Free/Shareware Mac OS X software

bikkel

Everything is on the One
Ik ben al een tijdje verdoemd tot Maccen, maar ik kan niet van die kleine leuke gratis proggies vinden zoals BuzzTracker voor Windows. Gewoon een beetje pielen met geluid, een half nummer bakken met samples die weer uit andere freeware proggies komen, eigenlijk is alles welkom!

Ehmm...

Ehmm...

Ik neem aan dat je gezegend en gedoemd door elkaar haalt?
Als je een Mac met OSX koopt zit er Garageband bij en daar kun je precies mee doen wat je schreef...:okdan:

Renoise

Renoise

Renoise is best wel heel leuk om mee te spelen, een tracker. De demoversie is heel bruikbaar, kan je ook je creaties mee saven, heeft helaas geen ASIO ondersteuning in de demo versie, in de betaalde versie wel. Het renderen naar een .wav bestand werkt ook niet in de demo versie, daar moet je de applicatie voor kopen, maar de $45 is het programma meer dan waard.

Werkt vanaf OS10.2.

http://www.renoise.com/

precies

precies

helemaal goed,even zoeken en je hebt wat:P

een tijdje geleden kreeg je bij o.a. keys (de) en music tech (uk) een cd met een gratis versie van tassman. misschien is die ook ergens te downloaden?

en kijk eens hier, een leuke zoekmachine, kan je gewoon je zoektocht specifiek maken op freeware en osx en ...

en als je dan toch al bezig bent, kijk hier dan ook eens.

Zoeken bij KvR.
Freeware VST's
Linux 0
OS9 38
OSX 32
Windows 394

Maw GOED zoeken. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Zoeken bij KvR.
Freeware VST's
Linux 0
OS9 38
OSX 32
Windows 394

Maw GOED zoeken. ;)

???

freeware vst's wat? instruments, fx,...?
ik krijg iig andere resultaten dan jij :)
en je komt op kvr uit als je op de eerste link in mijn post hierboven klikt :eureka:

ten eerste ben je inderdaad gezegend met een mac... behalve als je zo'n G5 hebt.;)
die dual g4 die hier staat te snorren laat me nooit in de steek.

en inderdaad als je goed zoekt, dan vind je ze wel.. heb je dan geen garageband?

Ik draai 10.2 op een G3 350, dus geen garageband. Als ik Renoise start dan sluit hij gelijk weer af met een vage error :(

Bij VersionTracker heb ik niet echt een goed overzicht in die Audio directory, er staat zoveel spul in waar ik niet naar zoek. Die macmusic link kende ik niet, ik ben nu Muzys aan het downloaden!

Wel raar dat je renoise niet aan de praat krijgt. Ik heb hem ooit gedraait op een PB G3/400 en dat draaide best aardig. Als ik me goed herinner draaide Renoise toen ook op 10.2. Wat voor foutmelding krijg je?

Origineel geplaatst door UserTronix
Wel raar dat je renoise niet aan de praat krijgt. Ik heb hem ooit gedraait op een PB G3/400 en dat draaide best aardig. Als ik me goed herinner draaide Renoise toen ook op 10.2. Wat voor foutmelding krijg je?

Als ik hem voor het eerst start "The application has unexpectedly quit", de volgende keer meldt hij dat hij de VST plugins uit geschakeld heeft, maar crashed hij bij het zoeken naar VST plugins met dezelfde fout.

Heb je al geprobeerd je VST's uit de map ~Library/Audio/Plug-ins/VST & ~Users/Jouw user name/Library/Audio/Plug-ins/VST te slepen, en Renoise op te starten? Doet hij het dan wel?

Daarna zou je je VST's een voor een terug kunnen zetten, en kijken welke VST voor problemen zorgt. Weet niet of dit gaat werken hoor, omdat je al aangeeft dat hij de VST folder uitschakeld, maar het is te proberen.

Sommige VST installeren zichzelf bij mij in de root Library folder en sommige in m'n Users/../Library folder, dus wellicht heeft hij maar 1 van deze mappen uitgeschakeld.

Origineel geplaatst door UserTronix
Heb je al geprobeerd je VST's uit de map ~Library/Audio/Plug-ins/VST & ~Users/Jouw user name/Library/Audio/Plug-ins/VST te slepen, en Renoise op te starten? Doet hij het dan wel?

Daarna zou je je VST's een voor een terug kunnen zetten, en kijken welke VST voor problemen zorgt. Weet niet of dit gaat werken hoor, omdat je al aangeeft dat hij de VST folder uitschakeld, maar het is te proberen.

Sommige VST installeren zichzelf bij mij in de root Library folder en sommige in m'n Users/../Library folder, dus wellicht heeft hij maar 1 van deze mappen uitgeschakeld.

Net geprobeerd, helaas zelfde fout....

Hhhhmmm, balen! Ik heb even gezocht, ik heb nog wel een Renoise public beta 1, wellicht werkt die wel. Mocht je interesse hebben dan kan ik die wel even ergens online zetten.

Renoise runs on:
Windows 95-98-Me-2000-XP
Mac OS X 10.3 (Panther)

Back