Amt 8 update filetje...

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Heeft iemand een update filtje zodat ik mijn amt 8 via usb aan m'n laptop kan koppellen ?
Want de versie die ik heb heeft dit niet... ( waarschuwd m'n handleiding ook voor...)

Op de Emagic site kan ik niets vinden want dit is helemaal overgenomen door Apple
en ik heb een laptop met XP.... zodoende.

Alvast bedankt !

Bedoel je nou gewoon de driver?

Want de bestaande update voor het Unitor/AMT platform kan je alleen uitvoeren op de Unitor, AMT's hebben een ingebakken firmware die niet is te updaten.

ik bedoelde

ik bedoelde

Ik bedoelde dat ik een amt 8 heb en deze via usb heb aangesloten via mijn laptop...
Maar toen ik hem kocht waren er nog geen drivers uit voor de usb mogelijkheid.
Het kon toen alleen via Rs232 ( ingang of zoiets, ) voor de PC...

Ik zoek dus een updatefiletje ( wat het dan is kan me niet bommen) als ik maar mijn amt 8 via usb kan hebben...

uiteraard WERKEND EN ZONDER GEKLOOI...

Hopenlijk heb ik dit nu gekregen, via CECIL, ik ga het effe uitproberen ben heel benieuwd...

Laat het wel weten...

hoe ziet die RS232 ingang er aan beidde kanten uit ?
aan bij de kanten het zelfde of heeft deze aa een kant zo'n ronde aansluiting ( computer muisachtige ingang ?)

een rs232 ziet er zo uit:

usb-rs232-04.jpg

en ik weet zeker dat dat bestandje het goede is, want ik heb zelf ook een usb-amt8. Lees/volg echter GOED de instructies in het readme.txt bestandje, en dan vooral het deel over jouw besturingssysteem (XP). Toen ik het zonder die kennis deed, ging het eerst mis. Was echter wel te herstellen hoor, maak je geen zorgen.

En Hanz bedoelt niet de driver, maar de firmware, die inderdaad niet is te updaten in een amt8...

als je er niet uitkomt, voel je dan vrij het te vragen...

Ik zal de situatie helemaal eens uitleggen...

Ik heb een ROM 1/0 midi-usb kabe ( merk esi)... hiermee kan ik 3 synths gebruiken...
Maar omdat ik al 3 had aangesloten en er een uitbreiding volgt...

had ik mijn AMT 8 weer eens ( te voorschijn gehaald) om het voor de ( 3x) weer eens werkend te
krijgen ( nu weet ik weer waarom ik hem die vorige 2 x bijna door midden had gesloagen....)

:D

omdat ik hier 8 synths op kan gooien...

Ik heb hem nu via USB aangesloten ( had ik maar serieel op mijn laptop !!!!) geinstalleerd....
maar volgens mij had ik nog niet de versie( software) dat ik hem via usb kan doen....

Heb verder;

Laptop met XP
amt 8 versie 2

Hij zegt ook dat hij geen nieuwe devices ziet.... hij scant elke x....

en alles is verder goed aangesloten...

Moet ik niet iets instellen in mijn synths? Midi Sysex....?

Ook zeikt hij over niet juiste software geinstalleerd voor de AMT 8.
Ik kom er ook niet aan uit om via updaten te doen....

Kortom ik denk denk dat ik maar snel weer mijn esi-kabel pak en als ik dan een 4de synth wil gebruiken, de 3de
maar veruil met de 4de....

Het werkt toch allemaal frustrerend.... terwijl ik bergen goede muzikale ideeen heb
;{ ;{

Ook zul je zien dat wanneer ik het dalijk wel met de usb werkend heb, weer problemen geeft met
latacy vertraging...

Origineel geplaatst door jaccis

Hij zegt ook dat hij geen nieuwe devices ziet.... hij scant elke x....
en alles is verder goed aangesloten...
vergeet je niet om de amt aan te zetten? XP zou 'm dan 'vanzelf' moeten herkennen en om drivers vragen. check anders het volgende:
To run your interface via USB you will have to install two drivers: the USB driver and the MIDI driver.
This installation will guide you through the whole process.

Please proceed as follows:

· Open the Windows Device Manager (Start - Settings - Control Panel - System).

· Remove or disable (if you would like to have the option of going back to the COM-Port) the current Unitor device, which you find under "Audio, Video and Game-Controllers".

· Now continue with the initial installation for the USB port as described above.

Ook zul je zien dat wanneer ik het dalijk wel met de usb werkend heb, weer problemen geeft met
latacy vertraging...

dat heb ik nog niet meegemaakt...

oke , zo zit het....

oke , zo zit het....

Een kameraad van me is geweest ( hij weet heel veel van computers ed...) en we hebben samengeprobeert de Amt 8 op de laptop te krijgen via USB ( serieel gaat helaas niet)

We hebben de USB upload/update gedaan. En het apparaat wordt herkend in XP.

Voor het gemak heb ik nu een 1 synth in mijn AMT zitten...

Wanneer we we het AMT 8 programmatje starten ( unitor ) begint hij met scannen en zegt hij vervolgens dat hij geen devices heeft gevonden...

Vraagstelling; Wat kan dit zijn, alle raad, tips ed... ziin welkom !!!!

Als hij het wel herkend, wat gaat hij dan doen ( dit heb ik nog nooit gezien)? We komen er met de manual niet echt aan uit... Hij komt vanavond ( waarschijnlijk) weer langs, maat en ik zou dan graag willen weten wat we kunnen proberen...

;{

off-topic:

ik moet nu ff werken...

on-topic:

vanmiddag zal ik nog s ff kijke

op het eerste gezicht:

dat unitor programmaatje is er alleen maar om de amt/unitor te programmeren, dus alleen de patchbay functies. Je hebt SoundDiver nodig om je synths te editten!

Re: oke , zo zit het....

Re: oke , zo zit het....

Origineel geplaatst door jaccis

Wanneer we we het AMT 8 programmatje starten ( unitor ) begint hij met scannen en zegt hij vervolgens dat hij geen devices heeft gevonden...

ziet de Unitor Control wel je AMT8? Kun je die dan 'openen' en de patchbay functies zien/editten? Als dat zo is, werkt unitor control zoals het hoort. Ziet het de AMT niet, dan helpt de 'panic knop' soms...maar dat unitor control je synth niet ziet, klopt.

nog even tussendoor: als je denkt dat de drivers nog niet goed geinstalleerd zijn, kun je checken of in apparaatbeheer (hardware) van XP 2 drivers van je AMT geinstalleerd zijn, één onder USB-controllers en één onder 'besturing voor geluid, video en spelletjes'. We hebben het dan over de USB-driver en de MIDI-driver van de AMT8.

Tenslotte kun je met je sequencer proberen of je synth nootjes ontvangt en speelt via de AMT. Het editten van synths kan alleen met speciale programma's zoals SoundDiver of MidiQuest. Of een speciale editor van de fabrikant van je synth, als ze die hebben ontwikkeld. Welke synth(s) wil je eigenlijk editten?

we hebben het anders gedaan...

we hebben het anders gedaan...

We hebben het anders gedaan en wel op de volgende manier;

We hebben mijn esi ROM I/O ertussen gehangen... ( in midi in/uit 8) en het uiteinde van de ESI ROM I/O ( = usb)
aan de usb ingang van laptop gehangen....

Het werkt, nu wat ik kan opnemen.... ik hoop dat het geen vertraging opleverd etc...

Echter een probleem nog;

De virus indigo 1 bijv; stuurt wel midi naar de SX 3, maar als ik speel en opneem en afspeel hoor ik alleen een simpel centraal iel pianotje of fluit etc....

Er wordt nu geen midi terug gezonden naar de virus.... zodat ik mijn virus sounds kan horen en geen iele shit...

Hoe maak ik dit in orde

=(

ligt toch aan

ligt toch aan

Ik weet dat ik iets in de virus indigo 1 moet instellen.... maar wat.waar=( :stupid

Bericht door een moderator:
Blijf on topic, aub. Dit forum is geen helpdesk.

iel pianotje?

klinkt als een wavesynth iets van een SBkaart???

heb je wel goed ge-route???

midi out naar je USB device.....

Origineel geplaatst door Alex Omega
iel pianotje?

klinkt als een wavesynth iets van een SBkaart???

heb je wel goed ge-route???

midi out naar je USB device.....

ja daar lijkt het op dat ie de GM synth van windows gebruikt ...
even uitgaande dat het geluid uit de pc en niet uit virus komt ....
voor de rest is het vaak poort op de amt 8 + midi kanaal wat je moet instellen in sx3

Back