Van WAV naar Akai CD-Rom

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
ja dat klopt inderdaad....ik zat net ook al te denken...hoe werkte het ook al weer :)

Maar inderdaad, hij maakt een iso van een SCSI akai harddisk die je dan kan branden met een PC

pakt die trouwens de hele HD of kan je ook een volume selecteren? ik heb namelijk een HD tussen s2800 en pc hangen. dus zou ik die kunnen imagen (maar dan wel een deel) alleen rare is dat windows m sowiezo niet ziet (logisch...?)

Hij neemt de hele schijf,
maar nu zijn we dus gewoon terug bij wat ik al in het begin aanhaalde: Dit

Ik heb een demo gedownload van cdXtract, deze ziet mn scsi cdrom wel (windows ook) maar mn HD niet... (windows overgens wel in device manager maar niet in verkenner...) iemand enig idee?

SCSI hd en brander

SCSI hd en brander

Origineel geplaatst door etaoin
Probleem is dat toen scsi veel gebruikelijker was. Aan een ouwe Mac hang je gewoon direct je Akai scsi harddisk en maakt je een 1-op-1 scsi-copy naar een scsi brander. Tenslotte was de maximale diskgrootte van de Akai minder dan de ruimte die je op een cd had. Een Akai cd maken was dus een eitje.
Het probleem is dat dat soort simpele oplossingen niet meer werkt op nieuwere hardware.

Overigens heeft niet de hele S-serie dat probleem. Mijn S6000 leest bijvoorbeeld gewoon 'normale' cd's, die je met ieder programma op iedere brander maken kan.

Ik heb nu zowel een SCSI-brander op het ook als een externe SCSI-hd. Hoe kan ik hiermee het makkelijkst Akai CD-roms maken? Ik heb CDxtract en ook een niet werkende MESA. Maar dit laatste kan ook te maken hebben met dat ik geen SCSI-hardware aan de kaart had hangen.
Ik heb al lange tijd het idee om zelf CD-rommetjes te maken van me afgezet, maar nu je werkelijk voor een appel en een ei SCSI-spul kan scoren, is het wellicht weer de moeite waard.

Graag reactie.

Hey,

Hey,

waarom komt 'ie niet op de homepage?

Origineel geplaatst door etaoin
Wat werkt voor mij:

1. Op de harddisk een Akai diskimage maken met Chickensys Translator. Ik denk dat dat ook kan met Translator Free, maar pin me daar niet op vast. Ik heb zelf een officiele versie.

Een diskimage maken....van wat? Van programs die je eerst met MESA hebt aangemaakt? Wat?

2. Binnen Translator bestanden drag'en en drop'en in die diskimage.

Zelfde vraag; wat zijn die bestanden?

3. Diskimage 1-op-1 branden op CD (in mijn geval met een ordinaire IDE DVD+RW brander). Het schijnt dat sommige mensen daar nog geen geschikt Windows-programma voor gevonden hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen brandprogramma is dat gewoon bytes 1-op-1 kopieert van een file naar een cd. Ik brand ze zelf met cdrecord op Linux.

Dus als ik het goed heb, gebruik jij niet eens een "dedicated" SCSI-harddis en ook nog 'ns geen "Dedicated" SCSI-CD-Rom brander?

Hoe verhoudt zich dat met alle andere verhalen die ik heb gelezen, en het stukje van Digidude? (Luca uit Italië).
Of zit het geheim dan toch in Chickensys Translator? Zo ja, hoe kan ik dan 9zo snel mogelijk) aan een (legale) versie voor m'n Akai S-2000 komen?
Dit klinkt dwingend, maar dat is het niet, hoor. Trouwens, jullie laten je niet dwingen, tochj?

ik heb ook iets gelezen over Awave studio 9.1 niet alleen voor akai, maar ook andere samplers

overigens moet ik wel zeggen dat ik elke beatsample die ik in mn s1100 douw.. gewoon sample
daar wordt die sample echt vetter van imo
moet je dat maar eens met een 808 kick sample doen.. de s1100 maakt m veeeel dieper, vet

toch ben ik ook op zoek naar iets om grote komplexe programs supereasy op mn mac te maken.

dat Awave studio is wat dat betreft geloof ik de oplossing voor windhoos, maar dacht dat ie ook voor mac was

Je bedoelt...

Je bedoelt...

...gewoon via de Audio-In? heb ik ook al aan zitten denken. Gewoon alles in WAV-formaat op CD zetten en afspelen via een gewone CD-speler (ik heb geen PC in m'n configuratie, pas op het eind upload ik m'n opname vanaf DCC in m'n PC en maar er een Cd-tje van).
Het grote probleem is natuurlijk dan wel het trimmen van de sample. je krijgt daar in mijn beleving toch altijd tuning-verschillen door. Of werkt het bij jou wel goed?

tuning verschillen? je geeft toch bij t samplen de root note aan? bv je kick op C3?
bij mij gaat dat goed.. juist samplen maakt t ding een sampler met eigen karakter
wel bewerkelijk als je er een heleboel in gaat douwen.. een heel klavier met velocity gevoelige samples en 1 sample per 3 noten is natuurlijk hel, maar voor beats is t geen probleem.. zo gepiept
je bent toch bezig elke keer om verschillende programs te maken mbt fx/routing
ik heb de mijne pas een weekie, maar als je jezelf er toe zet om dat apparaat goed te leren kennen, kan je t al heel snel blind

Oeps..

Oeps..

..ik zei tuning, maar bedoel timing..

maar ook dat valt wel mee. Daar komt bij, m'n S-2000 heeft een signaal threshold. Pas boven dat volume begint 'ie met sample opnemen. Ik moet er gewoon 'ns mee aan de gang, dat is het hele eiereten.
Ik zit me daar portie moeilijk te doen over zelf Akai CD's die dat hlemaal niet willen. Pjeut, neem een voorbeeld aan DJ Fuse.

Origineel geplaatst door pjeut
Een diskimage maken....van wat?

Van de cd die je wilt gaan maken. Je bouwt 'm dus eerst "virtueel" op op je harddisk voordat je hem gaat branden. Doordat je via een image werkt maakt het niet uit dat Windows er niks van snapt.

Zelfde vraag; wat zijn die bestanden?

Die kan Translator direct van de harddisk van de sampler afhalen, mits het hele traject vanaf de computer werkt natuurlijk. Als MESA het niet doet vermoed ik dat dat niet het geval is, helaas.

Dus als ik het goed heb, gebruik jij niet eens een "dedicated" SCSI-harddis en ook nog 'ns geen "Dedicated" SCSI-CD-Rom brander?

Gebruikte, in ieder geval. Ik heb nu een S6000 dus het is niet meer aan de orde...
Ik had wel een dedicated scsi disk dus (anders kan de sampler er niet bij) en de cd-brander
maakt niet uit. De computer gaat branden, en niet de sampler, dus wat het makkelijkst
is voor de computer. In mijn geval gewoon IDE dus.

Overigens wel een kanttekening: Translator is rommelig. Soms ging het goed en soms niet...

Re: Oeps..

Re: Oeps..

Origineel geplaatst door pjeut
..ik zei tuning, maar bedoel timing..

maar je kan toch ook je samples cutten?

ja toch

niet dan?

Jawèèèèèl....

Jawèèèèèl....

...maar, kruidenier die ik ben, ik denk dan altijd dat ik wat te veel of te weinig afsnijdt (en dat ik teveel aan het eind laat zitten).

Kan ook gewoon luiïgheid zijn, dat ik geen zin heb zelf m'n maatwerk samples te maken.

Hey, ik ben er uit, het is inderdaad luiïgheid.;)

ghehe

maar t leuke is.. de akai kan pas op gaan nemen als er boven een bepaalde sterkte binnenkomt

dus begint je sample precies goed. das lekker he?

Klopt...

Klopt...

...maar die threshold kun je zelf instellen. En als je die te laag instelt, dan neemt hij dus ook al de beginruis (als daar sprake van is, meestal wel) op. Nou kun je bij drumloops 'em lekker scherp afstellen, maar als je een pad wil samplen dan wil je niks missen en is de verleiding groot om die drempel laag te zetten.

Back