Tips & tricks voor trance/dance nummer (is in het duits)

[ontopic]

Ik zal het documentje es doorlezen, klinkt wel interessant. Dr zijn natuurlijk een aantal stijlregels die je toe kunt passen om in ieder geval de opbouw en de sound goed te krijgen voor een bepaalde stijl.
Maar thanks voor de tips, keep em coming ;)

:okdan:

[/ontopic]

-C-

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door C738
[ontopic]

Ik zal het documentje es doorlezen, klinkt wel interessant. Dr zijn natuurlijk een aantal stijlregels die je toe kunt passen om in ieder geval de opbouw en de sound goed te krijgen voor een bepaalde stijl.
Maar thanks voor de tips, keep em coming ;)

:okdan:

[/ontopic]

-C-

Het eerste geplaatste artikel in deze thread is interessant, maar "Is dit gericht op de Duitse markt". Wie zegt dat een single maar 4 minuten mag duren en dat je moet beginnen met het thema? Er zijn geen regeltjes voor.

Last edited by a moderator:
't Is inderdaad gericht op commerciele trackies. Maar kijk, als iemand net begint en moeite heeft met arrangeren van zijn hele track is het een mooi gidsje om te leren. Naderhand kun je dr natuurlijk van af wijken, naar eigen smaak.

Ik vind het soms lekker om met kick en bassliijn en nog wat kleine dingetjes te beginnen. Je geeft dan wel meer weg in het begin van je track maar dat moet je in je opbouw dan weer oplossen ;).

-C-

Origineel geplaatst door Catalunya
Het eerste geplaatste artikel in deze thread is interessant, maar "Is dit gericht op de Duitse markt". Wie zegt dat een single maar 4 minuten mag duren en dat je moet beginnen met het thema? Er zijn geen regeltjes voor.

Ik had 2 jaar terug een track gemaakt, en deze werd op een promo cd geplaatst. Maar als voorwaarde dat deze niet langer mocht duren dan 3.20 min. Want dat was het streven van een Top 40 nummer.

Beetje raar, want waar staat vastgelegd dan?

Er zijn idd regels voor een zogenaamde radio-edit... bepaalde overgangen moeten binnen zoveel beats gebeuren en ook de opbouw schijnt toch aan regels onderhevig te zijn,... 'k zal vrienden van mij eens vragen of ze dat lijstje voor me hebben, dan kan ik het hier posten... het idee dat je dus zo maar wat mag aan rotzooien is dus niet geheel waar, echter er zijn tracks die ondanks de afwezigheid van een radio-edit wel gedraaid worden en in de top40 terecht komen...

Back