O, ja.....cutoff met het handje gemoduleert en na posten zie ik dat het filter en de envelopes gemoduleerd worden door de kbd pitch [voor de puristen onder u].
Bij dit voorbeeld heb je dus geen last van het faseren, maar klinkt wel cool.
Lekkere vette (percussieve) bas die wel goed in te mixen is.
Kan je ook een bas posten, met een lange decay?
En dan eerst met 1 oscillator en dan met 2 (of 3).
En inderdaad dat faseren krijg je het sterkst met dezelfde toonhoogte.
Allemaal op 8' bijvoorbeeld. De golfvorm maakt echt niet uit.
En perfect gelijktunen is (op mijn minimoog in ieder geval) onmogelijk!
Leuk om die reakties te lezen, voel me erdoor gesterkt ofzoiets...
Als je verschillende mixerstanden gebruikt wil dat het fase-effect ook wel wat onderdrukken (bij gebruik van dezelfde golfvormen en oktaafstanden).
Dit is mijn laatste patch, waarbij ik de mixer wel open had, maar door niet dezelfde golfvormen met dezelfde oktaafstanden te kiezen, had ik geen problemen:
32 Zaag 10 -5 4 4
32 50% puls (blok) 0 10 0 600 0
16 idem 0 10 0 600 0
Filter mod aan en KBD tracking beide aan
Gebruik van deze patch is op eigen risico!
Ik ken ook gebruikers die genoegen nemen met twee oscillatoren bij basgeluiden van de Mini. ik zelf doe dat niet. In het stuk waar ik nu mee bezig ben; laat ik de bas door de Andromeda spelen, omdat ik niet zo veel diepte nodig heb. De Mini kan dan de solo spelen met drie oscillatoren en een software LFO.
die bassen beslaan nogal een gebied, misschien moet je ze onderscheiden in subbassen en bassen
de lage en minder lage
dat maakt gelijk de vraag moeilijker , of makkelijker
Origineel geplaatst door Yawgmoth Voor de mensen die niet direkt een minimoog in de schuur hebben staan even snel deze patch erin gedraait, en opgenomen als mp3.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.