Reason 3.0 is uit

Huh!?

Ik dacht dat Reason juist in was? ;)

Oftwel
fette progje

Origineel geplaatst door virkaz
en ik dacht dat mlan vet was... pfff

Really? :P

Had al zo lang die beta liggen maar nog nooit de moeite genomen om die te testen.
Maar zal eerst maar een demo gaan checken eer ik besluit om up te graden of nie.

ik ga niet upgraden :erm:

als reason je main source van geluiden is dan is het zeker de moeite waard, maar als ik reason tegenwoordig gebruik is het voor de samplers of de drumsampler, en dan gaat het via rewire naar Live. En in live heb ik genoeg veel betere alternatieven voor de subtractor en malstrom en de effecten, inclusief de nieuwe mclass bakkies (bv UAD plugins). Dus voor mij heeft de update niet echt veel zin....

Origineel geplaatst door fuse
Really? :P

Had al zo lang die beta liggen maar nog nooit de moeite genomen om die te testen.
Maar zal eerst maar een demo gaan checken eer ik besluit om up te graden of nie.

;)

Origineel geplaatst door olafmol

als reason je main source van geluiden is dan is het zeker de moeite waard, maar als ik reason tegenwoordig gebruik is het voor de samplers of de drumsampler, en dan gaat het via rewire naar Live. En in live heb ik genoeg veel betere alternatieven voor de subtractor en malstrom en de effecten, inclusief de nieuwe mclass bakkies (bv UAD plugins). Dus voor mij heeft de update niet echt veel zin....

veel mensen die ik ken gebruiken het gewoon standalone.
die mclass bakkies zijn best goed moet ik zeggen, de reverb7000 al helemaal!
verder gebruik ik het niet, maar een maatje van me en poeh heej!

.. voor niemand echt interessant denkik... Enkel de combinator spreekt me aan..

veel mensen die ik ken gebruiken het gewoon standalone.
die mclass bakkies zijn best goed moet ik zeggen, de reverb7000 al helemaal!
verder gebruik ik het niet, maar een maatje van me en poeh heej!

reverb7000 en vooral scream04 zijn erg goed idd............. met de mclass compressor kwam ik niet zo uit de voeten, maar de stereo-enhancer vond ik weer wel erg bruikbaar..... de combinator is ook vet......... maargoed, als je een UAD hebt en wat leuke plugins (bv ohmforce delay enzo) dan gebruik je de ingebakken reason effecten echt niet meer......... tenzij je idd zoals hierboven beschreven Reason in standalone mode gebruikt

Reason is the best!

reverb7000 en vooral scream04 zijn erg goed idd............. met de mclass compressor kwam ik niet zo uit de voeten, maar de stereo-enhancer vond ik weer wel erg bruikbaar..... de combinator is ook vet......... maargoed, als je een UAD hebt en wat leuke plugins (bv ohmforce delay enzo) dan gebruik je de ingebakken reason effecten echt niet meer......... tenzij je idd zoals hierboven beschreven Reason in standalone mode gebruikt

UAD is best goed! :D
Powercore ook, maarja... als je dat kunt betalen dan heb je geen reason als main tool denk ik :P

UAD is best goed! :D
Powercore ook, maarja... als je dat kunt betalen dan heb je geen reason als main tool denk ik :P

denk ik niet ............... er zijn genoeg pro's die reason gebruiken zoals je "vroegah" een workstation gebruikte...dus gewoon opstarten met standaard een bepaalde template en supersnel je ideeen uitwerken

Reason is idd leuk, maar de vraag blijft of de geluidskwaliteit nog steeds iets minder is dan van andere software.
De reden voor mij om Reason dingen in Cubase af te mixen omdat je daar met VST ea kan opkrikken/verdoezelen.

Dat hardware nog altijd beter klinkt (en nu niet happen) lijkt mij nog steeds evident.

Origineel geplaatst door fuse
Reason is idd leuk, maar de vraag blijft of de geluidskwaliteit nog steeds iets minder is dan van andere software.
De reden voor mij om Reason dingen in Cubase af te mixen omdat je daar met VST ea kan opkrikken/verdoezelen.

Dat hardware nog altijd beter klinkt (en nu niet happen) lijkt mij nog steeds evident.

ik zal niet happen ...je hebt zeker nog nooit mijn FB01 of oude tascam 4 track hardware gehoord he? ;)

serieus, als ik op KvK ofzo rondsurf wordt ik soms echt beetje moe....al die discussies over of cubase net zo goed of slecht als fruityloops of reason klinkt blablabla...... ik geloof niet dat die mensen uberhaupt ook echt muziek maken met die programmas.....ze zijn meer als engineers bezig ofzo

Klopt!

Maar bijv filters, dat hoor je meteen, die klinken niet echt super bij extreme instellingen.
verders is het gewoon een goed pakket! (rebirth ook!)

De combinator maakt het mogelijk om ipv bij een virus ti, gewoon een mega SUPERSAW te bouwen met 120 OSC's bijv. ( 't gaat nergens meer over hehe). of complexe pads etc. De mogelijkheden door dat ding zijn oneindig!

De combinator maakt het mogelijk om ipv bij een virus ti, gewoon een mega SUPERSAW te bouwen met 120 OSC's bijv. ( 't gaat nergens meer over hehe). of complexe pads etc. De mogelijkheden door dat ding zijn oneindig!

Al is het alleen maar om een beetje overzicht te krijgen met al die devices :halleluja

Origineel geplaatst door Nolet
Wanneer gaan de propellorhoofden eens die Redrum als losse VSTI uitbrengen!?! Dat vind ik de enige leuke module uit dat hele Reason.

:biertje: juist, de rest is crap.. je kan de redrum natuurlijk rewiren.........

Back