[usb/firewire audio]Geef me es advies?

C738

Meubilair
Heren,

na wat zoeken hier op het forum vond ik niet echt een sluitend antwoord op mijn vraag.
Ik ben op zoek naar een compacte audio interface. Bij voorkeur een Firewire doosje, maar usb 2.0 kan ik ook mee leven.
Wat zijn de eisen?
-goeie klank
-weinig ruis
-minimaal 2 inputs (stereo dus)
-minimaal 2 outputs
-liever niet met een adapter
-200 euro nieuw maximaal (dus kom effe niet aan met motu 828's, tenzij je hem wilt verkopen voor 200 ;))
-betrouwbaar
-GEEN TERRATEC!

-C-

een ander goed alternatief is de tascam us122, die heeft wel midi.

ik gebruik die al een klein jaar en die klinkt beter dan m-audio sound interfaces (die ook vree goed zijn btw)

kost een 216 € bij thoman (http://www.netzmarkt.de/thomann/tascam_us428_demo_prodinfo.html)

onder de 200 € zal je niet zo veel vinden qua goed pro soundcards. Ik zou dus tussen de 200 en 300 € mikken.

Audiophile firewire van M-audio is een prima kandidaat dacht ik. :okdan:

Ik denk dat ik gewoon voor de M-audio ga :), hoor dr wel meer positieve dingen over :)

-C-

De focusrite saphire :okdan:

Kost wat, maar dan heb je ook wat. Serieus, de DA converters klinken echt 10x beter dan gemiddeld. En ik dacht ook altijd dat dat niet zoveeel verschil uitmaakt, maar dat is dus wel zo. Er zit ook DSP in.

kost wat... mijn budget is rond de 200 euro... (kan een keer naar 250 rekken)

lukt dat voor zo'n sapphire?

-C-

Origineel geplaatst door maxdox
De focusrite saphire :okdan:

Kost wat, maar dan heb je ook wat. Serieus, de DA converters klinken echt 10x beter dan gemiddeld. En ik dacht ook altijd dat dat niet zoveeel verschil uitmaakt, maar dat is dus wel zo. Er zit ook DSP in.

DPS chip lijkt mij weinig bruikbaar. Kan alleen "live"het inkomende signaal bewerken. Je kunt dus geen audio naar je Saphire sturen, bewerken, en dan afspelen. [volgens de review die ik in interface of SoS las].

Yawmouth: klopt volgens mij wel... maar 't blijft een erg goede interface.
C: Kost 500,-E , dus vrij duur; zelf heb ik de esi quatta firewire. kost nu 299,- goed prijs kwaliteit.

Kan ik hier inhaken?
Ik zoek ook zoiets in die richting. Ik heb nu een Delta44, maar ik wil meer kanalen kunnen opnemen dan 4mono/2stereo.. Ik heb echt geen verstand van die dingen.. Firewire lijkt me wel wat van Maudio. Ik wil minimaal wel 8 mono kunnen opnemen. Ik heb een 2.4GHz pc dus dat moet ook wel lukken?

R

pcies !

pcies !

Origineel geplaatst door The Q
Audiophile firewire van M-audio is een prima kandidaat dacht ik. :okdan:

inderdaad
al die lulkoek over soundcards van 300 plus euro terwijl de goede man zo rond de 200 eur zoekt

die van M-audio is prima, 199 euro plus 9 euro verzendkosten (thomann; binnen drie dagen in huis van uit je luie stoel) voor betaald;
hoewel er op zichzelf geen bezwaar is om naar Feedback te rijden en om 50 euro meer te betalen;

zit bovendien midi op; dat is niet zo bij de firewire solo
uiterst lage latency (min 4 ms) , i.t.t. dat butt apparaat us122 van Tascam (21 ms) waarvan ik blij was dat ik die nog tegen enigszins acceptabele prijs (drie gevulde koeken en een doosje paperclips) heb kunnen verkopen

enige voordeel van de tascam zijn de XLR aansluitingen, fantoom voeding, effect lus mogelijkheid
de m-audio werkt met tulp (rca) plugs
met een mixertje geen probleem; immers tulp naar tulp (zo doen wij dat in de duin- en bollenstreek)

Origineel geplaatst door Arv
Kan ik hier inhaken?
Ik zoek ook zoiets in die richting. Ik heb nu een Delta44, maar ik wil meer kanalen kunnen opnemen dan 4mono/2stereo.. Ik heb echt geen verstand van die dingen.. Firewire lijkt me wel wat van Maudio. Ik wil minimaal wel 8 mono kunnen opnemen. Ik heb een 2.4GHz pc dus dat moet ook wel lukken?

R

daar was ik dus ook naar op zoek

goedkope oplossing (en moet haast wel ok werken):

BCA2000 + ADA8000

voor <450 euro klaar :)

Dat behringer die shit kan bouwen voor dat geld eh ;-) Wel klote dat die ADA8000 met XLR aansluitingen werkt. Ligt er natuurlijk ook maar net aan wat je primaire aansluitbehoefte is. En tja, hoe uitbreidbaar blijft het verder. Als je nog een ADA8000 wil aansluiten kom je al in de problemen denk ik. Dus denk ook na over mogelijke uitbreidingen op langere termijn.

Phonic helixboard12/18 FW 12/16 mono opname... 't is een mixer met firewire aansluiting

btw... emu komt straks ook met een aantal nwe prods...

Origineel geplaatst door jostiii
En tja, hoe uitbreidbaar blijft het verder. Als je nog een ADA8000 wil aansluiten kom je al in de problemen denk ik. Dus denk ook na over mogelijke uitbreidingen op langere termijn.

goed punt...... heb ik ook aan zitten denken
ik heb helaas geen mooi pcmcia-kaartje met 2x adat kunnen vinden o.i.d. (voor een schappelijke prijs)

Back