden.....maar goed, voor deze 1e keer dan....druk op het '+' teken wat bij de track staat. Vervolgens verschijnen de automation track onder je midi track. Selecteer daar de "ALL cc" en kies het control change nummer wat je hebt toegekent aan de battery controller.

Dan is de handleiding van battery3 zeker anders, want er staat met geen woord beschreven hoe je moet automatiseren. Het lukt me nu al 2 maanden niet =(

Maar ik zal dit hele draardje eens goed lezen. Hopen dat het werkt.

Pascal

Origineel geplaatst door PascalV
Dan is de handleiding van battery3 zeker anders, want er staat met geen woord beschreven hoe je moet automatiseren. Het lukt me nu al 2 maanden niet =(

Maar ik zal dit hele draardje eens goed lezen. Hopen dat het werkt.

Pascal

op je installatie dvds staan video tutorials die niet mee geinstalleerd worden, als ik het me goed herinner staat automation daar ook wel in uitgelegd (ik zal het vanavond wel even nakijken op de dvds.

het is op zich toch wel erg simpel om het te doen, maar met zo'n video tutorial zou het jou toch moeten lukken

Het hele automatiseren vind ik een lastig verhaal. Het schijnt ook nog op 2 manieren te kunnen?
Ik heb het in de toturial niet kunnen vinden :stupid

Back