Gitaar wah-wah als filter

MARCO2

my soul is my music
Een tip:

misschien bij sommige al bekent, maar zet een wah-wah naast je mengtafel en:
-stuur de totale mix door de wah-wah
-stuur, dmv. send, alleen de drum sounds/alleen de synths, of 1 geluid door de wah-wah

Ik deed dit al jaren geleden toen het aanbod van filter app. of plug-ins nog klijn was of duur in aanschaf.Werkt heel gemakkelijk en intuitief!

Veel filter plezier!!

Bedankt voor de tip,maar een wahwah-pedaal is niet meer dan een bandpassfilter!
Dus als je een goeie filterplug hebt is dit echt overbodig.

Origineel geplaatst door MIDIoot
Bedankt voor de tip,maar een wahwah-pedaal is niet meer dan een bandpassfilter!

De tip was ook bedoeld voor diegene die geen gebruik maken van plug-ins( zoals ik)of geen geld hebben voor dure externe filter apperatuur! En het ging me om de makkelijke manier van werken, de snelheid van het filter bepalen met de vlakke hand lijkt me nog altijd makkelijker dan dat gekut met de muis!!

Wah wah is geen bandpass, maar lowpass :geslaagd:
...en een goede tip, want een computerfilter haalt het vaak nog steeds niet bij een goede hardware-scheur-filter...

Origineel geplaatst door maxdox

Ik dacht toch echt dat een wahwah een bandpassfilter was en wat blijkt:

What a wah does is clear - it is either a bandpass filter or an overcoupled lowpass filter that exhibits a resonant peak just at its lowpass rolloff frequency

beide hebben dus gelijk :)
t is wel zo dat de meest populaire wahwah van het voxtype is, en die werkt volgens de hieronder vermelde website wel met een bandpass-filter.

ps: de quote komt van de pagina: The Technology of Wah Pedals

Hoe ga jij die filter plug bedienen met je voet? En los daarvan klinkt een filter plug natuurlijk heel anders dan een wah...sterker nog er zijn vele verschillende wah's gemaakt waarvan er een groot aantal zeer de moeite waard zijn. Ik ken zelf mensen die hebben een stuk of 10 verschillende wah pedalen in huis :)

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Hoe ga jij die filter plug bedienen met je voet?
Nee gewoon automatiseren in m'n sequencer, dat werkt zo strak... dat doe je met je voet nooit na!
Maar ok, mischien heb ik te snel geroepen dat het overbodig is, maar ik heb zelf zo'n ding (Dunlop Jimi Hendrix wah wah) en voor mij persoonlijk vind ik het overbodig. Doe mij maar gewoon dat gekut met de muis!!
Maar laat jullie vooral niet door mij tegenhouden om het zelf wel te gebruiken!

je kan je wawwaw ook doormiddenzagen en dan een knop er op zetten, dan kun je hem toch als desktop gebruiken
(heb je wel een goedkoop filtertje!):D

Origineel geplaatst door maxdox
...en een goede tip, want een computerfilter haalt het vaak nog steeds niet bij een goede hardware-scheur-filter...

Ligt aan het type wah, beide zijn mogelijk!!

soms kan je redelijk goedkoop, aan eigenlijk als gitaar fx bedoelde, boxjes komen...

internet, rommelmarkten.. blablabla

voor weinig geld, leuke dingetjes ernaast.. die in live situatie cool staan en soms nog ook lekker klinken ook... vaak kwestie van doorlinken aan elkaar
ok ok.. tis weer hoop hardware op podium maar dan heb je ook wa....

Gaat dat ook niet met de Alesis ModFX? Dit zijn toch ook kleine effectdoosjes voor desktop?

Back