Mpc 2000 Xl

Hooihuis

Acta est fabula
Vraagje voor al die MPC-fans die er rondlopen: Wat zou een in goede staat verkerende maar geheel "kale" (dus zonder uitbreidingen) MPC 2000 XL moeten kosten vandaag de dag?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt (echt!!!!) maar ze worden bijna alleen maar verkocht met effecten-, uitgangen- of geheugenuitbreiding.

Ik ben benieuwd....en bedankt alvast voor de reacties :halleluja

Helemaal kaal, mmmm dan kosten ze nieuw nog steeds rond de 1100 a 1200 euro.
Dus dan zou je zeggen dat een paar honderd euro minder een goede 2de hads prijs is, maar
oip 1 of ander manier zie je ze soms bijna voor de helft gaan. Beetje belachelijk.
Maar ja dat krjjg je als er een nieuw model wordt geintroduceerd. Maar jde Xl nieuw prijzen bleven
hoog aangezien het nieuwe model geen vervanger was maar een toevoeging aan de bestaande reeks.
Toch zien vele de 1000 als vervanger. Das een beetje onterecht. De echte vervanger moet namelijk nog komen.

Als je een kale XL koopt, kan je die heel goedkoop of misschien wel gratis van 32MB voorzien.(72pinns 60of 70Ns EDO, oud pc geheugen als ik me goed herinner). Vervolgens bouw je er voor een eurootje of 40 een kaartlezer in en je hebt een wereldbak.

In 32MB kan je best veel kwijt. Voor een liveset zou je mono samples op lager dan 16 bit/44Khz kunnen gebruiken en dan krijg je 32MB echt niet zo vol. Geen mens die het verschil hoort van die lagere bit/samplerate. Zeker niet in de disco.
En het kan zelfs mooie en/of rauwer klinken op 8 of 12 bit.

Laatst gewijzigd:
Ik heb voor de mijne 625 betaald, niet zo lang geleden. Was in goede staat, beetje vuil hier en daar maar heb het frontpaneel eruitgehaald en gewassen met water en zeep, alsook de pads (erg gemakkelijk). Denk zelfs dat ik de huidige pads zal vervangen door nieuwe want de huidige stinken toch wel naar :peukie: ... Kost iets van 20 à 30 euro naar het schijnt.

'k Zou hem trouwens ook graag in het wit spuiten maar zit met het probleem van de letterzetting... Misschien toch maar beter niet doen.

Anyway 't is echt de moeite hoor! Ben er heel erg blij mee. Een echte aanrader.

ik zag er hier op het forum 1 voor 450 euro te koop staan ?!
al een paar keer heb ik gedacht een mpc t ekopen, heb er nooit een gehad maar het moet wat zijn, als zoveel mensen zo enthousiast zijn (hoewel... pim fortuin was ook niks). kan je er gewoon een aantal goede drumsamples inzetten en laten zitten en dan de mpc als sequencer drumcomputer gebruiken, of moet je samplen of samples laden?

Origineel geplaatst door Leo
kan je er gewoon een aantal goede drumsamples inzetten en laten zitten en dan de mpc als sequencer drumcomputer gebruiken, of moet je samplen of samples laden?

Als hij uitgezet wordt is alles weg uit het interne(werk) geheugen.
Dit kan je voorkomen door een flashgeheugen erin te bouwen, is een optie maar prijzig.
Maar wat is er op tegen om dit van Zip of HD in te lezen?

Prijzen BTW:

E500-E850

Natuurlijk afhankelijk van de staat.
Check ook even een verborgen menuutje waarin je kan aflezen wanneer de MPC
is geboren, weet je ook meteen hoe oud ie is.:eureka:

De sequencer is geweldig. Erg makkelijk te begrijpen en toch heeft ie een paar leuke features.
De interne sampler gebruik ik niet, daar heb ik een yamaha A4000 voor met 10 outputs. Ik vind de sampler van de MPC leuk om loops af te spelen waar je verder niet met filters aan wilt zitten.

'k Heb trouwens de MPC2000xl (de ex van mikemix ;))

-C-

Origineel geplaatst door C738

'k Heb trouwens de MPC2000xl (de ex van mikemix ;))

-C-

Ik was dit verlies net te boven....:(
ga je het me weer inwrijven...Aaaargh!:)

mag ik zo lui zijn om hier te vragen wat de verschillen zin tussen een mpc2000 en een mpc1000 (die is toch relatief nieuw??)
dank.

Origineel geplaatst door mikemix
Check ook even een verborgen menuutje waarin je kan aflezen wanneer de MPC
is geboren, weet je ook meteen hoe oud ie is.:eureka:

Nee joh, dat is gewoon de datum van de software.

Er is net een nieuwe OS uit, dus als je ff upfade staat er feb 2005 :)

Origineel geplaatst door Leo
mag ik zo lui zijn om hier te vragen wat de verschillen zin tussen een mpc2000 en een mpc1000 (die is toch relatief nieuw??)
dank.

Leo, ff zoeken aub. Er zijn echt aparte topics hierover.

Origineel geplaatst door sander
Leo, ff zoeken aub. Er zijn echt aparte topics hierover.

En anders heb ik hier iets:

The main improvements of the MPC 1000 over the 2000XL are as follows:

Smaller, lighter and more portable
Re-sampling of the audio outputs
Normalising
USB connection to computers - allows easy transfer of sounds from computers
More filters
More memory capacity(128mb)
Effects as standard
More varied array of internal effects
Total of 6 outputs plus digital as standard
Compact Flash storage
On the downside, the following XL features are missing from the MPC 1000.

Sequencer capacity cut from 300,000 to 100,000
No timestretch
No MTC sync
No SCSI port
No way to hook up an external storage device like CDROM or Zip
No sample reverse
Velocity sensitive attack and decay params are gone (as far as I can see)
Using 2000XL programs will only keep basic pad assignment, all other parameters will need to be re-programmed one-by-one.
No support for any audio file type except WAV (MPC2000, MPC3000, S1000/3000 need to be converted to WAV first).
Programs made on the 1000 will NOT load into an MPC2000XL (sounds will)
No tilting screen
Can only have 6 outs, not 10 like the XL.

Nee joh, dat is gewoon de datum van de software.

Er is net een nieuwe OS uit, dus als je ff upfade staat er feb 2005 :)

Is dat zo Sander?
Als jij dit venster checkt geeft hij dan 2005 aan (met de laatste OS)?

Origineel geplaatst door mikemix
Is dat zo Sander?
Als jij dit venster checkt geeft hij dan 2005 aan (met de laatste OS)?

Ik mot nog updaten. Er staat nu geloof ik 2000, aangezien ik een hele ouwe OS gebruik.

Ik mot nog updaten. Er staat nu geloof ik 2000, aangezien ik een hele ouwe OS gebruik.

Als je jouw MPC2000XL hebt ge-updated wil je dan eens kijken wat hij dan aangeeft.
Ben namelijk benieuwd of dit SW dan wel HW gerelateerd is.

Back