Elektron machinedrum als multi effect

Bericht door een moderator:

ik heb de threads samengevoegd

dus.

Even (met leestekens en een hopelijk duidelijke zinsbouw) je probleem proberen reconstrueren.

Je hebt op de MD twee intputs waaraan jij twee synths of zo hangen hebt. Je hebt de juiste machines geladen op input 1 en 2 te bewerken. En bij jou vormt er zich een probleem dat de input van 1 ook hoorbaar is bij de input van twee.
juist?

Heb je de laatste OS in de MD zitten? indien nee, download hem van de Elektron site en zet hem op je MD, bijvoorbeeld met MIDIOX.

Heb je het probleem nog? Check of je kabels goed werken, contacteer tech-support bij Elektron of ga er mee naar de winkel waar je hem gehaald hebt.

hij heeft 2 geluidsbronnen die alletwee op de inputs van de machinedrum aangesloten zijn.

nou gebruikt hij de MD als dubbel effect apparaat maar als je aan de knoppen van (ik noem het maar even) effect A dan gebeurt er het zelfde bij B

dus: de MD werkt niet als dubbel effect apparaat, klopt dat Tjebbe ?

je wilt dus 2 aparte effecten uit 1 doos toveren.

verbeter me als dit niet klopt.

huh?

:confused:

Ik ga toch ook niet tegen iemand op straat staan schreeuwen als ie mijn uitleg niet snapt, nadat hij mij de weg heeft gevraagd?

Laten we alsjeblieft als volwassen mensen elkaar helpen met onze problemen, dan kan iemand anders die de thread leest ook er ook nog wat aan hebben en van leren als hij het zelfde probleem heeft.

Laten we dan ook maar even aan de moderators vragen of de titel aangepast kan worden zodat het ook nog eens terug te vinden is als iemand zoekt op --> Elektron machinedrum

:gaap:

Er zijn 3 type input machines die je kan laden in de kit > edit page
Je moet wel bij je machine a of b kiezen naar gelang de input. (dus 6 verschillende mogelijk heden bij de input machines)

INP- Gate A/b
external gate. Perfect om audio door te laten lopen en te routen door de fx.

INP-Fillterfollow A/B
Hier kan je bij synthesis page de envelope van de filtering instellen. De triggering gebeurt door de audio input zelf
wel even een trigger plaatsen (op een stepbutton) om de filterfollower te activeren

INP Envelope A/B
Bij deze worden input amplitude en de filter getrigger door de stepbuttons.

Misschien is dit je al lang duidelijk. Ik kan niet goed opmaken uit je verhaal of je deze al goed hebt ingesteld. Ik kan nergens vinden of dit ooit een OS bug was dus ofwel gaat er iets fout bij je instellingen ofwel heb je een vervelend hardware probleem.

Origineel geplaatst door elektrovolt
hij heeft 2 geluidsbronnen die alletwee op de inputs van de machinedrum aangesloten zijn.

nou gebruikt hij de MD als dubbel effect apparaat maar als je aan de knoppen van (ik noem het maar even) effect A dan gebeurt er het zelfde bij B

dus: de MD werkt niet als dubbel effect apparaat, klopt dat Tjebbe ?

je wilt dus 2 aparte effecten uit 1 doos toveren.

verbeter me als dit niet klopt.
Bericht door een moderator:
Ervanuit gaande dat dit het probleem is heb ik deze gruwelijk onduidelijk thread hernoemt naar:
"Elektron machinedrum als multi effect"

Mocht dit niet de juiste conclusie zijn dan graag op een normale manier hiervan melding maken. Wij vinden het het doorgaans leuker iemand te helpen dan iemand af te zeiken, maar dan moeten we wel de vraag snappen!

Ik hoop dat je een oplossing gaat vinden, maar dat weet ik eigenlijk wel zeker.. :)

t is precies zoals mecanioz schrijft en heb nu versie2.0 erop zitten.
en als het goed is is dit de laatste update toch?
heb alles toch zo ingesteld dat t goed moet werken.
heb ook gekeken nog of ik de trigger inputs juist afgesteld zijn.
(of ze niet op bv opdezelfde track stonden allebei op m1 ofzo.
dat was t niet dus mischien is t wel een bug beter van wel anders ben ik fucked (heb geen geld om m t te laten fixen. im a poor fucking musician).
anyway weet je mischien of er nog andere funkties zijn die( mischien) niet in de manual staan.
die ook de audio inputs zouden kunnen beinvloeden.
gebruik zelf namelijk de gate en de filterfollower a/b.
heb op m4 en m3 een 2 aparte synth loop gemaakt en stuur die apart uit op midik 13 en 8
in edit mode heb ik op m1 de gate a zitten m2 gate b en de input afstelling heb ik voor a op m1 en voor b m2 (dit hoort toch zo of niet hoop dat t een beetje duidelijk is tjebbestorm peace out.

Misschien is het probleem nog wel simpeler: dat hij de instellingen van de effecten zelf (dus delay, reverb etc.) aan het veranderen is...die zijn immers globaal. Dus dan klopt het idd: wat je voor A verandert, verandert ook bij B (en bij alle andere machines)

t is zo dat als ik aan de inputgate controller a draai.
dat er af en toe de knoppen van inputgate controller b mee gaan draaien en it is freaking me out

(en aan knoppen bedoel ik de effects zoals sample rate reducer en distortion amf amp maar bij de gain en lfo settings niet echt raar maar waar

tjebbestorm

Origineel geplaatst door tjebbestorm
t is zo dat als ik aan de inputgate controller a draai.
dat er af en toe de knoppen van inputgate controller b mee gaan draaien en it is freaking me out.

tjebbestorm

Oh, okay. Dat is wel heel erg raar. Heb je misschien een midiloop? De knoppen van de MD sturen natuurlijk gewoon midi uit en als je bijvoorbeeld CUbase aan hebt staan stuurt Cubase het weer door naar (mogelijk) een ander kanaal van je MD. Niet alle controllers zitten namelijk op het zelfde kanaal op de MD geloof ik.

volgens mij is dat t niet stuur alles vanuit de md naar mn synths maar over die controls daar kan je gelijk over hebben volgens mij sturen ze op elke track apart de controls uit(zo zou t moeten zijn).
maar had er af en toe last van dat als ik t opnam in de rm1x dat ie een effect voor de bassdrum weer terug afspeelde op de snare. ik denk doordat ie op 4 midi kanalen uit stuurt alles onderverdeeld inverschillende secties noten op 1 effects op 2 enz ...en dat niet goed en op het juiste kanaal terug stuurt of ontvangt.

nu gebruik ik alleen de md als seqeuncer om mn synths aan te sturen.
en de audio van beide synths gooie ik ook weer door de md en dan naar mn mixer om n beter geluid te krijgen t werkt allemaal maar af en toe doet ie raar net of ie een eigen leven leidt.
ni tjebbestorm

Laatst gewijzigd:
Ja die midi is het laatste wat het volgens mij nog zou kunnen zijn... Heb ik ook al meegemaakt (onder andere omstandigheden). De machine drum neemt 4 midi channels in. Dus 1 channel voor 4 machines. Zorg er dus ook voor dat bij global settings je base midi channel staat ingesteld.
Anders kan er ook een en ander verkeerd gaan.

Laatste OS is 1.20
Support bij elektron is meestal gratis hoor. Alleen de verzending heen en terug kost je wel iets van een 60 euro.
ALs je er echt niet uit geraakt doe stuur me gerust een pb'tje.

mischien is dat t wel ga t nu checke ben morgen weer op int bedanktb hoop dat het aan de global instelling ligt

trouwens kan t er ook aan liggen dat de controllers omgedraaid zijn als je b control op m1 zet en a op m2 dus niet oplopend dat ie dan de voorkeur geeft aan de b controller omdat ie eerder staat dan de controller a ? ik heb t een beetje kruislings ge- edit ik heb op m1 controller input b gebruikt op m2 controllerinput a op m3 het midi kanaal 8 en op m4 midikanaal 16 m4 staat aan gesloten op m2 en m3 op m1 dus niet echt logische maar wat wil je ik ben een freak die wat uitprobeert als dit t probleem is dan ben ik eruit anders wordt denk ik opsturen check t effe en als je wat weet laat dan een bericht achter peace out tjebbestorm

Nee hij geeft geen voorkeur aan bepaald slot.
Hier zie je de controller routing (verspreid over 4 midi channels nr. gelang je global setting)
zie bijlage

Attachments

• md chart.pdf
    13,4 KB · Bekeken: 116
thanx precies wat ik zocht.
wie nog meer info heeft plaats het hier we need the input thanks to all .

bv wat voor effecten zitten er nou onder de AL/B controllers.
deze gaan over alle tracks tegelijketijd (1t/m8) .

peace out technicolorrainbowstorm.

Back