2.0 software --> FantomX

picaja

Stamgast
Sinds deze morgen heb ik de nieuwe 0S 2.0 van Roland op mijn Fantom X7.
8 extra audio sporen, nieuwe geluidenbank, extra toeters en bellen op sampling gebied, ...

Ik kan momenteel alleen maar zeggen dat dit een geweldige update is en de fantom X7, ook al is het een rompler, een nog betere workstation maakt.

:okdan:

wat ik zelf frustrerend vind, is waarom een dergelijke OSupgrade geld moet kosten. Mag ik vragen wat jij ervoor betaald hebt? Of is 75 euro gewoon de standaard prijs everywhere?

Komt zoiets eigenlijk met een licentie of key? of kunnen we het gewoon gezamenlijk 1malig inkopen en dan upgraden?

Als je de geruchten op fantomized moet geloven zitten de kosten voornamelijk in de hardware die je bij de upgrade krijgt (pccard+compactflash), en kan je hem ook gratis krijgen als je met je FantomX langsgaat bij je muziekzaak (mits er een Roland gast aanwezig is en je op je strepen gaat staan oid).

Ik snap dan idd niet dat ze het gewoon te downloaden zetten op de site. Misschien dat over een tijdje toch wel gebeurt, maar het gaat imo een beetje ver om een OS upgrade (ook al is het misschien een hele dikke) geld te laten kosten nadat je zo'n bak hebt gekocht van duizenden euros.

Aangezien ik mijn Fantom X7 nog niet zo lang heb was de update gratis en is deze bij de invoerder (Roland in Westerlo) uitgevoerd. Sublieme service trouwens en Stephanie aan de receptie is echt een mooie meid!

Ik vind het echter niet abnormaal dat je moet betalen voor deze update.Je krijgt een PC card adapter en CF card + cdrom met nieuwe software + een extra geluidsbank met 128 leuke geluiden. Als ik me goed herinner heb ik ooit +/- 200 Euro betaald voor de vintage + modern model sounds bestaande uit 2 kaarten met ieder 64 klankenvoor de korg prohecy.

- Koop een digitale 8 sporen recorder...(bv fostex met CF card)
- Koop extra bank aan klanken...(zie prophecy opmerking)
- Koop een PCMCIA kaartje voor CF.(15-20 Euro)
- Koop een CF card (geen ideel wat geleverd wordt maar het kost toch 20 Euro?)

Wat microsoft ons aanrekend voor hun "stabiel CTRl-ALT-DEL" systeem dat is pas schande.
Heb al geruime tijd een linuxbak als fileserver draaien en dat kost me niets, enkel een beetje oude hardware, twee dikke schijven van 200 gig en mirrordir om de schijven te spiegelen. Dat korg op hun OASIS het gratis linux als OS gebruikt....met behoorlijk prijskaartje...

Origineel geplaatst door picaja
Aangezien ik mijn Fantom X7 nog niet zo lang heb was de update gratis en is deze bij de invoerder (Roland in Westerlo) uitgevoerd. Sublieme service trouwens en Stephanie aan de receptie is echt een mooie meid!

Hoi,

Roland in Westerlo???
Ik wacht al weken op SRX06 en de upgrade, ik kocht mijn X7 eind januarie, en dat moet via België komen.......
Klopt dat dan niet?
Of wordt ik aan het lijntje gehouden??:(

groet,

rob
:)

Ik heb ook lang moeten wachten maar op een srx-07, het lijkt of ze dikwijls zonder stock zitten en ik denk dat het daar momenteel verschrikkelijk druk is.

"free" was enkel het updaten van de OS op de fantomX en een beknopte engelse handleiding.(geen CF adapter en geen CF card)
Waarschijnlijk is de audio update 2.0 nog niet direct in grote aantallen leverbaar...vandaar dat je moet wachten. In de US is deze trouwens pas leverbaar vanaf vandaag en voor europa weet ik het niet die volgen meestal iets later.

Je wordt zeker niet aan het lijntje gehouden, ik ben reeds 16 jaar correct en vriendelijk door Roland geholpen en de X7 is niet mijn eerste Roland synthesizer.

:luv: Roland FantomX7, JD800, 2x JD990, and all ex rolands (jup8, juno106, w30,d10,...)

Je wordt zeker niet aan het lijntje gehouden, ik ben reeds 16 jaar correct en vriendelijk door Roland geholpen en de X7 is niet mijn eerste Roland synthesizer.

Weet ik ook wel, per telefoon wordt ik altijd PERFECT geholpen hoor!
Ze bellen netjes terug en zo........maar ik vind alles wel lang duren........
Hoe heb je de update van je editor dan gedaan? Kreeg je een CD'tje mee?

vroeger: J1 en D110 en JX8P en JX10 (mooie vette bak!)
Hoe vind je de "nieuwe" geluiden?

groet,

rob

hmm ik wist niet dat er CF bij zat.
Ik sta op het punt een Fantom aan te schaffen van voor 1 jan 2005, dus kan ik niet gratis updaten. CF hoef ik niet (koopt iedereen al standaard bij z'n Fantom) en dus zie ik het dan gewoon als een manier om geld uit zakken te kloppen. Onafhankelijk van hoe fantastisch de update is. Ik hoef bij Yamaha en Korg toch ook niet te betalen voor een OS upgrade?
Dat is gewoon mijn mening.

Ok dat wordt kopen dan. Terug 1 van mijn oorspronkelijke vragen. Wat kost het? En waar kan het goedkoopst?

Origineel geplaatst door Rhy
hmm ik wist niet dat er CF bij zat.
Ik sta op het punt een Fantom aan te schaffen van voor 1 jan 2005, dus kan ik niet gratis updaten. CF hoef ik niet (koopt iedereen al standaard bij z'n Fantom) en dus zie ik het dan gewoon als een manier om geld uit zakken te kloppen. Onafhankelijk van hoe fantastisch de update is. Ik hoef bij Yamaha en Korg toch ook niet te betalen voor een OS upgrade?
Dat is gewoon mijn mening.

Ok dat wordt kopen dan. Terug 1 van mijn oorspronkelijke vragen. Wat kost het? En waar kan het goedkoopst?

Updatesetje kost iets van 48 Euro, maar als je je best doet bij je dealer kan hij/zij de update doen......
Ik wacht daar maar op.......
Alleen vraag ik mij af waarom de update van de editor niet gewoon op roland website komt te staan.....
Waarschijnlijk later wel........;{

rob

Upgrade 2.0 is binnen!!

Upgrade 2.0 is binnen!!

Origineel geplaatst door robbie50
Updatesetje kost iets van 48 Euro, maar als je je best doet bij je dealer kan hij/zij de update doen......
Ik wacht daar maar op.......
Alleen vraag ik mij af waarom de update van de editor niet gewoon op roland website komt te staan.....
Waarschijnlijk later wel........;{

rob

Upgrade binnen!!!
Gisteren was mijn Upgrade en de SRX06 binnen!
Ik heb de upgrade gedaan en aan de Flashkaart heb je volgens Roland niets meer, je moet hem bewaren zeggen ze....ik zou niet weten waarom?
Een adaptor Flash/PCMCIAkaart zit er ook bij...(maar die hebben de meeste toch al)
Je betaald dus eigenlijk voor de nieuwe "sounds" welke je erbij krijgt.....
M.i. kan de update net zo goed op internet worden gezet.....
Het boekje wat er bij zit is zeker handig, je weet welke zaken nu "anders" zijn.....
Een tip aan Roland;
Verkoop het boekje voor 7,50 Euro en zet de rest online.....
Ik ben trouwens WEL tevreden met de upgrade hoor!
En de SRX06....GEWELDIG!!!!!

Reageren? GRAAG!!!!

rob

Hebbum ook binnen!!

128 nieuwe petsen en 8 sporen (stereo) audio :okdan:

Weer genoeg om voor thuis te blijven

Laat de winter nu maar komme......

Origineel geplaatst door picaja
Sublieme service trouwens en Stephanie aan de receptie is echt een mooie meid!
Beter!

- Koop een PCMCIA kaartje voor CF.(15-20 Euro)
- Koop een CF card (geen ideel wat geleverd wordt maar het kost toch 20 Euro?)
Ik zoek nog een PCMCIA type 1 geheugen dinges. Maar weet ff niet precies wat handig is.
Weet iemand hier meer over?

Bvd

je kunt gewoon

je kunt gewoon

compact flash kaartjes kopen bij de Aldi desnoods...
Bij de meeste foto-zaken zijn pcmcia-adapters te koop voor €16.
Schuif het boeltje in elkaar en je hoeft nooit meer naar een dure pcmcia geheugenuitbreiing te zoeken(die overigens ook veel minder capaciteit hebben dan gewoon CF).:halleluja

By the way

By the way

Dit verhaal gaat eigenlijk over updates en daarom kwam ik er ook op.
Via Fantomized kwam ik bij Rolandclan waar de nieuwe editors staan voor de Mac versie 2.02.
Meteen opgehaald, blijkt het een Japanse versie te zijn:(
Weet iemand waar je de Engelstalige versie kunt vinden?

Re: By the way

Re: By the way

JAWEL!!!!
Hier;

ftp://ftp.roland.co.jp/pub/roland/japan/winxp/FantomXEditor201.EXE

groet,

rob

Origineel geplaatst door VL7
Dit verhaal gaat eigenlijk over updates en daarom kwam ik er ook op.
Via Fantomized kwam ik bij Rolandclan waar de nieuwe editors staan voor de Mac versie 2.02.
Meteen opgehaald, blijkt het een Japanse versie te zijn:(
Weet iemand waar je de Engelstalige versie kunt vinden?

hi

hi

heel hartelijk bedankt voor de moeite maar dat is dus een WINDOWS-versie en ik wil graag de MacOs X versie hebben:stupid :confused: =(

Back