[prog?] Dos eight fünf sei

Cheimoon

Ouwe rot
Zo, eindelijk mijn eerste all-synth track af. Het kan onderhand! Weinig verhaal of diepgang hier (had ik graag gewild, maar ja), gewoon een basis gevonden die ik interessant vond en van daaruit een track gebouwd. Ik vrees dat er nog een hoop aan te merken valt op dingen als de mix e.d., dus dit is dé kans om mij eens lekker af te kraken (wel graag een beetje beargumenteerd, dan heb ik er nog iets aan 8) ). Qua genre weet ik niet precies hoe je het moet nemen, maar het is in ieder geval weer eens iets anders, dat weet ik wél...

[url op verzoek PO verwijderd]
(rechtermuisknop, save target as/doel opslaan als)

De mp3 is trouwens 192kb/44.1kHz, dus nee, hij duurt niet bijna zeven minuten...

Laatst gewijzigd:
HOERAAAHHH!! Nu is het aan mij !!!!:D :D
Wat is het slecht!!! SLECHT!!! hohohoh, wat een rommel!!!
Zo, moest ik even kwijt. :{

Terzake nu (en gemeend...), het doet me heel erg denken aan dingen van Philip Glass uit Koyaanisqatsi ed. En dat bevalt me wel. Je hebt er heel wat speeluurtje op zitten hier, meen ik te horen.
De intro is goed. Het eerste deel, tot aan 1:55 zoiets klimt mooi op, maar ik vind het wel nogal een dikke brij in het laag. Die vette string zou er misschien wel uit mogen( of toch wat minder). Alle andere repetitieve dingen zouden er dan beter uitkomen. Het tweede deel is ok, en vanaf 3:14 vlieg je er onverwacht weer in. Goed, maar ook hier zou ik het laag wat uitdunnen.
Qua klank kan ik niet veel meer zeggen hier, oortelefoons op een brakke SB-card geven niet echt de juiste weergave...:D

Hoi Eric,

Het is een interessante compositie, maar niet zo toegankelijk voor iedereen vrees ik. Er zitten wel leuke afwisselingen in, zoals het precies stoppen van de track om dan terug te beginnen, maar dan met een hoop extra drums erbij.

Geluidstechnisch kan er wel flink wat verbeterd worden. Ik zit wel te luisteren op zo'n klein koptelefoontje op het werk dus het is misschien niet de kwaliteit die jij hoort. Wat me tegensteekt is dat er teveel in het monoveld gewerkt wordt en veel te weinig in stereo. Daardoor slibt nogal veel van je mix dicht (zeker omdat je dan ook nogal wat noten en akkoorden in korte tijd bij elkaar speelt). Ik zou vooral de pads (XP30?) meer stereo maken zodat ze wat lichter in het gehoor liggen.

Ik zou ook wat meer met EQ werken. Ik krijg nu een heel 'vlak' gevoel ... er zit weinig hoog in en weinig bas en da's wel jammer.

Ik denk als je de mix zou opentrekken en beter zou afmixen dat je dan wel een knap nummer hebt. Nu zit het muzikaal wel goed, maar dat komt niet goed genoeg over.

Trouwens: wel knap hoe je de drums hebt ingespeeld :okdan:

Ik hoop dat je er wat mee bent ;) Ik kijk in ieder geval uit naar meer werk van je :)

:doei:

Bedankt voor het luisteren! Ik had al zo'n vermoeden dat het wel een brij zou zijn (hoewel het op mijn monitors nog wel meevalt). Ik denk dat het een hoop zou helpen als ik de huidige strings en strings-bass (allebei S90 trouwens, zoals veel in deze track) en choir (XP-30) zou vervangen door dingen die wat lichter en breder klinken. Dan is er ook ruimte voor een echte bas in het laatste deel (die had ik al geprobeerd, maar daar is in de huidige mix echt geen ruimte meer voor :D ).

Wat de drums betreft: veel met een drummer samenspelen, dan kom je achter wat heel mogelijke varianten (want de drumpatterns zijn eigenlijk erg simpel en kort). Het zijn natuurlijk ook meer rockdrums nu, dat maakt het ook anders. :)

Origineel geplaatst door Cheimoon
.... Ik denk dat het een hoop zou helpen als ik de huidige strings en strings-bass (allebei S90 trouwens, zoals veel in deze track) en choir (XP-30) zou vervangen door dingen die wat lichter en breder klinken. ...

Ik zou ze niet echt vervangen hoor ... maar als livemuzikant ben je gewend aan monogeluiden. Trek deze open naar stereo en je zal merken dat de mix zich heel anders zal gaan gedragen, ook al blijven de geluiden dezelfde.

ik vind dat juist wel gaaf, rockdrums met synths... Maar mogen de drums niet wat boembastischer? leip woord.. iets te lief voor het soort beat
je vond ze bij dat dingetje van mij er iets te veel bovenop liggen, dus dat zal wel een smaak-verschil zijn.. :)
ik vind dat, wat is het 6/4e?, altijd wel wijs, maar dan mag je misschien met wat accenten de beat iets meer laten funken, iets meer die leipe feel uitmelken omdat je hem voor de rest natuurlijk vrij dichtsmeert

aangezien jij zo'n mooi plekje hebt op het net, zou ik maar eens wat meer er op kwakken

;)

Origineel geplaatst door DJ Fuse
ik vind dat juist wel gaaf, rockdrums met synths... Maar mogen de drums niet wat boembastischer? leip woord.. iets te lief voor het soort beat
je vond ze bij dat dingetje van mij er iets te veel bovenop liggen, dus dat zal wel een smaak-verschil zijn.. :)
ik vind dat, wat is het 6/4e?, altijd wel wijs, maar dan mag je misschien met wat accenten de beat iets meer laten funken, iets meer die leipe feel uitmelken omdat je hem voor de rest natuurlijk vrij dichtsmeert

Het is een beetje genre-afhankelijk wat mij betreft, maar bij prog ben ik meer voor drukke drums met véél cymbalgebruik (bijvoorbeeld ride+cup, een beetje zoals in mijn laatste stuk) en tegendraadsheid dan voor bombasme (als in, rammen in 4/4). Maar de drums liggen wel wat buiten de rest van de mix; daar zou ik nog wel iets aan moeten kunnen doen, denk ik. En het kan ook wel wat inventiever, ik heb nu inderdaad geen accenten en bovendien loops die zonder variatie herhaald worden; dat moet beter kunnen.

6/4 is het niet trouwens, en dat is ook nét een maatsoort die er niet (echt) in zit. Het laatste stuk is hoofdzakelijk in 4/4, maar er zitten wat andere maatsoorten doorheen. Het eerste stuk is natuurlijk geen 4/4, maar wat dat wel precies is (met een beetje luisteren kun je vier verschillende maatsoorten onderscheiden - dat helpt ook wel aan het ontstaan van een brij mee, trouwens), dat ga ik natuurlijk niet zomaar weggeven.

aangezien jij zo'n mooi plekje hebt op het net, zou ik maar eens wat meer er op kwakken

Dan moet je natuurlijk wel meer hebben om er op te kwakken... :D (hopelijk binnen een paar maanden banddemo's, maar ja, da's nog ver weg)

Bedankt voor het luisteren! :doei:

Ja, een brij is het wel ja..... d'r gebeurt heel veel tegelijkertijd zonder dat ik alle laagjes echt kan definiëren.
dat hoeft op zich niet erg te zijn, maar de mix komt idd nog niet overtuigend genoeg over.

Er zitten wel leuke melodieën in....... ik vind het stukje vanaf 2 minuten wel mooi met die rhodes-accoorden erbij.
Alstie er dan weer vol inkomt mag het allemaal wel wat krachtiger. De drums komen bijna niet door.... misschien ook wat minder modulatie in de synth-geluiden....... of de string-accoorden wat cleaner maken, het is nu erg wollig nog...

suc6! :)

(Ik zie het je gisteren al, maar ik zeg het hier lekker gewoon nog een keer.)

Ik vind die maatsoorten in het begin wel cool, vooral ook omdat pas na 357x een vierkwarts alles weer precies zo samenvalt als op de eerste noot. Dat is zeg maar best wel ingewikkeld en dat is cool.

Wat ik wel mis is een idee en een compositie. Het klinkt als zomaar stukjes na elkaar en ook de melodieen klinken als zomaar noten na elkaar. Er is weinig lijn en dat vind ik jammer.

Maar die gekke beginzooi wil ik met Distance nog wel eens live gaan doen. Beetje oefenen en dan moet dat lukken. ;)

:smeris:
hay

leuke song cheimoon ,praat jij erdoor of hoor ik die stemmen in mijn hoofd
het begin en het einde is een beetje te druk , naar mijn idee:smeris:
mooi geluiden ,leuke lead , alleen die verdwijnt in de rest van de geluiden
bij de 2 minuten keert er rust ,dat is een lekker stukie ,doet mij aan kruder en dorfmeier denken:smeris:
ik zou het een beetje indimmen het begin en het einde ,eerder wat eruit dan erin
jij speelt de tanden goed

zo genoeg gezeken, topie hoor :peukie:

voortaan posten die handel

:smeris:
:koffie:

Attachments

• danser2.gif
    danser2.gif
    7,3 KB · Bekeken: 84
dit doet me eigelijk wel vrij sterk denken aan Takagi Masakatsu. die maakt gelijkaardig spul.
het enige jammere vind ik de mix. daar kan veel aan verbeterd worden. de drums liggen helemaal op de achtergrond terwijl die eigelijk wel veel meer naar voren mogen komen. dat stuk na 3 min. is heel vet. alleen jammer van de mix zoals ik al zei. kan je de verbeterde versie hier ook posten? ik zou hem wel graag hebben :D

Origineel geplaatst door isnieZot
dit doet me eigelijk wel vrij sterk denken aan Takagi Masakatsu. die maakt gelijkaardig spul.
het enige jammere vind ik de mix. daar kan veel aan verbeterd worden. de drums liggen helemaal op de achtergrond terwijl die eigelijk wel veel meer naar voren mogen komen. dat stuk na 3 min. is heel vet. alleen jammer van de mix zoals ik al zei. kan je de verbeterde versie hier ook posten? ik zou hem wel graag hebben :D

Wat een aandacht en wat een eer allemaal! :halleluja

In ieder geval: ik ga 'm zeker nog flink bewerken en dan weer posten, liefst ergens deze week nog.

Wie is trouwens Takagi Masakatsu? Nooit van gehoord eerlijk gezegd, maar ik zal 's zoeken. 8~

In ieder geval: ik ga 'm zeker nog flink bewerken en dan weer posten, liefst ergens deze week nog.

Wie is trouwens Takagi Masakatsu? Nooit van gehoord eerlijk gezegd, maar ik zal 's zoeken. 8~

hier de site van takagi http://homepage.mac.com/utono/

hay

ja, moet je doen dat mixen cheimoon
ik vindt zelf de kruder kant erg goed,ik heb er een voordbeeldje van
niet zelf gemaakt

voordbeeldje

greetz turtel:peukie:

Het heeft even geduurd, maar ik heb 'm dan toch flink kunnen herbouwen. Dingen weg, dingen erbij, dingen anders: een hoop is opnieuw opgenomen om editing gemakkelijker te maken, de bas klinkt wat anders en is veranderd in het tweede deel, bijna alles heeft nu panning, allerlei overbodige noten zijn weg om meer ruimte over te houden en er zijn een paar kleine dingen bijgekomen. Hij klinkt nu stukken opener; je kunt zelfs af en toe de specifieke noten van afzonderlijke partijen onderscheiden (maar dat is eigenlijk niet echt de bedoeling bij deze track - luister de tweede helft van het laatste deel maar ;) ). Ik heb alleen het idee dat ik in het laatste deel nog iets mis - ergens tussen de bas en de rest lijkt een gat te zitten, maar ik krijg het zelf niet gedicht. Iemand suggesties? (nee, geen cement... :D ) Misschien zou mastering ook helpen, ook al weet ik daar zelf echt niets van. En tenslotte heb ik in Winamp het genre nu op Progressive Rock gezet. De ontkenningsfase voorbij dus. :P

De oude versie staat ook nog online, maar is hernoemd. De link bovenaan verwijst vanaf nu dus naar de nieuwe versie. De nieuwe links:

Cheimoon - Dos eight fünf sei.mp3
Cheimoon - Dos eight fünf sei (oude versie).mp3
(rechtermuisknop, save target as/doel opslaan als)

Wie nog wil luisteren/vergelijken: alvast bedankt! :)

@Isniezot: Takagi klinkt wel okee. Ik heb alleen het idee dat het vooral freaky drums/ritmes zijn, muzikaal klinkt het vrij 'normaal'. Redelijk Isnie-muziek, denk ik, maar afgaande op de (korte, ik weet het) samples op de sites wat mij betreft niet super; ik ben meer into rock.

@Turtel: De Kruder-kant zal het midden dan wel zijn? Een beetje loungig is dat wel ja, maar dan zonder beat natuurlijk. Ik vind zelf wel leuk dat die saw in 7/8 staat, de strings in 4/4, terwijl de Rhodes qua tempo onafhankelijk is. Geeft een mooi en rustig effect, terwijl je het 'ingewikkelde' er helemaal niet aan af hoort (da's altijd het beste natuurlijk). Die stem is een sample trouwens.

Laatst gewijzigd:
Een serieuze verbetering!
Al wat ik oorspronkelijk minder goed vond is nu tiptop in orde. Voor mij is 't ie helemaal af. Er ontbreekt niet echt iets op het laatste, klinkt perfect.
:okdan:

Hoi Erik,

Dit klinkt inderdaad al heel wat opener, hé ;) . De brij is er grotendeels uit verdwenen ... het geheel is ruimtelijker beter in orde. Je hoort ook beter wat er gebeurd (links en rechts gepanned orgel komt bv veel beter uit :okdan: ).

En die Rhodes blijft lekker klinken :P ... lekker sfeervol.

Of hoe een dichtslibbende track kan 'open'bloeien ;)

Origineel geplaatst door Oogst
Ik hoor eerlijk gezegd helemaal geen verschil met de vorige versie... Nou heb ik die alweer twee weken geleden gehoord, maar toch.

:erm: ... heb je niet op de stereo gelet :confused: ... er is toch wel degelijk een verschil te horen, hoor. Het slibt niet meer zo dicht zoals vroeger (OK, de strings mogen ook nog stereo worden :duivels: ;) ) maar het klinkt toch al stukken beter :)

Back