Handleiding voor samenwerking tussen songwriters

Herbert Boland

Stamgast
Dag forummers,

Ik ben van plan een handleiding te schrijven met tips en trucs en do's en dont's voor samenwerking tussen songwriters/muzikanten, die bijvoorbeeld via internet gezamenlijk aan songs werken en op eigen locatie (thuis, bij vrienden of in lokale studio) opnemen.

Nu wil ik bij het begin beginnen zodat het ook geschikt is voor iemand die totaal niks van computers en sequencers weet, en net snapt wat mp3 is. Het gaat er mij om dat bijvoorbeeld een songwriter toch elementaire kennis opdoet van dit soort technieken, zodat hij eens wat kan inspelen op clicktrack en dat als mp3 kan opsturen zodat iemand anders daar weer mee verder kan. Daarin kunnen ook tips staan voor freeware simpele audiopakketjes om maar iets te noemen. Ik ben dus niet op zoek naar een boekenlijst of zo in de trant van "Midi met de computer". Mijn handleiding moet 2 tot 4 Aviertjes worden.

Weet jij misschien goede bronnen of weet je van het bestaan van dit soort simpele instructies/tips? Dat zou me al flink op weg helpen. Ik ben van plan de handleiding te publiceren op www.zepmusic.com, een site voor songwriters.

Synthforum :geslaagd: leek me wel een goede plek om eens zo'n balletje op te werpen.

Bedankt alvast!
Herbert

Back