Eindelijk!!!!! (tulp naar midi)

van tulp naar din ?!!

volgens mij hebben die oude versterkers nog zo'n din aansluiting waarin je bijvoorbeeld een platenspelertje in kan jenken
voor al je old skool spins (anneke gronloh, blue diamonds, etc)

Chilistein heeft het juist:biertje: ...

Conrad:

"2 Cinch-koppelingen --> diodestekker 5-pol. DIN met massa-aansluiting"

Attachments

• din.jpg
    din.jpg
    6,9 KB · Bekeken: 99
ik kan beter! heb een din naar 4 tulp

Origineel geplaatst door chilistein
van tulp naar din ?!!

volgens mij hebben die oude versterkers nog zo'n din aansluiting waarin je bijvoorbeeld een platenspelertje in kan jenken
voor al je old skool spins (anneke gronloh, blue diamonds, etc)

Indo's old skool?:engel: :duivels: :kimono:

Trouwens ook best wel handige kabels als je Russische synth als bv. een Polivoks hebt of als je Russische effectenboxen hebt. De Sovjets gebruikten DIN als audio in/out standaard.

Nou we het toch over DIN hebben... die Roland programmer 6 polige DIN kabels, is dat nog ergens op te snorren?

Roland PG kabels

Roland PG kabels

Ik heb vorig jaar nog zo'n programmer kabel gekocht bij dil.nl. Was wel even zoeken, ik heb uiteindelijk bij Dil een kabel gekocht die eigenlijk bestemd is voor een Commodore datacassettedeck, werkt perfect. Ik weet het bestelnummer niet meer, ik zal eens kijken of ik ergens de factuur nog kan vinden.

http://www.dil.nl/NL/home.asp

Misschien heb ik trouwens nog wel zo'n kabel liggen, ik had toen uiteindelijk 2 besteld, een van deze was echter wel vrij kort, een cm of 30 als ik het kan herinneren. Ik zal eens zoeken tussen m'n kabels, dan pb ik je wel, stuur ik 'em toe.

Tnx! :)

... maar ik ben juist op zoek naar een vrij lange versie, omdat mijn PG bij m'n masterkeyboard staat, dus iets van 3 meter kabel is wel nodig om de afstand naar m'n rack netjes te overbruggen.

Ok, ik zal morgen even die factuur zoeken om te kijken wat het bestelnummer is, dan kan je vragen of ze wellicht ook een langere uitvoering van die kabel hebben.

Volgens mij heeft Roland Benelux ze ook nog op de plank liggen....
Paar jaar geleden nog bij ze gekocht.

Voor een paar Euro kan je ze zo zelf maken. Plugjes kopen, 6+ aderige kabel van X meter en klaar.

Hhhmmm, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar het artikelnummer bij Dil is 'A612'.

Ik zie net dat ik die kabel eind 2002 al had aangeschaft, dus wellicht hebben ze hem niet meer, ik kan hem in ieder geval middels dat artikelnummer niet op hun site terugvinden. De kabel die ik heb besteld was 2 meter en was overigens maar EUR 3,35.

Die DIN naar tulp hebben we ook nog vaak gebruikt voor doorlussen van ouwe meuk ja. Denk maar aan 100 Volt kerk ringinstallaties. De oude sets hebben nog vaak DIN.
En wie kent ze niet, de platenspelers met geintegreerde radio en cassettedeck, zo'n toploader.
Hieraan kon je nog een extra deck aansluiten met een prachtige DIN kabel ;)

juist ja, zo'n kabeltje heb ik ooit nog 's gekocht om de koptelefoon uitgang van m'n casio naar de midi in van m'n atari te gooien :o:

Back