Yamaha Promix 01 probleem

jgeers01

Analogue Age
Mijn Yamaha Promix 01 is langzaam aan het overlijden =(

De meeste kanalen doen het al niet meer en geven alleen nog keiharde ruis. Het begon ooit met 1 kanaal maar binnen een jaar zijn er nu al circa 10 van de 16 inputs defect (zowel gebalanceerde als niet gebalanceerde). Met de overige functionaliteit (inc. sends) van de mixer is overigens niks mis.

Heeft iemand een dergelijke ervaring?
Weet iemand een oplossing?

audio_menu2_pic04.gif

Even naar Beegden toe, naar 't Yamaha Service Center. Moet ik zelf ook nog, 3 en 4 van m'n 01v doen 't niet meer :(.

Laatst gewijzigd:
Thanks allen! Het blijkt inderdaad te gaan om de AD converters; een nogal gevoelig stukje techniek waarvan de chips onderling met zorg zijn uitgezocht. Kosten dezens: ca 200 euri inc (1,5 uur) montage en BTW =(

Origineel geplaatst door jgeers01
Thanks allen! Het blijkt inderdaad te gaan om de AD converters; een nogal gevoelig stukje techniek waarvan de chips onderling met zorg zijn uitgezocht. Kosten dezens: ca 200 euri inc (1,5 uur) montage en BTW =(

Ik dacht niet dat het om de AD-convertors, maar om de OP-amps ging. Dat heeft men mij toch gezegd bij de herstelling
van mijn oude Pro Mix die toen ook het ruisprobleem had op 2 kanalen.
Maar ik durf dat niet met zekerheid zeggen. Pro Mix al lang verkocht.

Het ligt toch echt aan de AD-converters.
Deze worden allemaal vervangen voor een nieuw type om te voorkomen dat je een paar maanden later weer met 2 andere kanalen komt die defect zijn.

Kan mij iemand vertellen welk het nieuw type AD/DA is? Of een beschrijving van de modificatie heeft?
Ik zou ze dan liever zelf vervangen in mijn oude promix....

greetz
s

Zelf vervangen lijkt me geen goed idee...

Neem contact op met eerder genoemd bedrijf.
Hier zijn de AD converters ook te bestellen indien je het toch zelf wil repareren.

Te koop heb ik er ook nog een :)
Staat binnenkort ook op de marktplaats van het SF.
Deze heeft al nieuwe AD's erin zitten.
Hier zijn geen problemen meer mee te verwachten dus...

ik ben op zoek naar een paneel, en na een avond met het paneel van een ander ben ik gaan kijken naar deze (promix01).

heeft 1 van jullie hem nog te koop voor een leuke prijs?

gegroet

Inmiddels heb ik de SMD converters vervangen en werkt de Promix weer als een speer :mega:

Het is op zich goed zelf te doen mits je wat soldeer ervaring en goed gereedschap hebt. Hete lucht solderen is me ontraden omdat ik er geen ervaring mee heb.

De truuk is om de oude converters niet los te solderen maar los te knippen en de restanten met een soldeerbout en litze te verwijderen. Vervolgens soldeer je de nieuwe converters linksonder en rechtsboven vast, zodat je de chip goed kunt centreren. Daarna de overige pootjes; controleer met een vergrootglas of je geen pootjes aan mekaar hebt gesoldeerd.

Bedankt voor jullie input :okdan:

Laatst gewijzigd:
Back