19" racks

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

SpaceAgent202

Sinds 2001
nadat ik vandaag mijn eerste echte 19"module heb aangeschaft... 2u hoog
ben er achter gekomen dat een module die los staat en plat op zn onderkant vrij lastig werkt. je moet m vasthouden als je op een knopje duwt, en het frontje staat gewoon loodrecht op de ondergrond.

kortom:
wie heeft er geweldige ideeen voor een klein stevig 19"rack?

optie: eventueel nog betaalbaar mag ook ;)

Ik zit binnen afzienbare tijd met hetzelfde probleem... je zou natuurlijk meteen een rack kunnen kopen dat zo hoog is als een kast, maar persoonlijk ga ik beginnen met een tablerack van 121E, dat is voorlopig wel ff genoeg.

Ik heb zelf zo'n rack (12 he) op wielen gekocht, tweedehands was ik daar 35 Euro voor kwijt. Nieuw schijnen ze ongeveer 70 Euro te kosten. Voordeel van zo'n ding vind ik zelf dat, behalve dat je hem weg kunt rijden als je er even genoeg van hebt, het front totaal kantelbaar is.

Ergonomie is best wel belangrijk. Je kunt best een prachtig rek maken maar als dat betekent dat je constant voorover moet hangen om erbij te kunnen is het ook 3x niks.

Ik zit er al een tijdje over te denken om een kast voor op mn bureau te maken met daarin ruimte voor 3x 4 he rackapparaten. dus 3 ruimtes naast elkaar. Dan kan ik daar mn computermonitoren op zetten. Ik heb nu al zoiets met 2 ouwe flightcases. Maar dat staat niet zo mooi. :)

Het enige nadeel is dat ik niet echt goed ben in timmeren ;{

ik dacht zelf oook aan iets voor op mijn bureau, maar hout heeft weer niet een hele nette uitstraling.. zoek eerder iets van metaal want dat is mooier :) en daaarvoor hoef je niet te timmeren :P

ik zit aan zo'n quiklok tablerack te denken... lekker makkelijk voor op het bureau

www.quiklok.it

Rs10.jpg

Is op zich een fijn ding, heb hem ook. Het plezier vergaat je echter wel als je er al je gear in hebt zitten en je wilt hem verplaatsen. Ook niet erg makkelijk als je kabels moet pluggen.

Ik heb een keer zon 19'' strip van 20u lang geregeld en die heb ik doormidden gezaagd. Toen heb ik mijn aparatuur op elkaar gezet en het diepste apparaat onderop gezet(A3000), de 19'' strips ertegenaan geschroefd waarbij ik 1u onderop heb vrijgehouden zodat het rack een beetje schuin komt te staan op mn bureau. Heel simpel en goedkoop en het werkt perfect

dat is op zich een goed idee :)
al is dat wel voor gevallen waar meerdere modules aanwezig zijn. als je enkel een micro q hebt zoals ik dan is dat niet echt een optie.

.. krijg je dan trouwens niet diepe krassen in je bureau...?

Ik heb de strips aan de onderkant zo afgevijld en geschuurd dat ze vlak op mn bureau staan en ik verplaats hem toch bijna nooit.Anders kun bij de bouwmarkt vast wel een paar passende rubber dopjes vinden die je bureau beschermen.

Als je maar 1 module hebt kun je misschien aan de onderkant van de strips een paar steunpootjes naar achter toe schroeven/lassen net als bij quiklok van krz

Sorry ik heb geen digitale camera en mn scanner is overleden.

volgens mij heeft senso, hier op het forum, nog een rekje of zo in de aanbieding

Zelf heb ik ook zo'n Quiklok tafelstandaard.
Was toen die tijd 120 gulden bij Peter Verspuij

Hier een fotootje :D

rack.jpg

Zelf heb ik gekozen voor Quiklok rack omdat ik mijn RS 7000 niet meer op tafel kwijt kon (heb hier het kleinste kammertje van het huis toe bedeeld gekregen =( )
Alleen vind ik de prijs van dat spul wel overdreven hoog voor die paar brokkie's ijzer de je krijgt.

Attachments

• p7210003.jpg
    p7210003.jpg
    58,1 KB · Bekeken: 223
Jep, Quiklok is wel duur ja, bij Thomann hebben ze ook wel van een ander merk standaards enzo maar dat is een stuk goedkoper.

Of misschien een rack (ook quicklok) met 20 units; op wieltjes,
met bovenaan 10u die recht naar beneden lopen en dan 10u die dan wat schuiner naar je toe loopt. werkt ook praktisch.
bij feedback gehaald voor +/- €150 ofzo.

zal ff kijken voor foto

ik heb alles gewoon van hout getimmerd.. misscien onproffesioneel.. maar dat boeit me niet zo.. functionaliteit voorop :okdan:
later pics (in studio topic : "help! meubel"

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back