Vocals over houden

Dan zet je toch gewoon de begeleidings tracks uit ?:)

Nee is dus niet mogelijk. (er zijn wel acapella's op het internet te vinden maar of je daar iets mee kan i.v.m. copyright is maar de vraag)

Origineel geplaatst door Backdrop

Nee is dus niet mogelijk.
toch wel, laatst vertelde iemand dat dat met een of andere plugin kan.

je hebt bijvoorbeeld een singletje met op de a-kant het hele nummer met zang en op de b-kant hetzelfde nummer maar dan zonder zang. zet die twee nummers synchroon op aparte sporen en alles wat "hetzelfde" is aan die twee nummers wordt weggelaten. (iets met fase...frequenties...etc.. ofzo)
dan hou je dus de vocalen over.....
je moet dus wel die twee versies van het nummer hebben anders kan het,zoals backdrop zegt, niet.
maar er zal ooit nog wel wat op gevonden worden...zo van "detect and extract vocals"

Re: Vocals over houden

Origineel geplaatst door EmotionSpace
Hey weet iemand hoe je het voor elkaar krijgt dat je alleen de vocals van een song over houd?
Ik weet niet of dat mogelijk is maar als je het dus weet post het plies even :).

Vroeger dacht ik dat dat ook kon en dat je daar dan een sampler voor moest hebben en dat die dan zo de stem of wat voor een geluid dan ook er uit kan filteren (en natuurlijk ook zonder verlies).

Nou ja vroeger dacht ik wel meer van die dingen...

Wat je kan proberen is een beetje met EQ te kutten, een beetje rond de 1 à 1.5 khz gainen en de rest wat wegdraaien maar dat is ook niet echt alles. Je heb in Cool Edit ook zo iets zitten dat ie wat dingen kan wegfilteren maar hoe cleaner hoe gaarde het orgineel.

Misschien dat je op zo`n zoeksite of wat ever kan zoeken naar de accapela, sucses iig.

Origineel geplaatst door cirkelzaag
toch wel, laatst vertelde iemand dat dat met een of andere plugin kan.

je hebt bijvoorbeeld een singletje met op de a-kant het hele nummer met zang en op de b-kant hetzelfde nummer maar dan zonder zang. zet die twee nummers synchroon op aparte sporen en alles wat "hetzelfde" is aan die twee nummers wordt weggelaten. (iets met fase...frequenties...etc.. ofzo)
dan hou je dus de vocalen over.....
je moet dus wel die twee versies van het nummer hebben anders kan het,zoals backdrop zegt, niet.
maar er zal ooit nog wel wat op gevonden worden...zo van "detect and extract vocals"

dat is de theorie idd. En in de praktijk......nah....heel misschien als je t op cd hebt...en aan de nr's is verder helemaal niks verschillend bewerkt. maar 2 dezelfde stukken op vinyl...die zijn niet hetzelfde.

Dat kan toch nooit mooi zijn :confused: je haalt altijd teveel of te weinig weg.
Zelfs al hoor je alleen een kick en een stem, dan lukt het je nog niet om de stem over te houden. Wat dacht je van de galm/echo...pff kan je idd beter de accapella halen

Origineel geplaatst door Pjotr G
dat is de theorie idd. En in de praktijk......nah....heel misschien als je t op cd hebt...en aan de nr's is verder helemaal niks verschillend bewerkt. maar 2 dezelfde stukken op vinyl...die zijn niet hetzelfde.

afgezien van het feit dat je hierboven aanhaalt, er zullen toch nog wel meer haken en ogen aanzitten. Op het moment dat je de instrumentale track met omgekeerde fase over de volledige track zet, krijg je toch ook opheffingen bij het vocale geluid, lijkt mij. Het eindresultaat lijkt mij in ieder geval bagger klinken. Ik zal eens experimenteren, heb hier een cd-singletje liggen van chipz - 1001 arabian nights met vocal en instrumental versie. Ben benieuwd....

Zou wat zijn als ik een accepella van chipz met perfecte reverb overhoud..... heb ik wat...:confused:

Back