MPC 2k pads dood.

Klopt, ik had ook al gekeken wat nieuwe pads kosten. Want dan kan je natuurlijk ook gelijk de zwarte pads van de SE serie kopen, staat heel wat vetter :) Omdat er nogal wat krasjes op zitten neem de buitenkant ook onder handen als ik de pads beetje gefixed krijgt. Op mpc-forums.com had ik gelezen dat grijze pads rond de 40 dollar waren en de SE versie, de zwarte pads dus rond de 50 dollar. Ik ben wel bang dat een gehele nieuwe behuizig je aardig wat gaat kosten :) Voor prijzen kun je service@voerman.nl iig mailen, de Akai leverancier van NL dacht ik. :biertje:

He bedankt voor het adres, dat wist ik dus niet.

Ik moet trouwens geen volledig nieuwe behuizing hebben hoor, enkel de top cover (metaal) en het plastic front paneel, waar de diskdrive zit dus. Ik mail ze even, en laat de prijzen dan hier weten.

Vind jij trouwens die zwarte pads mooier? ik juist niet. Ik had zwarte pads op m'n Emu Command Station en die kleuren na verloop van tijd altijd gespikkeld van het stof... Minder leuk.

Zwart leek me wel net staan ja, als je bv alle andere knoppen ook zwart kocht. Aan stof had ik niet gedacht. Maar zwart zou imo tof staan als je je mpc bv wit of rood zou spuiten. Ik had btw al gemailt wat een nieuw display zou kosten; 98 ex btw.

Als je zwarte pads wil dan moet je poetsen als gek, of het stof moet je niet deren. Ik zeg je dat het niet zo'n mooi zicht is eigenlijk. De grijze pads hebben er natuurlijk net zoveel last van maar het stof zie je niet zo goed liggen.

Enerzijds is het ontopic wbt het schoonmaken (al kan het mij niet echt boeien)
maar ik zou willen weten of die reparatie nog gaat lukken...

is er hier toevallig iemand die weet hoeveel een nieuwe slider voor de XL kost ?

bij voerman willen ze er niets over zeggen, ze zijn niet echt behulpzaam...

ik heb het ook al via de muziekwinkel geprobeerd maar daar heb ik ook niets meer van gehoord...

't Is gewoon een fader met carbon track. Geen encoder of iets exotisch in ieder geval. Als je handig bent kun je het waarschijnlijk zelf vervangen. Als je de schuif wilt meten met een ohmmeter dan moet je hem wel eerst loskoppelen van de rest van het circuit. Ervaring hierin lijkt me toch aangeraden.

klik

Fader in de MPC2000XL is ook eentje met travel van 45mm, body weet ik niet zeker maar zal vast wel 60 mm zijn.

Deze bij RS heeft wel een plastieken shaft, dat is wat minder. Dus misschien op zoek gaan naar een exemplaar met metalen shaft, zoals de originele fader.

Kan iemand me vertellen wat voor geheugen er in een mpc 2000 classic gaat? De search functie kon mij niet helpen. Ik heb net er 2 x 16 mb edo ram 72 pins van Siemens in geramt maar dit herkende hij helaas niet. Heb ik perse ecc registered geheugen geheugen nodig misschien? Ik weet btw niet 100% of dit geheugen werkt, geen pc voor handen om het op te testen ;) Over een uurtje komt de stroom check machine, die gaan duidelijk bieden wat betreft de dode pads.

Origineel geplaatst door elektrovolt
is er hier toevallig iemand die weet hoeveel een nieuwe slider voor de XL kost ?

bij voerman willen ze er niets over zeggen, ze zijn niet echt behulpzaam...

ik heb het ook al via de muziekwinkel geprobeerd maar daar heb ik ook niets meer van gehoord...

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...*glup*...Voerman*Akai*service,
dit is het zelfde als een bruine ijsbeer zoeken......

Laatst gewijzigd:
mja ik hoor van allerlei kanten mensen heel negatief over voerman praten...

maarja er moet toch wel aan onderdelen te komen zijn, of ben ik nu gek ?

stelletje mafkezen zijn het !

voerman sucks !

Origineel geplaatst door elektrovolt
mja ik hoor van allerlei kanten mensen heel negatief over voerman praten...

maarja er moet toch wel aan onderdelen te komen zijn, of ben ik nu gek ?

stelletje mafkezen zijn het !

Ook ik heb nog geen antwoord gekregen... Weet iemand wie de Belgische importeur is?

Back