Hoe programmeer jij je drums? reason/live/mpc?

Ik gebruik reason(redrum)
Rewire in cubase sx

Ik teken dan boel samen in cubase
Maar ik laat wel alles zo lang mogelijk midi ,Doe ik dat niet!!!
Dan kan ik niet snel even wat aan mijn drum partijen veranderen

:okdan:

ik gebruik de laatste maanden Impulse, de drumcomputer in Ableton Live. Zo low latency en zo goed geïntegreert dat er altijd een instance van kunt bij laden als hij vol geraakt.

Origineel geplaatst door Flesje
Vertel eens... :P

timestretchen, up en down pitchen, reversen, verdelen in super kleine deeltjes en weer herarrangeren, en euh nog wel wat dingen waar ik nu ni direct opkom :D

Origineel geplaatst door Flesje
Vertel eens... :P

oh en bv je drumlijn layeren en misschien wat shiften, de ene bv met veel laag, de andere met veel hoog..

Je kan bv ook je drums programmeren op een audio grid. Eigenlijk hetzelfde als een midi sequencer maar dan werk je gewoon met audio en knip en plak werk. :okdan:

[Maar dat wisten jullie allemaal al lang ;) ]

Voorheen programeerde ik ik in redrum en die midi files exporteerde ik naar logic om daar Attack of drumatic mee aan te sturen. Met reactor maakte ik loopjes (van drums tot bliepjes)die ik toe kon voegen.
Thans gebruik ik vooral Ableton live icm reactor. Die sonic charhge mutonic werkt ook lekker,jammerdat ie maar2 outputs heeft.Die impulse werkt inderdaad handig,lekkersimpel. Ik zou tzt wel eens een mpc of een r8 willen uitproberen voor ernaast.

Origineel geplaatst door ikke
je zou eens moeten weten hoeveel meer je met een audioloop kan dan met midi ;)

Hihihihihi

8o)

Tis al gezegd ja, de RS7000 rules! :D

Ik gebruik heel vaak die twee velocity sensitive pads (Mpc gebruikers: jaja het zijn er maar twee :D) om beats in te kloppen. Of anders met de SPD-6 erbij.
Daarna ga je fukken met de midi knoppen zoals midi stretch, swing, delay.. etc.. Het leukste is inderdaad de groovegrid.

R

Ik gebruik voor mijn
Beats.gif
te programmeren men Step-Sequencer van men Tr-909 Of men Korg Electribe S ..

Wat ik soms ook wel doe is de apprigator van men cs2x en zet die via midi op één van men drum computers .. :dj:

Greetz,
Com 8

peace.jpg

Origineel geplaatst door Arv
Tis al gezegd ja, de RS7000 rules! :D

Het leukste is inderdaad de groovegrid.

R

Hmmz. Dat stuk heb ik nog niet geleerd ... :bekdicht:

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Hmmz. Dat stuk heb ik nog niet geleerd ... :bekdicht:

Jammer alleen dat het grid (verdeeld in 16 stukjes) alleen op 1 bar slaat. Dus als je bv een pattern hebt van bv 8 bars, dan herhaalt ie elke bar je groovegrid (snap je?). Wat heel handig zou zijn, is een instelling waar je bv zegt "groove bar length= x" zodat je de grid van 16 stapjes kan verdelen over bv 4 bars ofzo..

R

Back