[track] Blues

eruk

Stamgast
Hello people
Heb net een track "af" Het is van die veel te trage blues.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog tips en of op of aanmerkingen hebben.
Pas op het is echt van die restaurant muziek, dus bij deze gewaarschuwd.
save as
Alle opmerkingen welkom!

Laatst gewijzigd:
Ik neem aan dat je blues bedoelt?
Tsja, om eerlijk te zijn vind ik 't nummer van geen meter lopen. Vooral het ritme niet. Ik mis de 'feel' in het nummer. Maar ja, kan misschien ook aan mij liggen. ik heb namelijk de balle vestand van blues :D

Nah, voor een bluesnummer mist het nogal pit... ik zou het overigens eerder een langzame ballad noemen, want er zitten niet echt veel blues elementen in. Het schema heeft niet veel weg van een blues, de feel is niet echt blues (ritme, manier van spelen); je kunt daar uiteraard van afwijken, maar in dit geval ben je toch wel met iets anders bezig dan blues.

Het ritme loopt voor geen meter. Een beetje quantizen zou geen kwaad kunnen, sommige dingen zijn gewoon echt te ver naast de tel gespeeld.
De compositie is ook redelijk saai, weinig opbouw in dymaniek, er is geen duidelijke climax.

Ik wil je overigens niet afkraken, zie het als opbouwende kritiek. Er rammelt naar mijn mening nog teveel aan deze track, dus ik zou zeggen: ga lekker aan de gang en kijk of je echt iets van dit nummer kunt bakken, je bent in ieder geval best op de goeie weg!

Ik zie hier een band voor me die na 2,5 uur spelen en 7 liter bier in een rokerige kroeg nog met moeite
een laidback trackie eruit perst.... :biertje:

Ik vind het echter helemaal niet verkeerd, er zitten leuke elementen alleen het ritme kan misschien net
iets meer groove krijgen (iets minder abstract) en de mix/geluidenkeuze kan nog wel beter. Het klinkt
nog een beetje clinisch.

Succes!

Hay

lekker deuntje eruk , het lijkt mij een beetje blues/jazz achtig

dit luister ik graag

Greetz Turtel:peukie:

ja de drums zijn idd zeker de eerste helft van de track nogal vaag, die gaan strakker worden!
Verder heb ik ook niet getracht om een uiterst ingewikkelde blues compositie te componeren, Ik was gewoon bezig en dit kwam eruit. Maar blues heeft het wel,het is nl in de bluestoonladder geschreven. (heb het ook in 1middag gemaakt hoor) maar ik ga wel proberen om er nog wat meer van te maken! mede mbv jullie tips! bedankt daarvoor!:) (meer tips mag altijd)

ik vind hem eigenlijk wel lekker ... die drumtrack zou ik wel uitslopen en vervangen door iets traditionelers en strakkers.
misschien een bas die iets langer doorzoemt qua delay, en een rauwig ver weg gitaartje.

ik vind de klanken van de instrumenten wel lekker in de mix zitten, zitten elkaar ook niet echt in de weg.

maak dr wa moois van! :koffie:

Niet slecht dit.
Buiten het feit dat het ritme niet echt klopt met wat je speelt (of andersom eigenlijk) zou ik een andere drumkit gebruiken, eerder iets jazz-achtig, je weet wel, ipv met stokken wordt er dan met van die borstels gespeeld. Gaat hier veel beter bij passen want blues is toch nog iets anders...

lekkere opzet...ik vind het ritme er prima bijpassen, t klinkt alleen nog wat leeg...maar ik vind m lekker

Als je het allemaal wat strakker neerzet, wordt het wel een leuke track, lijkt me.
Op dit moment vind ik het irritant om er naar te luisteren en dat komt voornamelijk omdat ik de bluesfeel niet krijg.
Het ritme spoort echt (nog) niet.

ik vind het grappig dat het ritme zo rammelt. jij wil natuurlijk dat het een beetje "echt" is ,en niet computer-plastic-sloggi-strak klinkt, maar de manier waarop jij het doet maakt me eerder aan het grijnzen dan dat ik zeg "yeah, hij heeft de blues"
trouwens...die sax zou wel wat vloeiender mogen, kun je de release niet aanpassen?

Back