D&B Verveling

Jaguar_e

Stamgast
IK was wat aan het klooien met verschillende legale plugins. Uit pure verveling dit stukje muziek gemaakt.

Software
Cubase Se
Reason Adapted
Audiograbber(Mp3 encoder)
Plugins

Camel phat free
Blockfish
Bitcrusher(Cubase se)
Grundelizer(Cubase Se)
Kjaerhus Classic Chorus
Kjaerhus Classis Eq

Hardware
CS2x

Misschien dat ik het verder ga uitwerken
Gaarne jullie mening en ik weet dat hij nogal uitgekauwt klinkt, maar ja ik was verveeld dus :D

Attachments

• snip.mp3
    638,4 KB · Bekeken: 68
Je hebt wel talent je gevoel in je muziek te laten reflecteren... verveling 8o)

Ik kan er verder geen commentaar op geven

Tis inderdaad knap vals, bovendien neigt het meer richting SL2 of oude prodigy tracks.

Ik zeg neigt omdat je er echt vanaf hoort dat er weinig moeite in is gestopt.

Je gaat me met die gear niet vertellen dat je osc's driften :)

Waarom in godsnaam dan zijn die accoordjes zo valsig, en dan niet omdat de noten niet goed zijn, maar omdat er een LFO met minimale invloed op de pitch staat ofzo?

Haha Nee
Dikke osc drifting :D
Gewoon een laag +4 pitchen. Vervolgens met die chorus een oude taperecorder na doet. Tis inderdaad meer valsig geworden dan gepland
Voor de rest was het meer om eens wat oldscool meuk in elkaar te flansen. En proberen om het een het een oldscool feel me te geven door de geluidskwaliteit eens flink te schoppen.

O ja heb ook nog de luxion multi-effect plugin gebruikt.

Ik heb een beter doel voor dit stukje muziek gevonden het wordt waarschijnlijk een intro voor een nummer

Origineel geplaatst door Jaguar_e
Haha Nee
Dikke osc drifting :D
Gewoon een laag +4 pitchen. Vervolgens met die chorus een oude taperecorder na doet. Tis inderdaad meer valsig geworden dan gepland

...wie houdt er nou van valse muziek? :confused:

lol dat begin is net 2-Unlimited .... van: ARE YOU READY FOR THIS!?

hmmm, ik snap niet zo goed waarom je ons laat reageren op een stukje van 40 seconden waarover je zelf zegt dat het uitgekauwt klinkt. Zonder een mening over het stukje te geven, ik denk dat je op synthforum beter een volledig nummer kunt posten, die nog afgemixed moet worden. Met de opbouwende kritiek die je dan krijgt kun je verder werken.

Ik weet niet echt wat hiervan je intentie is, of hoe je het verder wilt afmaken.

Ik vind dat valsige wel grappig als intro, het klinkt ergen als een japanse gameconsole. die bitcrusher die over de snare heen zit langzaam weghalen. Dan een superdikke zaagbas in laten komen, en dan dezelfde beat zonder effecten. Dan heb je een aardig D&B nummer.

Jonathan

Re: D&B Verveling

Origineel geplaatst door Jaguar_e
IK was wat aan het klooien met verschillende legale plugins. Uit pure verveling dit stukje muziek gemaakt.

Software
Cubase Se
Reason Adapted
Audiograbber(Mp3 encoder)
Plugins

Camel phat free
Blockfish
Bitcrusher(Cubase se)
Grundelizer(Cubase Se)
Kjaerhus Classic Chorus
Kjaerhus Classis Eq

Hardware
CS2x

Misschien dat ik het verder ga uitwerken
Gaarne jullie mening en ik weet dat hij nogal uitgekauwt klinkt, maar ja ik was verveeld dus :D

De apparatuur of software die je gebruikt is niet zo interessant... en je hoort het er ook niet vanaf. Het orgeltje moet 8in ieder geval weg. De beat is bruikbaar, maar dan slechts als uiterste basis.

Back