Beste koptelefoon voor 100 euro

De beyerdynamic DT 990 is onderhand zo'n beetje de standaard geworden...

Origineel geplaatst door dione
De beyerdynamic DT 990 is onderhand zo'n beetje de standaard geworden...

.. en ik werk er sinds een paar weken ook met grote tevredenheid mee. Geen sennheiser kabel gekut meer :bekdicht: :D

Ik heb geen ervaring met de andere koptelefoons, maar gebruik zelf de Sennheiser 280 silver en ben er tevreden mee.

ik ben erg tevreden met mijn sennheiser HD590.
Hij zit zo lekker dat ik wel eens bijna vergeet dat ik hem op heb, dat ik opsta en weg wil lopen :)
Hij is open, dus minder stress op je oren, het laag is strak en gedetailleerd, het hoog is niet schel.
Hij laat wel al het omgevings geluid door, dus als je standaard in een lawaaige omgeving werkt zou ik voor een dichte gaan.

Hey ga voor beyer, akg,senh, sony(pro). Deze hebben al heel wat goed materiaal op de markt gebracht.
De hd250 heb ik hier liggen en die klinkt goed, maar gaat net iets boven je budget.(ik denk dat hij zo'n 150eur kost) Tis wel een goede.
Zelf gebruik ik mijn lieveling Sony pro mdr-7506. Supergoed klint echt ongeloofelijk, t'is het beste dat ik ooit op m'n kop zette, maar helaas ook boven je budget.
Ik denk als je je budget iets optrekt(150/180eur) dat je veel meer keuze zult hebben in de betere modellen.

Groeten S.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Klinkt het geluid niet mooier over een gesloten koptelefoon? of maakt dit helemaal niks uit?

Het geluid klinkt juist mooier over een open koptelefoon, er is ook nog eens veel langer naar te luisteren en het klinkt veel natuurlijker. Ik heb zelf De DT-990 en DT-770 en met de 990 is het geluidsbeeld ongeveer hetzelfde als over m'n monitors en met de 770 klinkt het anders (meer in je hoofd). En de bas van de 990 gaat ook tot 30Hz of zo dus da's ook genoeg. Verder zit ie ook comfortabel.

Minpunt vind ik het krulsnoer waardoor er aan je hoofd wordt getrokken als je verder dan een meter weg zit.

Origineel geplaatst door Backdrop
En de bas van de 990 gaat ook tot 30Hz of zo dus da's ook genoeg.

5Hz......maar dat slaat eigenlijk nergens op. Zulke lage tonen moet (kun) je eigenlijk alleen voelen over je hele lichaam, en dat gaat niet gebeuren met een koptelefoon.
Ik ben het wel met je eens dat de 990 aangenamer en natuurlijker klinkt. En comfortabeler is om langere tijd te dragen, aangezien je oren kunnen "ademen". Dan wordt het niet zo klef...

Back