[house] Steven V - Saxy Thing

Steven V

Ouwe rot
Ik ben benieuwd wat jullie van dit idee vinden. Het is een stuk muziek dat 'live' gespeeld is (via track mute), dus dit is niet de uiteindelijke opbouw van de track.

Stijl is (club)house.

Graag jullie mening!

Steven V - Saxy Thing

Klinkt lekker! Verder niet mijn style dus daar kan ik niks over zeggen maar het klinkt in ieder geval netjes!

lekker nummer, alleen ontbreekt er iets essentieels:

nl een dikke vette funky bassline!!!

Gooi dat er nog bij en tis n goeie track!!!

Origineel geplaatst door Jos Pos
lekker nummer, alleen ontbreekt er iets essentieels:

nl een dikke vette funky bassline!!!

Gooi dat er nog bij en tis n goeie track!!!
Mee eens. De sax lijn is erg lekker, maar is wel wat kil, hij mag wel wat voller. Verder leuk hoor!

Die sax komt me heel bekend voor. Is die niet eens gebruikt in een oud hiphouse plaatje.
Ik vind het nummer verder erg kaal en die sax komt me na een minuutje behoorlijk de keel uit hangen. ;) Ik ben het wel met Jos eens.

Origineel geplaatst door trash
nomad-give u devotion

Haha ja! :) leuk nummer.

Is je avatar trouwens gestyled door Sander? :D

Ik krijg bij dit nummer toch een sterk "sample loop CD" gevoel.. De beat is daar een goed voorbeeld van..

Die sax is ook te bekend en te overduidelijk aanwezig..

R

Alles komt van sample cd. Dat verklaart het sample cd gevoel dus. Ben er trouwens achter gekomen dat een hoop artiesten loops van die cd gebruikt hebben (Bob Sinclar, Roger Sanchez, Armand Van Helden). Ik weet dat sommige mensen er problemen mee hebben dat men die loops gebruikt. Mij kan het niet schelen. Ik kan trouwens zo'n beatloop (nog) niet maken, het inspelen gaat natuurlijk wel maar die loops klinken zo goed, daar komt volgens mij een hoop processing bij kijken; waar ik niks van ken, en bovendien geen materiaal voor heb. Als iemand tips heeft hoe je dergelijke sound kunt verkrijgen, graag, dan kan ik wat experimenteren met software.

Ik had die sax ook wel ergens gehoord, herkende hem precies van ergens... Maar goed hier komt nog een delay op waarschijnlijk en wat effecten. Ik zoek eigenlijk een sample cd of programma waar je deftige sax geluiden uit krijgt (dus niet inspelen op een keyboard want dat klinkt toch nergens naar). Ik wil graag sax leren spelen maar ben nog maar begonnen met muziekschool (piano), ik ga nog even wachten tot de notenleer voorbij is voor ik hieraan begin (dus nog 3 jaar).

Er zit inderdaad nog geen bassline onder, die ga ik vanavond waarschijnlijk inspelen.

Waarschijnlijk komt er ook nog een lead bovenop, de sax gaat dan minder eentonig worden natuurlijk.

Bedankt voor de reacties, en verder op- of aanmerkingen zijn welkom.

Ziezo, nieuwe versie, wederom 'live', met dit keer een bassline (twee zelfs).

Klik

Op- of aanmerkingen omtrent deze baslijn of iets anders blijven welkom :)

oh, ik vind de bas een beetje te wollig of zo, mag iets snappier. het geheel klinkt ook iets ver weg, of komt dat doordat ik net alleen maar gortdroge shit heb zitten luisteren:confused:

Origineel geplaatst door DJ Fuse
doet me een beetje aan dat jennifer l hitje denken met dat maceorifje:)

Maceorifje? Wat voor beest is dat?

Helaas krijg ik een 404 error, ben je zeker dat de link juist is?

ik ga eens even zoeken hoe je dietyfuslangelink/wegkrijgt.godver

Dat kan met de url tags: schrijf
Code:
[ url = [url]http://www.djfuse.herejezus.nl/etc[/url] ] stukje tekst [ / url ]

Wel moet je alle spaties weglaten, enkel in het 'stukje tekst' mogen spaties staan.

Bedankt voor je reactie overigens, de bass wordt nog veranderd waarschijnlijk in een bassound uit de Waldorf microQ.

Back