opnemen met cubase midi to wave

MIDI tracks are not included in the mixdown!

To make a complete mixdown containing both MIDI and audio, you first need to record all your MIDI music to audio tracks (by connecting the outputs of your MIDI instruments to your audio inputs and recording, as with any other sound source).

Origineel geplaatst door turtel

To make a complete mixdown containing both MIDI and audio, you first need to record all your MIDI music to audio tracks (by connecting the outputs of your MIDI instruments to your audio inputs and recording, as with any other sound source).

Dit is onzin in de context zoals hier beschreven.
Midi tracks kunnen zowel vsti's als hardware aansturen. Vsti's worden zoiezo al naar je mp3 of wav gezet
En zoals Andre Pascal al uitgelegd heeft kun je al die externe hardware, aangestuurd via midi, realtime samen met je vst fx en vsti's en mastering tools embedden in je wav of mp3.

Dat opnemen van alles in audiotracks is echt niet meer nodig sinds sx2.2

Dat is idd een mogelijkheid, tijd rovend....maar het werkt prima. Ik geef toch de voorkeur aan mijn methode, gewoon alles in 1 keer via export naar een wav of mp3 file converteren. Super handig om over de tijdswinst nog maar te zwijgen!

Origineel geplaatst door quifster
Dit is onzin in de context zoals hier beschreven.
Midi tracks kunnen zowel vsti's als hardware aansturen. Vsti's worden zoiezo al naar je mp3 of wav gezet
En zoals Andre Pascal al uitgelegd heeft kun je al die externe hardware, aangestuurd via midi, realtime samen met je vst fx en vsti's en mastering tools embedden in je wav of mp3.

Dat opnemen van alles in audiotracks is echt niet meer nodig sinds sx2.2

hay quister, dat tekst komt van 2.2 , is het niet zo dat jij het nu over een eindmix hebt ,realtime of niet realtime
dan komen er meerdere midi sporen op een audiospoor

je kan audioopnames niet in mp3 maken met sx , wel je eindmix
er is wel keuze in je project setup , maar dat is eerder voor de keuze tussen 16,24 32 bit
broadcast wave,wave file,wave 64 en Aiff file meer niet

als je meer dan 7 (of nog meer)externe synths hebt, wil je alle signalen terugbrengen tot 1 signaal
of je moet meer inputs op je soundcard hebben die je apart een track toeweist
dat kan ook , maar dan heb je een gecombineerde midi file op een track gezet.
voor een eindmix is dat perfect

misschien is de vraagstelling al fout want midi kan je eigenlijk niet converteren in audio(alleen met fantasie)
dit zijn twee manieren met allebij voordelen en nadelen

ik zet er wel meer naast dusssssssssss

greetz turtel

:mexico:

hay quister, dat tekst komt van 2.2 , is het niet zo dat jij het nu over een eindmix hebt ,realtime of niet realtime
dan komen er meerdere midi sporen op een audiospoor

klopt, maar dit hele verhaal hiervoor gaat ook over de eindmix, dus dat klopt als een bus. Uiteraard kun je al je synths tegelijk op aparte sporen opnemen in je project zelf als je dat zou willen, maar dat is een heel ander verhaal, waar niet over gesproken is in de eerdere posts. Dus daar heb ik het dan ook niet over ;)

Dat van die limiet van 7 synths snap ik niet. Dat probleem herken ik niet. Zolang je genoeg adat ingangen heb kun je meerdere adat interfaces realtime koppelen. 2 adat ingangen zijn al voldoende voor 32 realtime inserts. 4 adat ingangen kun je al tot 64 realtime inserts gaan. Uiteraard kun je dat allemaal managen in sx via subgroepen. Maar dit dwaalt enorm af van de originele topic starter vraag.

Ik denk dat het met name gaat om tijdswinst. Vsti en fx tesamen met hardware realtime integreren in je eindmix levert een gigantische tijdswinst op en je houdt je volledige vrijheid van het manipuleren van je arrangement en je midi sporen. en daar is de manier van werken zoals geschetst door Andre Pascal enorm handig voor. 8)

Steeds meer mensen werken sinds 2.2 op deze manier. het is namelijk ook heel handig als je kaarten gebruikt zoals creamware of uad. Daar kun je exact op dezelfde manier dit allemaal mee gaan doen. Als je dat niet op deze manier doet namelijk dan krijg je sync errors tussen de kloksnelheid van je computer en de samplerate frequentie van je addon geluidskaart.

Mooi he > cubase sx :halleluja

klopt

Mooi he > cubase sx :halleluja

Helemaal gelijk:halleluja

2 adat ingangen zijn al voldoende voor 32 realtime inserts. 4 adat ingangen kun je al tot 64 realtime inserts gaan.
2x8 = 16 kanalen
4x8 = 32 kanalen
in 44.1/48kHz modus tenminste. :)

Origineel geplaatst door fuse
2x8 = 16 kanalen
4x8 = 32 kanalen
in 44.1/48kHz modus tenminste. :)

klopt heb je gelijk in. ada8000 heeft inderdaad 8 ins en outs per adat
ik was even in de war met de creamware adat interface die er 16 heeft. maar die gebruikt er inderdaad 2 toslink pipelines voor.

dus inderdaad per adat in 8 ins erbij in plaats van 16. :{

Back