Hoe programmeer jij je drums? reason/live/mpc?

Re: Re: Hoe programmeer jij je drums? reason/live/mpc?

Re: Re: Hoe programmeer jij je drums? reason/live/mpc?

Origineel geplaatst door DJ41
Vroeger programmeerde ik mijn drums altijd in DOS. Later ben ik overgestapt op C++, maar na de opkomst van het internet programmeer ik mijn drums nu nog enkel in JAVA en Flash.

Sinds kort deed ik het in Assembler, nu in VHDL. Ik programmeer met het programma Xilinx. Erg vet!

Serieus nu. Ik speel meestal live in in de MPC. Vroeger deed ik dat met een E-MU Command Station maar die is nu de deur uit. Soms gebruik ik ook de stepseq van de MPC, die heel erg goed is (die van een Command Station was een echte pain in the ass).

Software heb ik ooit geprobeerd maar had al snel door dat dat niks voor mij is; veel te ingewikkeld...

Origineel geplaatst door search64
Inspelen op mijn Edirol PCR-50 in reason, en daarna eventueel quantizen.

Overigens is het plan om binnenkort ook echte drums op te nemen en die te gebruiken in plaats van de samples die ik nu gebruik (aangezien ik in eerste instantie toch een drummer ben).

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
loops met recycle in stukken hakken en dan in de akai 3000 xl met de maudio 61 es.inspelen
of in cubase Sx programeren.

de loops komen overla vandaan
platen, rebirth ,sample cd,s

als je ze knipt en dan weer in de sampler gooit is het weer heel wat anders

ik citeer even nog mezelf..

ik doe het ook nog in de ensoniq asrx op de pads inspelen en dan met cubase SX gelijk laten lopen.
ook sinds kort in reason programeren om dat je dan snel een ideetje hebt

Origineel geplaatst door Flesje
Momenteel is mijn favoriet de ERA stepsequencer die Battery aanstuurd.

hey, dit werkt inderdaad super :) Enige nadeel is de limiet van 12 tracks in ERA.
Geeft ook een aardig spektakel aan knipperende lampjes op je scherm als je ze naast elkaar zet. Jammer dat het nét niet helemaal past op een 1600*1200 beeldscherm. Ach ja, weer een goede reden om eens een keer een tweede monitor aan te schaffen.

Origineel geplaatst door King of Snake
hey, dit werkt inderdaad super :) Enige nadeel is de limiet van 12 tracks in ERA.
Geeft ook een aardig spektakel aan knipperende lampjes op je scherm als je ze naast elkaar zet. Jammer dat het nét niet helemaal past op een 1600*1200 beeldscherm. Ach ja, weer een goede reden om eens een keer een tweede monitor aan te schaffen.

hebben jullie een link naar die era step sequencer ?

txs !

Origineel geplaatst door Catalunya
Heb je dan nooit ervaren dat bijv. onderdelen uit de loop niet goed in de mix vallen? Zo, ja dan moet je weer opnieuw samplen. wat als je kick te hard is en de snare te zacht?

Jup! :)

Tis een omslachtige manier van werken, I know. Maar ik doe graag moeilijk :D

Origineel geplaatst door cryostudio
Is er misschien een software versie van de MPC sequencer/ interface?

Ik denk dat je met ableton live het dichtst in de buurt zult komen. (misschien is er wel iets wat nog beter is... maar daar weet ik niets van :))

Eigenlijk is een MPC niets anders dan een tracker programma in hardware vorm.
-Je kunt losse patterns maken, met een instelbare lengte, van maximaal 64 sporen.
-Je kunt deze patterns linken in song mode, net zoals in bijvoorbeeld fasttracker.
-Er zit een interne sampler in, maar je kunt ook externe modules aansturen.

Ik weet niet of er een midi-based variant is op fasttracker?

-C-

Ben net overgestapt van Cubase naar mn Yamaha RS7000. Ik kan t redelijk in Cubase uittekenen, maar vind t niet zo spannend en het blokkeert me meestal, omdat ik dan te lang er op loop te staren. Op de RS kan ik tenminste jammen, draaien en muten wanneer ik wil realtime, en alles op gehoor.

Ben nog n00b op de RS, maar haal er nu al meer uit dan achter de PC. :)

of op mijn 606 of op de rm1x... die grooveedit maakt hem echt erg vet en de steprecord maakt het erg makkelijk en snel. Stuur ik hem naar mij Kontakt sampler.. ideaal

Origineel geplaatst door King of Snake

Tegen de limiet van 12 tracks loop ik nooit aan. Ik maak met ERA alleen een "grove schets" van m'n drums. Zeg maar 6 maten die iets van elkaar verschillen. Vervolgens render ik die maten naar een midi track in Cubase waar ik er mee ga knippen plakken slepen, enz. In die midi track kan je dus ook nog vanalles toevoegen en weghalen, net wat je wlt. Op deze manier evolueren m;n drums het beste mee met de gehele track, zeg maar.

:okdan:

Origineel geplaatst door Flesje
Tegen de limiet van 12 tracks loop ik nooit aan. Ik maak met ERA alleen een "grove schets" van m'n drums. Zeg maar 6 maten die iets van elkaar verschillen. Vervolgens render ik die maten naar een midi track in Cubase waar ik er mee ga knippen plakken slepen, enz. In die midi track kan je dus ook nog vanalles toevoegen en weghalen, net wat je wlt. Op deze manier evolueren m;n drums het beste mee met de gehele track, zeg maar.

:okdan:

ja dat kan natuurlijk ook, of je kunt 2 ERA's naast elkaar draaien. Bediening werkt trouwens ook super lekker met m'n wacom tablet :)

Mja ik doe het gewoon in ModPlug Tracker. Het is zo rete simpel. Maar dat is electronische muziek. Als ik drums moet programmeren die als echt moeten klinken gebruik ik Sonar.

Origineel geplaatst door search64
Inspelen op mijn Edirol PCR-50 in reason, en daarna eventueel quantizen.
mocht de beat iets te Will Ferrell zijn?

beatz programmeruh? dan doehn we tog lukker in QBahse.

Denk dat het belangrijker is waarmee je die "beats" afspeelt, maar dat zal dan wel weer aan mij liggen.

(overigens vind ik fruity loops beter / makkelijker werken, mn omdat samples inladen e.d. zo gepiept is, maar Cubase met battery / dr-008 werkt ook wel).

Origineel geplaatst door cryostudio
Is er misschien een software versie van de MPC sequencer/ interface?

Minesweep (Mijnenveger) op een touchscreen en dan maar rammen?

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Ben net overgestapt van Cubase naar mn Yamaha RS7000. Ik kan t redelijk in Cubase uittekenen, maar vind t niet zo spannend en het blokkeert me meestal, omdat ik dan te lang er op loop te staren. Op de RS kan ik tenminste jammen, draaien en muten wanneer ik wil realtime, en alles op gehoor.

Ben nog n00b op de RS, maar haal er nu al meer uit dan achter de PC. :)

Rs7000 has tha PoWah XTRECIST-SAN! :P

Gebruik mijn Rs7000 ook om beats te programmeren (wisselend tussen interne sounds en samples).

Ik wil nog wel de output expansion om zo verschillende geluiden apart te kunnen processen.

Er zijn nog wel wat zaken die ik anders zou willen zien in de Rs7000 (ook mogelijkheid tot switchen naar real-time recording zonder stop te drukken bijvoorbeeld (Kan alleen met STEP en GRID record) maar verder is dit echt een goeie bak. Strakke timing en de filters zijn best lekker, maar ja met extra output kun je dar eventueel nog filteren (of andere leuke bewerkingen). Verder is de groove edit modus heel erg handig om je sequence wat levendiger te maken.

Maar goed, exit pro yamaha modus: Ik heb geprobeerd met software beats te bouwen en soms lukt dat ook best een beetje. Maar om het echt leuk te maken maar ook vooral tot in detail uit te werken kom ik er met cubase oid gewoon niet. Geen idee waarom, het inspireert me gewoon minder.

Ik maak nu dus wel eens een beatloop in bijvoorbeeld Ableton en kopieer deze dan naar m'n Rs7000. Dan heb je het beste van beide werelden.

Laatst gewijzigd:
Ik ben nu een paar dagen verder en wat wijzer met de RS:

1 woord: GRUWELIJK! Hier kan voor mij geen muis & monitor tegen op :halleluja . Dit jammt veel lekkerder. En heb die 6 extra outs ook, dus lekker gainen en opfokken die handel :D

Ben begonnen met tekenen in Logic, vervolgens met de RM1x, maar mijn Machinedrum is echt :halleluja

Back