Welke synth voor leads

toetsenistje

resonerend lid
Forummers,

ik zoek voor live gebruik een synth erbij met de volgende eigenschappen:
- behoorlijke (monofone) leadsound
- met midi (alleen note on/off en cc64 is voldoende)
- 4 oktaven (zo smal mgelijk en licht van gewicht)
- geheugenplaatsen voor eigen sounds
- de mogelijkheid om de transpose-instelling (ik speel graag leads in makkelijke toonsoorten) mee te nemen in elke geheugenplaats (Wil simpel kunnen schakelen live)

Ik zit zelf aan de Juno1 te denken, alleen kan die volgens mij alleen als masterfunctie de transpose veranderen en niet per patch (maar weet ik dus niet zeker, dus kenners?)

Welke synth is voor mij het beste?

Dan blijft er nog wel heel wat over, maar een deel ervan heb je al gehad:

owned: ..., Roland Juno60, Korg Delta, ..., Korg Poly 800, SCI Prophet 600, ..., Alesis ION.

Wat beviel er dan niet aan deze synths dat je ze allemaal wegdeed en nu toch weer een leadsynth zoekt?

Nou nou C toch ;).

Ik zou me een controller kopen en een Micromodular. Volplempen met leads en jammen maar.

Re: Welke synth voor leads

Origineel geplaatst door toetsenistje

ik zoek voor live gebruik een synth erbij met de volgende eigenschappen:
- behoorlijke (monofone) leadsound
- met midi (alleen note on/off en cc64 is voldoende)
- 4 oktaven (zo smal mgelijk en licht van gewicht)
- geheugenplaatsen voor eigen sounds
- de mogelijkheid om de transpose-instelling (ik speel graag leads in makkelijke toonsoorten) mee te nemen in elke geheugenplaats (Wil simpel kunnen schakelen live)

NordLead 1,2 of 3? 49 toetsen, goede lead synth, midi, geheugens, 5-6 kg. Heb zelf een NL3, transpose is een instelling per sound. Volgens mij kon dit bij de 2 ook al, maar check anders even op http://www.clavia.se/

Re: Re: Welke synth voor leads

Re: Re: Welke synth voor leads

Origineel geplaatst door Sjaak
NordLead 1,2 of 3? 49 toetsen, goede lead synth, midi, geheugens, 5-6 kg. Heb zelf een NL3, transpose is een instelling per sound. Volgens mij kon dit bij de 2 ook al, maar check anders even op http://www.clavia.se/
NL2/NR2 doet alleen aan octave shifts (per sound, dat dan weer wel).

Re: Re: Re: Welke synth voor leads

Re: Re: Re: Welke synth voor leads

Origineel geplaatst door Meinte37
NL2/NR2 doet alleen aan octave shifts (per sound, dat dan weer wel).

Klopt, de NL3 dus ook :erm:

Wat je wel kan doen is natuurlijk via een masterkeyboard/synth een andere synth of module aansturen en vanuit je master +1, +2 "transposen", dan ben je er ook.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Kun je met die dx7 niet uit de voeten?

Strakke monofone leads uit een DX7? Ik weet wel dat je met de zes ops een best wel redelijke saw kunt krijgen, maar dat is toch niet hetzelfde als door de mix heensnijdende leads die gitaarmuren slechten...

Origineel geplaatst door C738
Gebruik die fucking zoekmachine eens wil je?!

-=>klik hier voor meer mensen die de weg kwijt waren<=-

Mozes kriebel, 200 posts en dan nog naar de bekende weg vragen.

:kont:

-C-

Even off topic
Als je het zo irritant vind dan lees je de vraag van de beste man toch niet. Ik snap het probleem niet zo van jou.

Ik bedoel je kan het ook op een normale manier zeggen. Ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen.'

Gr. :biertje:

thanx voor de reacties (behalve c738, beetje zielig), de synths die ik heb gehad bevielen me niet (behalve dan de analoge zware (onstabiele) bakken), ik heb uiteindelijk m'n gear wat meer toegespitst op live spelen, de Ion is op zich geschikt echter ik heb hem een maand of 3 gehad en live gebruikt en het is gewoon mijn ding niet, kan het niet goed omschrijven maar qua vetheid en lage tonen vond ik hem perfect, maar in het midden- en hoog wat penetrant en niet helder.
m'n Dx7 is erg groot (5 octaafs en heeeel zwaar) vanwege de krappe podiumruimte in de meeste tenten / kroegen waar ik speel wil ik echt iets ter grote van een poly800 (alleen betere leadsound) of de genoemde Juno1 (Kan deze overigens transponeringen opslaan in patchgeheugen?)

tot zover iig iedereen dank (op deze dag van de complimenten)

.....wil ik echt iets ter grote van een poly800 (alleen betere leadsound) of de genoemde Juno1 (Kan deze overigens transponeringen opslaan in patchgeheugen?)

Zowel de Juno 1 en 2 kunnen dit dacht ik niet. Zelf vind ik "transposen" wel handig, bv tijdens de repetitie als onze zangeres vraagt om een nummer een note hoger of lager te spelen. Ik programmer per nummer een patch in de Miditemp en de X7, vandaar uit transpose ik dan andere synths +1 of -1, bv de Nord Lead 3. Werkt prima.

klopt zo doe ik dat nu ook met de Triton en Kurzweil, werkt perfect.
Voor de nieuwe synth wil ik echter stand-alone werken (neem hem alleen mee als er plek is op het podium) dus de transpose in de patch opslaan........

Kun je met een ROMpler (en slim programmeren) niet krijgen wat je wil? Of wil je echt een analoge (of VA) synth?

Misschien de KS4 van Novation? Geen idee of 'ie exact aan je specs voldoet (lijkt me trouwens van wel, maar ben ik niet zeker van), maar is niet al te prijzig. Nord Leads zijn alweer wat duurder. Anders moet je het misschien idd richting de (Alpha) Juno's zoeken.

Succes!

Denk dat je te veel wilt en te weinig zoekt. ;)

klopt zo doe ik dat nu ook met de Triton en Kurzweil, werkt perfect.
Voor de nieuwe synth wil ik echter stand-alone werken (neem hem alleen mee als er plek is op het podium) dus de transpose in de patch opslaan........

Misschien een Korg X5D, M1? X5D heb ik ook gehad, 61 keys maar net zo groot als een Nord Lead dus klein en heel licht. Daar kun je per patch alles instellen (detune, transpose etc).

Re: Re: Re: Re: Welke synth voor leads

Re: Re: Re: Re: Welke synth voor leads

Origineel geplaatst door Sjaak
Klopt, de NL3 dus ook :erm:
Als ik de manual (en vooral de Sysex patch dump tabel) erop navlooi, lijkt het erop dat de NL3 wel degelijk semitone transpose ondersteunt en ook per sound opslaat.

Back