Adat --- MONO??

DJ-Jones

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb ff een vraagje,

Is het mogelijk om Adat ook mono uit de geluidskaart te sturen? Ik gebruik een EMU 1212m geluidskaart met optische adat naar een yamaha 03d, voorlopig krijg ik mijn adat in 4 x stereo sporen toe op de mixer, ik zou deze graag in 8 x mono sporen krijgen...

Is dit mogelijk???

Alvast bedankt

Groetjes

RTFM

de meest gangbare adat optical is volgens mij per definitie 8 mono uit/ 8 mono in...?!
Op me RME 9632 in ieder geval wel... en al zou ik vanaf de computer kanalen gaan pairen als stereo bussen in cubase bijvoorbeeld, dan moet ik alsnog in me Korg mixer handmatig stereo sporen aan maken.

Ik weet niet of je kaart een soort van software met mixer heeft o.z.i.d?
Ofdat je mixer automatisch aantaal sporen ge-paired heeft staan?

Dat is inderdaad het probleem. De 'patchmix' die bij de 1212m zit kent geen echte mono voor ASIO en ADAT, alleen maar gekoppelde kanalen. Je kunt ze dus ook alleen maar per twee door de patchmix halen. Gek genoeg is de analoge in wel echt mono. Beetje inconsequent (maar ja, de drivers zijn ook niet de sterkste kant van E-MU).

Enige oplossing met de huidige versie van patchmix is volgens mij om bij de bron al hard links of rechts te pannen.
Dus stel je wilt track in je sequener op ADAT 1 laten uitkomen en track 2 op ADAT 2, dan zet je track 1 hard links op ASIO 1/2 en track 2 hard rechts op dezelfde ASIO. Ze gaan dan als stereo door de patchmix maar komen keurig als twee losse kanalen uit de ADAT. Enige probleem is dat je maar 1 schuif hebt in patchmix, maar aangezien je een digitale mixer hebt (net als ik) gebruik je de patchmix vermoedelijk alleen maar als ASIO -> ADAT koppeling.

Yep, bedankt voor de informatie, ik dacht al dat het ging te maken hebben met pannen...

Ik gebruik echter de patchmix ook enkel voor koppeling asio -> adat dus dat is het probleem niet.

Vriendelijk bedankt

(leuk dat er op deze site mensen zijn die willen helpen)

Best wel duf dat die patchmix geen mono uit kon sturen dan.
Sterker nog, gewoon slecht eigenlijk.

Back