keytek cts 2000

Blinx

Totally addicted to bass
Voor de vintage verzamelaar:

Keytek - CTS 2000

Type: 8-stimmiger hybrid Synth
Structure: 320 CrossWaves; 2 DCO from ever 3 Waves
DCF 24 railway LP with resonance; 2 x ADBSSR EEC; 3 x LFO (Tri/Rect/Saw/Sin/random)

Schijnt lastig te programmeren maar voor 200 euro is het wel een leuk dingetje (denk ik).

hier ff een link

http://www.syntharchiv.de/synth/k/cts2000.html

en foto
cts2000.jpg

en hier staat ie te koop

[url]http://www.instrumentenbank.nl/cat7.html
[/URL]

Laatst gewijzigd:
Als ik het goed begrepen heb is de techniek van roland op de synths van siel gebaseerd ofzo en en deze synth is gebaseerd op de siel technieken dus dat kan wel kloppen (maar ik weet dit niet 100% zeker)

ik heb hem vroeger gehad, matige sound (erg donker en weinig dynamiek, was niks byzonders en 200 Euro zou ik teduur vinden voor dit ding wel een heel goed master keyboard met 5 zones vrij programeerbaar.

Wat sound betreft lijkt het op een DK80 van siel

Keytek

Keytek

Volgens mijn gegevens zou de CTS 2000 veel lijken op een SIEL DK 7 (?) en op de Roland serie E. De Keytek CTS 2000 is in 1987 of iets eerder op de markt gebracht. Dik vijftien jaar geleden.

pcoene02

Vintagegear: analoog: Korg MS 20 (x2), Yamaha PSR 4500, Roland CR 78, Sennheiser (x5), Synton 202, Technics SH 8050 (33 kanaals eq.), Studiomaster 8-4-8, Eela S101 (12-2, P&G sliders), Pecopatch (x2), een hele batterij recorders, oa. Uher, Tascam/Teac, Technics, met DBX (2, 4, 8 kanaals); digitaal: Technics Digital Piano (gewogen), Keytek CTS 2000, Yamaha YS 200, SGE Mach 2; midi score: Logic, Musicator; HD recording & fx: CoolEditPro (goeie vocoder), SF, Acoustica (MP3 realtime mixer, werkt als een beest); monitoring: Bose 1800 (x2, kostte mij elke keer deuren/ramen), 901 (x4), Fane (x4); metering: Philips PM 2504, Dynascan 1820, Hameg HM 203-7, Beckman T 100B, stemvork a1. Ga ook eens naar www.oldaudio.nl voor gebruikte audio. :engel:

Re: Keytek

Re: Keytek

Origineel geplaatst door pcoene02
Volgens mijn gegevens zou de CTS 2000 veel lijken op een SIEL DK 7 (?) en op de Roland serie E. De Keytek CTS 2000 is in 1987 of iets eerder op de markt gebracht. Dik vijftien jaar geleden.

... en toen waren die dingen al bijna niet te slijten, zelfs niet voor 'die lullige duizend piek' die hij destijds moest opbrengen. ;)

En ja, het ding lijkt inderdaad veel op een Siel.

ER staat er op het moment eentje voor 96 euro bij feedback in utrecht

Staat er ook een op interface.nl voor 50 euro. Maar die is al verkocht

Vind je hem zo slecht?? Of is het programmeren van het ding je zo tegen gevallen??

Ik denk dat het niet aan mij lag manual was erg onduidelijk diplay heel klein die tip toetsjes zijn niets.Ik heb er best wat uurtjes in gestoken maar werd er helemaal gestoord van toen die weg was was ik behoorlijk op gelucht ik vond het een brok ergenis.Van die gene waar die vandaan kwam had hem ooit nieuw gekocht en als hij hem midi wilde gebruiken als midi klavier was hij ook een behoorlijke tijd bezig.

Back