2 Flstudio's p[ 1 PC

sleepbug

Nieuwkomer
Hi people,

I have this problem. I want to run 2 seperate fruity loops on the same PC and sync them so I can play a song and open a different song in another fruity loops and start it in sync with the one that is already running.

Midi sync doesn't work I think because fruity can only be a master.

If I open FruityVsti or Dxi in Fruityloops I get an error that there is already a
fruity engine running. Wich is weird because running 2 seperate fruityloops
gives no problem even when I put them both on play.

Kan iemand mij helpen?
Alvast heel erg bedankt.

P.s. ik lees gewoon nederlands.

Zover ik weet kan dit niet. De FL VSTi draait niet binnen FL zelf en twee FL VSTi's naast elkaar in een derde programma werkt ook niet.

Maar deze vraag kun je denk ik beter stellen op de FL support forums op de FL site (Ga naar "My FL Studio", dan inloggen en dan looptalk of tech support kiezen).

Kan dat misschien door middel van een ReWire channel toe te voegen in een van de gestarte FL Studio's en daar dan weer FL Studio als client te kiezen? :confused:

Nou ik kan gewoon 2 flstudio's 5.0 draaien allebij op play drukken zonder problemen.

Als ik een firewire sessie in een channel laad dan loopt het allemaal heel erg slecht. En bevriest ie uiteindelijk.

Fruity forum kan ik pas in posten als ik het produkt heb gekocht en aangezien ik het pas wil hebben als ik er 2 kan draaien heb ik daar niks aan. Ik wil eerst weten of dit mogelijk is.
Ik wil namelijk live gaan werken met fruity en op deze manier zou dat perfect gaan.

Je kan namelijk nog steeds niet als je een project draaiende hebt een ander project openen (eventueel voorbeluisteren) en deze erachter aan plakken naar mijn weten.

In ieder geval bedankt voor de reacties zover!

Tis toch absurd en dat er 2 kunnen runnen maar niet syncen?? Dit moet toch kunnen???

Bij mij doet ie het wel. Alleen heb ik helaas geen geluid hier. (alleen ff de demo geinstalled)

Ik weet niet precies hoe je dat live instarten enzo voor je ziet, maar de rewire werkt dus wel met 2 instances en hij lijkt te syncen.

Voor wat het waard is: je opent eerst 1x FL Studio, maakt een rewire channel aan, kiest fl studio en vervolgens start je je volgende FL Studio op.

Attachments

• rewire.jpg
    rewire.jpg
    107,5 KB · Bekeken: 99
Waarschijnlijk loopt hij vast dmv een feedback loop of zoiets. Dat zouden bouwers van fruity moeten kunnen fixen.

Misschien lukt het je als je iets van VMWare of MS VirtualPC op je pc hebt draaien. Dan kun je 2 of meer virtuele-pc's op 1 pc draaien. Ben benieuwd wat er dan met je processor gebeurd. Misschien werkt het als je een pc hebt met 2 processoren. Hoe je die twee FL's met elkaar laat communiceren durf ik niet te proberen. Lijkt me allemaal iets te complex. Misschien heb je dan ook weer 2 geluidskaarten nodig en installeer je per virtuele pc maar 1 geluidskaart. In theorie zou het misschien kunnen maar of dit praktisch ook haalbaar is? :confused:

Ja die firewire knalt er bij mij ook uit op een gegeven moment.
Jammer dat dit niet mogelijk is want dan zou mijn probleem opgelost zijn.

Origineel geplaatst door sleepbug
Ja die firewire knalt er bij mij ook uit op een gegeven moment.
Jammer dat dit niet mogelijk is want dan zou mijn probleem opgelost zijn.

Neem gewoon even contact op met de lui van FL Studio. Wat Fuse zegt: ze kunnen dit waarschijnlijk fixen.

Ja maar je kan alleen contact met hun opnemen als je geregistreerd bent.. Iemand ideeen?

Origineel geplaatst door sleepbug
Ja maar je kan alleen contact met hun opnemen als je geregistreerd bent.. Iemand ideeen?

De email support is inderdaad lekker afgeschermd. Ik kom alleen dit tegen:

http://www.e-officedirect.com/flstudio/supportrequest.html

Ik zou dan gewoon zoveel mogelijk invullen. Username is niet verplicht toch? 't Lijkt me stug dat ze je niet verder helpen als je relevante vraag stelt zonder dat je klant bent. Je bent potentiele klant toch? :)

Voorheen hadden ze een soort chat module. Als je daarop aanlogde werd je vrijwel direct geholpen door een medewerker. Die functie hebben ze er uitgesloopt. Ik kan m niet meer vinden in ieder geval.

Terwijl ik dit typ lees ik in de privacy policy dit:
Privacy policy

IL respects and protects your privacy. The information collected during the installation, use or distribution of the Software will be used for the sole purpose of the proper functioning of the IL services. IL fully complies with the Belgian law of December 8, 1992, on privacy protection in relation to the processing of personal data as modified by the law of December 11, 1998, implementing the European directive of October 24, 1995. Unless otherwise agreed, IL shall not sell nor transfer your personal data to any third party. All requests about privacy should be sent at info@flstudio.com.

Dat is in ieder geval een concreet email adres waar je wat naartoe kunt mailen :)

Oke ik heb antwoord gekregen van iemand. Wie heeft er nou allemaal vastlopers met Firewire?
Kunnen jullie het hier beschrijven wanneer hij vastloopt en de system specs geven?
Dan kan ik dat doorsluizen. Wellicht doen ze er wat mee.

Je bedoelt nog steeds Rewire, en niet Firewire, denk ik.
Voordat ze denken dat het een probleem is met firewire geluidskaarten...

Loopt hier dus ook vast; FL Studio 5 (officieel, niet de demo), Windows XP Home op een P4 HT 2.8 GHz met 1GB geheugen. De main FL gebruikt ASIO op een E-MU 1212M.
Moeten ze nog meer weten?

Oja, wanneer hij vastloopt.
Ik kan niet een stap-voor-stap iets geven dat het gegarandeerd produceert. Maar als je in de ene FL een ReWire channel opent en daarin FL als client kiest, daarna in de hoofd FL een nieuwe song inlaadt en ook daar een ReWire channel toevoegt met FL als client gaat het vrij snel mis. Maar niet altijd (zoals altijd met voorbeelden...)

Back