deep house track ala kojak-gene farris

Hee gast,

er zitten absoluut goeie lekkere elementen in!
Alleen loopt het gewoon niet heel lekker ofzo.
Wel lekker groovy soundje.
Misschien iets met de drums of de bas wat de soepelheid eruit haalt?

naja succes er mee
daag

marty

Laatst gewijzigd:
Het loopt idd niet helemaal lekker, de baslijn dan vooral. Het lijkt dat je alles gequantized hebt op tripletten of zo...

Sound is wel erg oke, ik zou dit waarschijnlijk kopen als het op vinyl uitkomt.

Origineel geplaatst door Steven V
Het loopt idd niet helemaal lekker, de baslijn dan vooral. Het lijkt dat je alles gequantized hebt op tripletten of zo...

Sound is wel erg oke, ik zou dit waarschijnlijk kopen als het op vinyl uitkomt.

fuk,dat is het mooiste wat je kan zeggen tegen een producer,lekker,thx

versie is al stukken beter nu,solo van piano,beetje st germain solo styl(love it)

kick komt minder door,maar die bazeline is moeilijk om realistich te houden,ga es een andere bazesound proberen;

als je geduld hebt,zal dit wel op vinyl uitkomen,ik wil geen blauwtje lopen,ben er volop mee bezig;

moest iemand een label weten,die geintreseerd is,dont hold back:halleluja

greetz

ik vind dat er nogal veel reverb o.i.d. op de kick zit. Een wat diepere, vollere, zachtere kick past volgens mij meer in dit genre.
Verder lekker zo doorgaan! Heeft zeker potentie 8)

het is dat dubbele hihatje wat fout zit ... er zitten een open en closed net na elkaar en dat klopt niet ...

ook zit er iets te veel laag in ! en te weinig midden wat mij betreft ...

voor de rest vind ik het te kaal ... nisk wat er echt naar voren komt

wel lekkere diepe bass dat wel ..

kom vanavond bij super discount kijken op supernatural in de westergas

;)

Origineel geplaatst door c'est-qui
Als je geduld hebt,zal dit wel op vinyl uitkomen,ik wil geen blauwtje lopen,ben er volop mee bezig;

Als ie uitkomt wil ik een promo :D

Het is niet alleen die hihat die niet goed zit, de bassline voor de 2de maat is vertraagd. Wat voor sequencer gebruik joh?? Het loopt zo strak als mn ouwe fiets.

Die hihat loopt er maar achteraan te uften, ik zou alles ff strak trekken voordat je het rondstuurt. Er zitten wel leuke elementen in verder, alleen dat string geluid vind ik niet zo.

alles is gedaan met reason,software dus
terechte opmerkingen werden gemùaakt ivm bazeline en hi hat
i'm work'n on that:D

thx voor de commments

heb ontdekt dat er FLAM op die hi hat staat,is dit risky om goed te trekken??

kenners in de buurt,of blijf ik daar beter vanaf als het over zo'n open hi hat gaat

maar kwilde een beetje zo'n shake,ik vind et juist cool,maar het kan wel beter getuned worden

als die hi rapper gespeeld word zoals een ordinaire hi hat,dan vertraagd dat wel die shake op dat flam moment

dacht dat het zo gedaan werdt,maar jammer,op die track heb ik juist geen samplestart,zal moeten grote changes aanbrengen aan de reason setup,als ik dit perfect wil

andere minderingrijpende sugesties zijn altyd welkom,

voor de liefhebbers heb ik een beter mix gemaakt op dezelfde link,retro bazelintje bijgestoken,anders gecompressed

juist me rhodeschords klinken nu wel grof,next problem............en zo zijn we bezig

:stupid

luister nu............

drums klinken heel erg dof en hol en galmerig.............is je afluisterinstallatie misschien wat erg schel? zou de drums wat droger maken en wat minder dof, mag wel iets meer hoog in........

die rhodes-chords zijn goed, klinken lekker....zijn wel iets te hard in vergelijking met de drums, maar zal wel goed komen als je bovenstaande dingen meeneemt..

de melodieen vind ik wat los zand en clashend, ze zijn niet echt compatible of aanvullend.......die leadsound klinkt wat cheasy......en daar gaat het dan ook mis, het mist een soort van "idee" of opbouw, het lijkt alsof er verschillende melodietjes/loops willekeurig bij mekaar worden gemixed....

dat rhodes-chords gebeuren wordt op een gegeven moment ook beetje teveel van het goede.....mag wel iets minder herhalend..

ik zou me denk ik wat meer op de diepte focussen.........dus laat die andere melodietjes er gewoon uit en doe iets met die rhodes...probeer dat de lead te maken..... maar dan volgens het principe "less is more"

succes!

zeer terechte opmerking,aangezien ik geen piano speel,maar in stukken alles record,al spelend

is het wel zo,dat het overkomt als bits & pieces ,

kzou zeggen rome is niet in 1 dag gemaakt,en de moeilijkheidsgraad ligt bij dezee track zeer hoog(verhoogd mineur e akkoord)

het mist samenhang in de solo,komt wel,maaar nu ben ik dit nr zoooooooo beu

it needs a rest,my brains too8>

lataz

Back