Sounddiver of MidiQuest of Unisyn ?

vinnieq

Lidl
Leuk zo'n rack met modules maar al dat gebuk om een patch te editten kost me m'n rug. Wat is jullie favoriet voor Mac OS 9 en X en waarom ? Verstandig om met Sounddiver te werken nu Emagic verschwunden ist ?

Volgens mij wordt Sounddiver niet meer gesupport. Lijkt me een goede reden om MidiQuest te kiezen. Ervaring heb met geen van beide.

Ik gebruik al jaren zowel SoundDiver als MidiQuest (Windows). Unisyn van MOTU stelt niet zo veel voor naar mijn mening.

Sounddiver wordt inderdaad niet meer gesupport sinds Emagic door Apple is overgenomen. MidiQuest wordt nog steeds doorontwikkeld. Bij deze mijn MidiQuest 9.1 XL bevindingen en de synths die ik gebruikt heb:

- Korg Triton : werkt redelijk tot goed
- Korg Trinity: werkt redelijk tot goed
- Yamaha FS1-R: werkt maar heel traag (bug in FS1-R)
- Waldorf Micro Q: buggy/werkt niet
- EMU Vintage keys: buggy/werkt niet
- Yamaha RM1X: wordt niet ondersteund
- Micro Modular: wordt niet ondersteund
- NordLead 3: wordt niet ondersteund
- Fantom-X: wordt niet ondersteund

De issues met SoundDiver zijn vergelijkbaar. Het probleem met alle universele editors is altijd dat niet alle synths worden ondersteund en als ze ondersteund worden is het vaak "buggy" of traag. Oorzaak zit hem in de software zelf en vaak onduidelijke, onvolledige of buggy midi implementaties in synths. Dus het hangt van de synths af of MidiQuest bv werkbaar is ja of nee.

Re: Sounddiver of MidiQuest of Unisyn ?

Origineel geplaatst door vinnieq
Leuk zo'n rack met modules maar al dat gebuk om een patch te editten kost me m'n rug. Wat is jullie favoriet voor Mac OS 9 en X en waarom ? Verstandig om met Sounddiver te werken nu Emagic verschwunden ist ?

De toekomst van Sounddiver lijkt me erg onzeker. Behalve de laatst betaversie voor Mac OS X, waarbij veel problemen gemeld werden, is het verdacht stil gedurende de laatste (2?) jaren. Tenzij je veel oudere gear hebt die wel ondersteund worden, zou ik toch wel 2 keer nadenken. Oh ja, ik ben op zoek naar 2e-hands modules (Korg, Yamaha, Roland):D

Word tijd om een Java based editor te maken lijkt me.
Werkt metteen op elk platform wat midi aan kan.

Voor de Yamaha EX5 bestaat al zo'n losse versie. Die is vet heftagh!

Back