[trek] Landslider

Lacertus

*ISOCHRONE*
Mijn eerste track-posting alhier...
Ik heb dit gemaakt om te spelen met Cubase SL3 als mix/master software... Ik ben dus ook vooral benieuwd naar commentaren op dat gebied: mix en master.
Stijl van het stuk... you tell me!

Gier:
Bass=NOAH-Minimax
Drums=MPC4k
Pads/Bells=MU100r, Wavestation SR
Klingeltje (?)=Chameleon-Australis
Vocoder=Modular Rack
Stem=Lacertus...

LINKIE [5.42MB-196kbps/44kHz]

Laat maar komen!

Hoi

Leuke sfeer wel,alleen wat me opviel is dat de mix niet echt klopt
Dat is jammer,de cymbals staan veel te hard,de bas te zacht,de balans is een beetje zoek,ook de bels:(
Beetje een brei.
De track op zich zou ik nog wel een keer willen horen,met een betere mix.

Sfeertje doet mij een beetje denken aan een detectiveserie en dan als achtergrond muziekje. Net als trash al zegt is de balans niet goed van de mix. De bellen die overheersen erg met de string, waardoor de bas, en percussie in het niet valt. Daarnaast is de mix te hard opgenomen en clipt alles. Dit hoor je op de koptelefoon erg goed terug op de bellen. Dan klikt het een beetje. Hij vervormt (ik neem aan ongewenst) omdat het signaal afgekapt/afgevlakt wordt in zijn piek. Kortom nog even aandacht besteden aan de mix en dan klinkt het een stuk beter...wellicht ook iets minder compressie gebruiken want de mix is wel erg dicht gesmeert zo.

Suc6,

VasC :mega:

hey!

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal de mix, compressie en EQ eens opnieuw bekijken.
Ik had de bas juist extra terug gedraaid omdat hij eerst heel erg overheerste... maar blijkbaar iets teveel...
Zou het clippen ook kunnen komen omdat ik de opname te zacht heb gedaan, en daarna alles genormaliseerd om het op redelijke geluidsnivo's te krijgen?

Als je voor Normalize 100% kiest dan heb je grote kans dat alles gaat clippen. 99% werkt dan beter. Daarom Normalize ik nooit op 100%

Yep, precies zoals de rest: coole track, maar de mix is niet sterk. Ik vind 'm trouwens ook erg schel klinken (combinatie van die bells en een hoge strings wordt erg piepig). Even wat beter afmixen en dan is-ie goed!

Wat normalizen betreft: je kunt per geluid horen of het normalizen goed is gegaan. Clipping hoeft daarbij niet op te treden. Als je alles normalize-t en dan dingen aan je mix verandert door weggedrukte geluiden harder te zetten (in plaats van de pieken zachter), dan heb je sowieso bijna meteen je meters in het rood. Meestal kun je beter dempen dan harder zetten: als het clipt kun je dat niet meer ongedaan maken, te zachte tracks kun je altijd nog versterken.

erg mooi!

waarom doe je wavestation weg? :P (ergmooiepadsman!)
die bells ook,

maar waarom alleen dat? omdat ik de rest nie echt hoor... ff opnieuw levelen, mixen...8D

Re: [trek] Landslider

Goed... ik heb weer even achter SL3 gezeten, beetje met plug-ins zitten pielen, klopjes draaien, luisteren, opnieuw pielen, opnieuw luisteren... Het resultaat is: HIER [5.42MB-196kbps/44kHz] te beluisteren...

Ik ben heel benieuwd wat jullie er nu van vinden... gaat het de goede kant op, of kan ik beter gaan kantklossen...

De eerste versie heb ik niet gehoord, dus ik stort me gelijk zonder voorkennis op deze nieuwe edit! :)

Klinkt best lekker......... doet mij een beetje denken aan Layo & Bushwacka

ik vind de cymbals echter een beetje storend, omdat ze constant in volume variëren... ik snap dat je hiermee
dynamiek probeert te creeëren, maar ik zou ze toch meer op een constant (wat zachter) volume houden...

En die pad is best leuk, maar 't gaat maar door... op een gegeven moment mag hij er wel uit en mag
er nog wel een nieuw thema in.

De sfeer in je track valt wel bij mij in de smaak, leuke spanning.
Ik vind je snare een beetje goedkoop en dunnetjes klinken, terwijl de strings heel overtuigend komen. dat haalt het evenwicht tussen die 2 eruit..
Ik kan wel begrijpen dat je een bepaalde sound/sfeer wilt creeren maar ik vind dat je dan een soort van onzekerheid hoort. Je bass mag misschien ook wat overtuigender uit de hoek komen

Origineel geplaatst door trash
De track op zich zou ik nog wel een keer willen horen,met een betere mix.

Beter dan dit kan ik het niet zeggen. :)

Hele mooie sfeer die je neergezet hebt. Heerlijk. Vind ook dat de snare niet bij het nummer past.

Deze track heeft best wel potentieel voor een bepaalde markt. Mits beter uitgemixed inderdaad.

Succes verder

greetzzzz Erik

Bedankt voor jullie commentaar zover! :okdan:

...maar zouden jullie misschien iets specifieker kunnen zijn... wat zou er beter kunnen aan de mix? Ik begrijp dat ik wat aandacht kan geven aan de snare, maar verder? Hoé kan ik de mix beter maken?

Wow, gave track zeg!
De drums komen er idd wat karig uit. Misschien kun je de hihats wat zachter zetten, en bd en snare iets harder? En dan bij de snare er iets hoog uitdraaien, zodat ie de rest niet in de weg zit. Je hebt de hihats nu vrij ver naar links gepand. Als je de snare nu meer naar rechts zet, krijgt ie ook meer de ruimte, en komt ie meer los van de hihats.

Damn, die stem is lekker zeg!

De snare is niets mis mee,subjectief voor ieder.
De drums zijn iig niet strak geknipt,je gebruikt een mpc ,dus lette daar op,op de strakheid.
De sfeer is wel lekker,maar de cymbals,vind ik ook wat iri worden op een gegeven moment.
De bas zit ook te zacht in de mix.
Dus de mix en strakheid is nog niet je van het.

Maar het gevoel wat de track geeft,is lekker

Laatst gewijzigd:

Vergelijkbare discussies

Back