een 2e scherm voor Reason?

Dr. Rax

Medical Team
Hoi... Nou, weet niet goed als dit nou bij hardware of software hoort... Plz, don't shoot me :)

Het zit namelijk zo... Ik heb mij een 2e scherm aangekocht (2ehands natuurlijk) om reason in 2 schermen te gebruiken... eentje voor de rack en eentje voor de sequencer... MAar ik krijg de sequencer niet uit reason om'm te droppe in mijn 2e scherm... Iemand enig idee hoe dit wel zou kunne... als het al gaat tenminste?!

Dank bij voorbaat.

hay

in bovenste menu windows/detach seqencer window

voila

nou ... dat wist ik al eigenlijk... maar om dat scherm nou in mijn 2e scherm te krijgen... lukt niet in reason... met mijncomputer en andere progs lukt het wel, maar ik krijg de seq. niet uit reason gedropt... toch bedankt... maar.. iemand anders?

Wat Turtel al zegt... "windows/detach seqencer window".

Vervolgens het hoofdscherm uitrekken (maximaliseren over twee schermen wil niet bij elk programma goed lukken) naar je tweede monitor en het squencerwindow er naartoe verplaatsen.
Hier werkt t iig...

Succes,

Indium

nou ok... dan lukt het niet bij mij.. jammer :( vraag me wel af hoe dat komt... toch bedankt!

Ik zou ook eens kijken bij de instellingen van je beeldscherm/videokaart.
Daar staan vaak een hoop opties om je 2 beeldschermen in te stellen voor bepaalde programma's.

Origineel geplaatst door BaZzmaze
Ik zou ook eens kijken bij de instellingen van je beeldscherm/videokaart.
Daar staan vaak een hoop opties om je 2 beeldschermen in te stellen voor bepaalde programma's.

Bijvoorbeeld dat je het tweede scherm gebruikt moet worden als staande naast of boven je andere scherm. Dat moet je instellen.

ik heb het hier ook zo werken met reason. Je moet dan inderdaad het hoofdscherm/frame uitrrekken in de breedte, zodat dat ook op je 2e monitor staat. Dan kun je nog idd "detach sequencer window" doen.

Het is iig mogelijk. Als het met andere programma`s werkt, dan ligt het iig niet aan de monitor instellingen.

is je reason wel up to date:L

ik was altijd in de veronderstelling dat het dus mogelijk was om ook die 2 schermen echt helemaal afzonderlijk van elkaar op een monitor te plaatsen.. niet dus.. je moet helaas je main screen van Reason inderdaad verdelen over allebei.. een optie die ik echt waardeloos vind.. kies dan zoals bijv. Adobe heeft gedaan voor Photoshop.. hierbij zet ik me tools echt apart op een scherm.. en kan ik me buroblad ikoontjes er gewoon omheen zien ( of ik da persee wil is wa anders, hahaha)

in Reason versie 3 staan de sequencer en rack helemaal los van elkaar; het zit dus niet meer in een "frame". :)
Goede oplossing vind ik8)

dank u dank u :) Ben er ondertusse ook al achter gekome dat je je hoofdvenster uit moet trekke over de 2 schermen en dan kun je dus de sequencer op je ander scherm zetten! beetje onhandig, maar ok... het werkt :) greetz

Lezen is ook een vak...8o) Veel plezier drmee iig => twee schermpies is lekker werken!

Greetz,

Indium

Back