HELP!! TB-303 kapot??

smokmostus

Stamgast
=( =( =(
M'n 303 die ik sinds 2 weken heb maakt geen geluid meer! Althans, niet wat ie hoort te maken.
Hij heeft het gewoon goed gedaan, tot gister...
De Cut Off knop begind ineens vreemd te doen. Terwijl ik eraan draai schiet hij naar verschillende waarden, en soms valt het geluid helemaal weg. Ook veranderd er soms helemaal niets terwijl ik draai. Dit alles werd steeds erger totdat het geluid helemaal wegviel (uurtje geleden dus).. ik wordt gek...
Hij produceerd nu alleen nog maar een soort zachte 'snare' achtige geluidjes/pulse-jes..

De andere knoppen (Tuning, Resonace, Env mod, Decay & Accent (en Volume)) beinvloeden het geluid (of wat er van over is) overgens nog wel..

Is er iemand bij wie ik terecht kan met dit probleem?? Is dit een vaker voorkomend iets en/of valt het te repareren??

HELP !!!!

=( =( =(

Je kan dit ook aanwenden om nieuwe muziek te maken... Laat je 303 gewoon lopen en rare geluiden maken... :

Pole heeft een kapotte Waldorf 4 pole filter en laat hem geluiden maken terwijl hij eromheen zijn muziek maakt....

(Je hebt toch wel een technisch iemand in je omgeving ? Het zal vast iets kleins zijn..)

Ik wil het ook wel voor je proberen hoor. Ik kan zo moeilijk zeggen wat er aan de hand is met je TB, daarvoor moet ik het zien natuurlijk. Maar in het verleden, toen ik nog werkzaam was bij Music House heb ik er een heleboel weer tot leven gewekt. Ik denk dat ik het nog steeds kan, ookal ben ik er al een tijdje niet meer werkzaam ;). Laat het maar weten.

Re: HELP!! TB-303 kapot??

Origineel geplaatst door smokmostus
De Cut Off knop begind ineens vreemd te doen. Terwijl ik eraan draai schiet hij naar verschillende waarden, en soms valt het geluid helemaal weg. Ook veranderd er soms helemaal niets terwijl ik draai. Dit alles werd steeds erger totdat het geluid helemaal wegviel (uurtje geleden dus)..

Zo te horen heeft de cut off knop de geest gegeven en zal vervangen moeten worden. Dat kan en wil ik eventueel wel voor je doen. PB me maar even als je interesse hebt.

Hey mensen, bedankt voor alle reacties! Ik zie het nu al een stuk minder somber in... :)

Ik heb al kontakt gehad met die gast uit Belgie (D'Naab), maar ik zal nu toch even kijken wat voor mij makkelijker te bereiken is...

Aan alle anderen die hun hulp hebben aangeboden, in iedergeval toch hartstikke bedankt! :biertje:

Origineel geplaatst door Bass
Je kan dit ook aanwenden om nieuwe muziek te maken... Laat je 303 gewoon lopen en rare geluiden maken... :

hehe het is een idee, alleen kon ik op dat moment minder optimistisch zijn ;)

Origineel geplaatst door Zero Latency
Hoe bedoel je?

Dat deze mensen er van moeten leven, dus logisch duurder dan iemand
dit in de avonduren op even vakkundige wijze weet te fixen.
(ik was zo vrij om hun site te bekijken).

Vaak is het een keuze tussen gevoel en budget, gelukkig kan iedereen
dit voor zich zelf bepalen, hij heeft om hulp iig niet te klagen:D

HAHAHA HOERA!!!!!!! M'n 303 doet het weer! :D

303 dokter Boemtsjak heeft hem uit z'n coma gehaald!! Velen dank, velen dank!!

:okdan: :okdan: :okdan:

ik ben wel benieuwd wat er nou mee was en wat er aan gedaan is

Origineel geplaatst door anoniempje
ik ben wel benieuwd wat er nou mee was en wat er aan gedaan is

Ik ook, bij iedere 303 die stuk gaat hou ik mijn hart vast ;{

Origineel geplaatst door Boemtsjak
De cutoff potmeter was stuk en is vervangen door een nieuwe. :)

Tja wat is een 303 zonder cutoff 8D

Back