Reason 3.0 is uit

wat mij betreft maken ze van het complete Reason een VST/VSTi versie, van rewire zie ik het nut nooit zo..als VST versie kan je ook eindelijk de effecten van Reason gebruiken om externe audio mee te processen

Alternatief

http://www.sonicbytes.com/era/era_screenshots.htm

Plus je favoriete softsampler/drum VST
Ook handiger dan dat gedoe in Live, dus ook hendig voor Live mét shuffle.
En bijv redrum heeft geen layered drums per velocity. En een Battery(2) wel.
Ik ben er heel blij mee en je komt ook heel snel in de buurt van de x0x drumbox feel.

Origineel geplaatst door fuse
Alternatief

http://www.sonicbytes.com/era/era_screenshots.htm

Plus je favoriete softsampler/drum VST
Ook handiger dan dat gedoe in Live, dus ook hendig voor Live mét shuffle.
En bijv redrum heeft geen layered drums per velocity. En een Battery(2) wel.
Ik ben er heel blij mee en je komt ook heel snel in de buurt van de x0x drumbox feel.

meer is meestal niet beter fuse ;)

Origineel geplaatst door olafmol
wat mij betreft maken ze van het complete Reason een VST/VSTi versie, van rewire zie ik het nut nooit zo..als VST versie kan je ook eindelijk de effecten van Reason gebruiken om externe audio mee te processen

dat kan toch met de refill packer al?

wat betreft rewire. ik neem aan dat mensen liever op een redrum klikken dan in je midi-track ;)

Origineel geplaatst door DJ Fuse
dat kan toch met de refill packer al?

wat betreft rewire. ik neem aan dat mensen liever op een redrum klikken dan in je midi-track ;)

mensen klikken het liefst op een midi controller of midi drumpad ;)

refill packer is om samples in een reason-refill te verpakken, heeft dus nix met VST/VSTi's te maken

Origineel geplaatst door Nolet
Wanneer gaan de propellorhoofden eens die Redrum als losse VSTI uitbrengen!?! Dat vind ik de enige leuke module uit dat hele Reason.

dat zou ik ook graag zien.

er is wel een grappig alternatief: www.d-dev.com maar je kunt dan niet zoveel aan de samples tweaken... dus dan is dat van fuse weer een optie, maar ik werk liever met 1 vsti dan met 2 om (hetzelfde) resultaat te krijgen

mensen klikken het liefst op een midi controller of midi drumpad ;)

refill packer is om samples in een reason-refill te verpakken, heeft dus nix met VST/VSTi's te maken

dat snap ik allemaal, maar ik reageer op wat jij zegt.

kunnen ze die rommel niet vsti maken zodat je ook de reason effecten over externe audio kan gooien. Ik zou persoonlijk niet weten waarom jij dat zou willen, maar goed.. dat kan dus met de refillpacker he? moeilijk?

als ik moest kiezen - gelukkig hoev ik dat niet - zou ik liever op de redrum klikken dan in mijn midi-track. moeilijk?

valt mee he...

Origineel geplaatst door DJ Fuse
dat snap ik allemaal, maar ik reageer op wat jij zegt.

kunnen ze die rommel niet vsti maken zodat je ook de reason effecten over externe audio kan gooien. Ik zou persoonlijk niet weten waarom jij dat zou willen, maar goed.. dat kan dus met de refillpacker he? moeilijk?

als ik moest kiezen - gelukkig hoev ik dat niet - zou ik liever op de redrum klikken dan in mijn midi-track. moeilijk?

valt mee he...

ik geloof dat ik je niet begrijp..leg mij eens uit hoe ik de audio uit bv ableton live 4 door de scream04 module van Reason kan halen en weer terug in Live krijg, en dat alles in realtime? wat heeft met dat een refill-packer te maken, dat is net zoiets als winzip........ of bedoel je offline processing? dat kan zonder refillpacker, gewoon een .WAV in een reason sampler laden en door het effect halen en weer exporteren..

Heb net den demo getest... Probleem: deze demo wil mijn refills van reason 2.5 nt laden! Komt dit omdat dit een demo is? Demo wil ook geen 2.5 songs laden!
Ik neem aan dat de volledige versie wel 2.5 refills en songs kan laden (zou belachelijk zijn moest da ni zo zijn)!?

ik geloof dat ik je niet begrijp..leg mij eens uit hoe ik de audio uit bv ableton live 4 door de scream04 module van Reason kan halen en weer terug in Live krijg, en dat alles in realtime? wat heeft met dat een refill-packer te maken, dat is net zoiets als winzip........ of bedoel je offline processing? dat kan zonder refillpacker, gewoon een .WAV in een reason sampler laden en door het effect halen en weer exporteren..

pardon, dat kan natuurlijk ook met een wavje... zo zie je maar hoe vaak ik het gebruik
excuses:engel:

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Heb net den demo getest... Probleem: deze demo wil mijn refills van reason 2.5 nt laden! Komt dit omdat dit een demo is? Demo wil ook geen 2.5 songs laden!
Ik neem aan dat de volledige versie wel 2.5 refills en songs kan laden (zou belachelijk zijn moest da ni zo zijn)!?

Ik kan wel me songs openen bij die demo maar me refills komen dan niet mee.

Origineel geplaatst door EmotionSpace
Ik kan wel me songs openen bij die demo maar me refills komen dan niet mee.

Als ik een refill van Reason 2.5 wil openen met die demo, krijg ik altijd 'bad format'. Heb het ook eens getest met de factory soundbank van Reason 2.5, en das van 't zelfde. Dan maar eens op site props gekeken, en over 't volgende gelezen:

The Reason demo has all the features of the full version but is save/export disabled, has no support for ReFills and quits after 20 minutes.

Dus de volledige versie zal da wel kunnen zekerst...

Meer on-topic: vindt wel dat ze in deze nieuwe versie een nieuwe synth mochten zetten. Combinator is wel erreg handig, masterin class ook wel tof, maar eigelijk is er ni veel nieuws bij... Wanneer gaan die pipos eens hun Rebirth modules porten naar Reason (heb echt gn goesting om ook Rebirth te kopen) en audio in zou echt wel de max zijn (en dan nog van Reason een VSTi maken zoals ook met Fruity loops gaat en gaan met de banaan)...

ik heb net ff de demo geprobeerd en 1 woord:

geniaal.

Echt hoezo plug n play met rand apparatuur? Mn bcf werd meteen herkend en t werkt precies zoals ik voor ogen had. Geweldig. De modules etc heb ik nog niet geprobeerd :X

Origineel geplaatst door Thoraval
ik heb net ff de demo geprobeerd en 1 woord:

geniaal.

Echt hoezo plug n play met rand apparatuur? Mn bcf werd meteen herkend en t werkt precies zoals ik voor ogen had. Geweldig. De modules etc heb ik nog niet geprobeerd :X

hoezo geniaal , klinkt die beter dan 2.5 ?
als 3.0 beter geluid heeft dan update ik hem

of is mijn pc niet goed?

greetz turtel

Dat remote is idd superrelaxed. Mijn PCR-50 werd ook meteen herkend, en alle rotaries en faders worden automatisch toegewezen.

check http://www.petertools.com/hammer_overview.html

met de hammer tool kan je audio door reason jassen
zij het dat dit niet kan in de rewire mode, dus draaiend met een sequencer

Origineel geplaatst door chilistein
check http://www.petertools.com/hammer_overview.html

met de hammer tool kan je audio door reason jassen
zij het dat dit niet kan in de rewire mode, dus draaiend met een sequencer

eindelijk,iemand die de facts kent,bravo

ik wou er over beginnen,maar wou allles eerst lezen,mensen>>jullie zien het beste over het hoofd

>>>>>hammering>>>> the newest invention

2 soundcards nodig ,eentje runt er reason,en de andere kan live audio importeren,zoals mic naar de vocoder

oja,who needs rewire ,als je de masteringsuite hebt

dit wordt freaken,greetz

heb de demo gedownload.. enne ja inderdaad die Combinator is heeeel leuk speelgoed..

voor de rest ziet het er bekend uit.. o ja.. mastering tools zijn ook cute

maarre.. mis nog steeds de mogelijkheid om het rack gedeelte over HEEL de breedte van je monitor te zien...

het zijn en blijven dus nog steeds kleine knopjes.. ( zit je met je 21" )

en audio in ZONDER extra uitgaven zou ook fijn zijn ( extra uitgaven zoals dat Hammer )

en voor de rest:... tis en blijft heerlijk speelgoed, dat Reason!!

Origineel geplaatst door turtel
hoezo geniaal , klinkt die beter dan 2.5 ?
als 3.0 beter geluid heeft dan update ik hem

of is mijn pc niet goed?

greetz turtel

T geluid is zeker beter, altans de modules opzich klinken niet beter, de subtrackt en de mälstrommm (of is t nou malström, te lui om te kijken, sorry ;)) Maar de sound is gewoon op de dikken met de combinator en de nieuwe master tools. Je kan t dus beter laten klinken. Ik kan me alleen nog niet voorstellen dat ik met reason echt een heel nummer maak, t klinkt gewoon te dof.

Ze mogen idd best van de redrum en ook de scream4 vst's maken trouwens. Mijn natte droom is al jaren om van de redrum een hardware drumcomputer te maken, helaas kan ik zoiets niet ;{

Nouja nog een platina drbij en misschien kan ik t iemand laten doen :D

Back