midi dropouts met Dell laptop

da goose

DaGooseMusic.nl
hallo daar !!

Ik heb het een en ander aan midiproblemen met een Dell laptop en een midiman parallele poort box.
Alles draait goed (win98se, cubase alle versies, logic) maar om de een of andere reden blijven er miditiming problemen inzitten, met andere woorden haa ppp eer ringen... (haperingen dus)
Audio loopt perfect en vst instruments ook maar midi is een drama....

hellup

Check de instelling van je poort in de BIOS, die kan op een aantal settings staan: Bi-directional, EPP, en ECP. In de manual van je MIDI-interface staat vast wel welke instelling er gewenst is. Op deze manier heb ik in het verleden heel wat printer-problemen opgelost die ook aan parallelle-communicatie te wijtten waren.

meestal is ECP+EPP gewenst. Dit is het snelste communicatieprotocol.

Is het de eerste keer dat je midi op die craptop gebruikt of was het ooit een goed werkende configuratie ?

Yo jef ik heb het opgelost!
Het was toch die latency instelling op de emi.
Ik heb de latency nu zo ingesteld dat midi redelijk strak blijft (zo ver dat kan in cubase) lopen en audio geen drop outs clicks etc meer heeft.
Nu maar duimen.
Het enige wat ik me toch af vraag is dat die latencey toch alleen effect heeft op audio?

Lagere latency betekent dat het audio gedeelte van je sequencer met kleinere blokjes data werkt. Per blokje data heb je wat vaste bewerkingen die je sequencer moet doen dus dat betekent meer overhead bij lagere latency in je audio thread. Dat betekent dat er dus minder processortijd overblijft voor de midi thread. En dus meer kans op timingproblemen.

Het probleem schijnt zichzelf nu opgelost te hebben, een blije dextah dus !!
aankomende maandag of dinsdag, volgende week dus eigenlijk, dexter live in club lek, ik zal hem een beetje gaan promoten maar.
Luisteren dus !

Re: club lek

Re: club lek

Origineel geplaatst door dextah
woensdag zelfs:doei:

ok.. ik ga een poging doen om te luisteren... nu nog een radio...

p.s. loopt ie nog ???
of kom je weer hierheen en kan ik weer helemaal naar schagen rijden omdat de treinen niet meer rijden?? 8o)

over schagen gesproken... peaky pounder moet 5 october ergens in schagen draaien mailde ie me... ikzelf draai dan in nieuwegein

Re: Re: club lek

Re: Re: club lek

Origineel geplaatst door da goose

ok.. ik ga een poging doen om te luisteren... nu nog een radio...

p.s. loopt ie nog ???
of kom je weer hierheen en kan ik weer helemaal naar schagen rijden omdat de treinen niet meer rijden?? 8o)

over schagen gesproken... peaky pounder moet 5 october ergens in schagen draaien mailde ie me... ikzelf draai dan in nieuwegein

whooooooohaaaaa waar?:halleluja

ikke in nieuwegeein wonen dus dan kom ik ZEKER ff langs! :dj:

Origineel geplaatst door da goose
Het probleem schijnt zichzelf nu opgelost te hebben, een blije dextah dus !!
aankomende maandag of dinsdag, volgende week dus eigenlijk, dexter live in club lek, ik zal hem een beetje gaan promoten maar.
Luisteren dus !

hebben we het nu over de dexter die ook in tent #3 "live" te
bedansen ;) was tijdens het awakenings festival?

zo ja: :halleluja

puike set!...

greetinx
een electro fan
ronnie

Shit man tijdens die set op awakenings stopte mijn mengtafel er mee.
Deed helemaal niks meer.
Sluit ik hem vandaag( nu pas ja ) aan en hij doet het gewoon !
Toch iets met die agregaat of hoe noem je zo`n ding ? geweest.
Ik zag peaky pounder toen ik moest optreden in ierland. Hij was daar samen met zijn vrouw. Jezus over smaak valt te twisten maar dit sloeg echt alles !!!!

Back