Hammond XB-1

EBO

King Hammond
FF een vraagje aan de kenners hier.

Ik heb een hammond XB-1... al 3 jaar... bevalt me uitstekend. Ik heb alleen altijd handen tekort.... Nu is een operatie tot bijzetten van een arm nog niet mogelijk... dus wil ik hier iets vragen.

Ik heb als footswitch een sustain pedaal eraan hangen. Maar ik zou daar graag een pedaal bij willen om m'n lesleybox (geen echte maar de interne) mee aan en uit te schakelen(fast-slow). Nou heb ik de complete handleiding nageplozen maar kom er niet aan uit.

Via de footswitch uitgang is dit niet meer mogelijk volgens mij. Maar er is nog een expansion pedal uitgang. Ik heb het hiermee geprobeerd met een "gewone" schakelaar. Maar hier zijn geen instellingen voor te veranderen in de hammond. Zoals ik de handleiding heb gelezen, is het exp. pedaal ervoor om in MIDI te switchen... Maar ik heb de ballen verstand van MIDI...

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is een pedaal erop aan te sluiten, zodat ik de lesleybox van slow naar fast kan klikken en andersom?

Hopelijk kan iemand mij helpen...

Ik gebruik een Roland DP-8 sustain pedaal om de leslie van snel naar langzaam te switchen. Werkt perfect!!
Ik heb alleen niet meer direct de beschikking over de functie "sustain" zelf. (hoort ook niet op een Hammond)

Op de ander heb ik een expressiepedaal aangesloten voor het volume-gebeuren.

Juist, dat had ik ook al gedaan, werkt prima. Zowel met "gewoon" schakelpedaal als met DP-8.

Maar ik wil graag een sustainpedaal eraan SAMEN met de lesley snel/langzaam.
Er zal ongetwijfeld geen sustainpedaal aan horen, maar ik ben dan ook dwars, en zou dat wel willen. De vraag is dus, kan dat.... tegelijkertijd...

iemand een idee ???

Ik heb navraag gedaan....
Volgens een vriend, die een XB-1 heeft, is het mogelijk de Lesley aan en uit te zetten middels een pedaal. De snelheid van de Lesley is, volgens hem, niet met een pedaal te regelen.

Het is natuurlijk wel een klein beetje cheaten als je een sustainpedaal gebruikt op een orgel hè. Zo konden de mensen dat vroeger ook niet ;)

ik denk niet dat het kan.

Het is... OF sustain... OF leslie ben ik bang!!!! (ben nav hiervan zelf even aan het experimenteren geweest zonder gewenst resultaat)

Daar was ik al bang voor... k ben er zelf ook al een tijd mee bezig geweest... Maar kwam er niet achter of t nou kon of niet.

Maar in ieder geval heel erg bedankt allemaal.

Mocht er iemand vragen hebben over een Roland RD-600, een coverband, een PA set...
Of heb je Civieltechnische problemen, ik hoor het wel!! (ik heb helaas geen oplossing voor het fileprobleem... sorry guys)
;)

Back