Welke analoge synth voor hoover geluiden?

phj

Nieuwkomer
Weet iemand misschien welke analoge synth ik zou kunnen gebruiken voor het maken van "hoover"geluiden. Ik speel in PhoneHome een live drum&bass band en langzaamaan maken we steeds meer gebruik van hoover-geluiden (ala d&b artiest Pendulum). Nu komen die bij ons nog uit de MC 505 maar dat gaat op gegeven moment erg vervelen. Dus we hadden er graag nog een analoge hoover synth bij.

Wie helpt?

Alpha Juno 1/2 en de MKS-50.

De rest komt niet in de buurt. Nee echt niet. Nee die ook niet. Nee echt het moet een Alpha Juno zijn. Luister nou. Juist.

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Yep de alpha juno
de juno 106 is ook een behoorlijke hooverer.
syntecno teebee kan er ook wat van!

Hmmm... Syntecno TeeBee vind ik niet echt een hoover synth. Het is een TB303 clone, dat is toch geen hoover sound, of maak je gebruik van geheime truukjes die ik nog niet ken?? :confused:

nu je 't zegt, die drum n bass achtige klanken kan je ook prima met de teebee mk3 doen, die versie die de ring modulator heeft. of dat nou echt een hoover geluid te noemen is, 't lijkt erop maar is toch net even anders. meer 2 detuned oscs - tenminste als we het over 'tzelfde hebben...

en dan kan je idd eigenlijk wel meerdere synths daarvoor gebruiken, wellicht ook de prophecy...

kan iemand misschien een stukje van dat pendilum posten zodat we weten wat voor 'n hoover we 't hebben?

dit is iig een juno hoover

sh-101 !!!

geloof het of niet, maar met de lfo op 1/4 --- 1/3,
filter bijna dicht, lfo op de osc, pwm en het filter...
is het een echte dikke D&B bass bak !

althans mijn mening...

idd een 101 kan zich af en toe behoorlijk gedragen als een monofone juno (106 nog het meest dan volgens mij hoor als ik me niet vergis toch wel dan niet dan kap nou ja jij ook van hetzelfde dat gesodemieter)..

Idd de teebee is niet de "hoover" maar uitstekend voor d&b ..lekker ruig!
Met het detunen van de osc's kan een behoorlijk hoover achtige sound worden gemaakt!
De hoover der hoover de hoover hoover is natuurlijk de AJ.

De teebee was alleen een tip denkende aan de stijl....Hij werd steeds dezelfde hoover uit de 505 immers zat...

Gr,

Chris

hmmmmm ik vind de korg monopoly toch ook wel een lekkere kandidaat....

....MAAR DE ECHTE HOOVER KOMT UIT DE ALPHA JUNO 2 !!!!!!!

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Idd de teebee is niet de "hoover" maar uitstekend voor d&b ..lekker ruig!
Met het detunen van de osc's kan een behoorlijk hoover achtige sound worden gemaakt!
De hoover der hoover de hoover hoover is natuurlijk de AJ.

De teebee was alleen een tip denkende aan de stijl....Hij werd steeds dezelfde hoover uit de 505 immers zat...

Gr,

Chris

Idd.. In mijn achterhoofd had ik ook al een beetje het idee dat je de Ringmodulator van de Syntecno TeeBee (mark2/3 dan wel) bedoelde en dan de oscillator een beetje verstemmen. Dan krijg je een wat dikkere sound. Een beetje klinkent als een juno 6/60 met een licht chorus effect. Maargoed, Syntecno TeeBee Mark 2/3´s, zijn niet het makkelijkst aan te komen. Ik weet niet of de threat-opener persé een analoge machine wil hebben, maar een aardige in hoovers is ook de Access Virus natuurlijk, en die zijn er volop te krijgen.. En hebben ook nog wat meer mogelijkheden wat sounds betreft, maar het is geen échte analoge bak natuurlijk.. ;)

Maar je hebt gelijk, de hoover der hoovers is natuurlijke de Roland alpha juno1/2/mks 50/HS 10/HS 80.

Groeten,

Mark.

Laatst gewijzigd:
Ho wacht even!

Als je het over Pendulum hoovers (aka moderne dnb "reeses") hebt dan kan je beter iets ingewikkelders gebruiken dan een Alpha Juno, als je hoort hoeveel modulaties ze erop gebruiken. Dat redt je niet met alleen Alpha Juno en resamplen. Ik gebruik zelf de Virus ervoor (heb ook een Alpha Juno) en zelfs dan moet ik patches doorlussen en/of layeren om een sound te krijgen die diep genoeg is. Zij gebruiken trouwens zelf alleen software en resamplen nooit.

Re: Welke analoge synth voor hoover geluiden?

Origineel geplaatst door phj
Weet iemand misschien welke analoge synth ik zou kunnen gebruiken voor het maken van "hoover"geluiden. ?
zou zeggen een sampler en een miele. handy is ook handig en klinkt erg goed.

Wat is nu precies een hoover sound? Is het de naam van een preset uit de alpha juno? Het is toch zo'n vet lfo geluid? Te gebruiken voor die agressieve melodietjes in bv jungle?

Origineel geplaatst door Furious5
Wat is nu precies een hoover sound?

hint ::kimono:

Attachments

• hoover.jpg
    hoover.jpg
    10,2 KB · Bekeken: 97
Origineel geplaatst door Furious5
Wat is nu precies een hoover sound? Is het de naam van een preset uit de alpha juno? Het is toch zo'n vet lfo geluid? Te gebruiken voor die agressieve melodietjes in bv jungle?
U gaat door voor de koelkast :D.
http://di.fm/edmguide/edmguide.html

ik heb een studiofilmpje op de dvd van engelse drum n bass helden Ed rush & optical
waarin hun een aantal dingen laten zien. hun voornaamste bron van drum n bass hoovers
en rauwe basses zijn de oscar en de pro-one

in feite kan iedere synth wel hooveren, tis alleen de vraag hoe identiek je de sound wil
evenaren of dat je gewoon hetzelfde type geluiden wil maken. ook een nord kan hooveren
zeg maar maar zal nooit zo heftig klinken als een ms-20 of pro-one of zelfs de karakteristieke
alpha juno klank bv....

Re: Welke analoge synth voor hoover geluiden?

Origineel geplaatst door phj
Weet iemand misschien welke analoge synth ik zou kunnen gebruiken voor het maken van "hoover"geluiden. Ik speel in PhoneHome een live drum&bass band en langzaamaan maken we steeds meer gebruik van hoover-geluiden (ala d&b artiest Pendulum). Nu komen die bij ons nog uit de MC 505 maar dat gaat op gegeven moment erg vervelen. Dus we hadden er graag nog een analoge hoover synth bij.

Wie helpt?

Zeer eenvoudig antwoord : Roland Alpha Juno 1/2 of de MKS-50 (en niets anders)
Als je liever een compact rackunitje hebt met 128 patchgeheugens zou ik voor de MKS-50 gaan. Qua klank zijn de @juno 1/2 en MKS-50 identiek.

Specificaties om een hooverklank te maken vindt je gemakkelijk via google ;)

Back