cubase transport panel probleem

VanHeckis

Vintage Garbage
Hoi,

Ik gebruik cubase sx2.0

in sommige projecten merk ik na verloop van tijd dat ik het transportpanel niet meer tevoorschijn kan toveren. ik kan niets voor elkaar krijgen met "restore windows" en het overbrengen van het panel uit een ander project (dus doelbewust een ander project opstarten en daar dan het panel van nemen en weer sluiten. lukt ook niet.

enig idee? ik heb alle topics over het TP in de manual gelezen.

alvast bedankt.
V

zul je ws. wel geprobeerd hebben... maar misschien even op F2 drukken? of je controlpanel is er wel maar zit verstopt achter alle vensters die je open hebt.

Device->show panel levert niets op

F2 ofwel het aanvinken via het "transport" drop down menu levert niets op

allerlei handelingen uitgeprobeerd via het "windows" drop down menu (restore/ activate window, lay-out, cascase, tile vertical/horizontal en nog meer) ook niet

ik heb windows die ernstig onhandig "buiten beeld" raakten nog altijd kunnen terugvinden. maar het TP vormt hierop een uitzondering.

tjonge jonge jonge. wat een gepruts.

excuseer, het is reeds 2.2 trouwens

ach ik zou er wel mee kunnen leven, als ik op een andere manier controle over het tempo/ bpm gebeuren kon hebben buiten dat windoowtje om via een van de dop down menu's.

Origineel geplaatst door meesha74
Ja dat kan gewoon via de "mastertrack". Moet je alleen wel de "master" functie aanzetten. Anders zal hij niet kijken naar de instellingen die je op de mastertrack maakt.

ik heb in de manual slechts 1 hit gevonden over het begrip "mastertrack" danwel "master track" en die heeft betrekking op audio hitpoints.

ik ken wel marker track maar mastertrack en functie is nieuw voor mij. waar kan ik dat vinden?

dank!

uhhh... Ik denk dat ik me vergis. :o:Waarschijnlijk zat deze functie in SX1 (heb ook pas sinds kort SX2.2 en ben nu zoals gezegd niet thuis bij m'n eigen pc). Je moet op zoek gaan naar zoiets als "tempo track" (weet effe niet uit m'n hoofd hoe het precies heet.) Dit is een appart spoor waarin je tempo en maatsoort veranderingen kunt programmeren. Wanneer je dit op een vaste waarde laat staan (bv. 120 bpm 4/4) dan doe je hetzelfde wat je normaal in je TP doet.

Origineel geplaatst door meesha74
Ja dat kan gewoon via de "mastertrack". Moet je alleen wel de "master" functie aanzetten. Anders zal hij niet kijken naar de instellingen die je op de mastertrack maakt.

en waar zet je die "mastertrack"(tempotrack dus) aan? juist! in het transportpanel!!!

hehe, sorry, flauw grapje, kan natuurlijk ook linksboven in het tempotrack venster....

pfff...ik word moe van mezelf....

Origineel geplaatst door GnarlyBarf
zul je ws. wel geprobeerd hebben... maar misschien even op F2 drukken? of je controlpanel is er wel maar zit verstopt achter alle vensters die je open hebt.

Kan me vergissen, maar het default aan en uitzetten van het transport panel doe je toch met 'F12'. In ieder geval in SX3.0 en dat was volgens mij ook al zo in SX2, tenzij je uiteraard de default key settings hebt aangepast.

Back