[Korg] Korg Trident

Grooveron

Altijd wat !!
Ik heb zojuist een korg Trident op de kop kunnen tikken,
weet iemand of deze in nederland te midificeeren is?

Alleen de Keys zouden al mooi zijn.

Yep! Er is een Kenton MIDI kit. Alleen voor MIDI-IN, anders zou je het hele toetsenbord van de Trident moeten slopen om alle toetsen van sensors te voorzien een een extra micro-processor inbouwen.
MIDI-IN (16Kan.): voor noten (5 oct. noot 36-96), Pitchbend, Mod.wheel, Aftertouch, Velocity, MIDI volume, Elke controller (toewijsbaar), Sustain, Active sensing, All notes off, Omni on/off, reset all controllers.
Met de Aftertouch kunnen gecontroleerd worden: Modulatie, pitch bend, of Filter.De Velocity controleert Filter of VCA. een controller naar keuze kan het filter sturen. MIDI-Volume kan de VCA sturen. Alle instellingen worden opgeslagen in RAM met battery-backup.
Niet echt goedkoop natuurlijk. Ik vermoed dat je dat al gauw zo'n kleine 400 euro gaat kosten. (ex inbouw).

Tja tis niet goedkoop maar ik heb hem gehoord en hewt is wel een hele mooie synth, dus ik zal eens gaan kijken op de Kenton site

Trident, de stings zijn erg mooi met de Flanger aan, ook het synth gedeelte is best aardig ,de
Trident MK II heeft meer geheugen dacht ik.

Prima aankoop..

Promo foto uit een korg Folder ( 1981 ) Keith Emerson
achter de Korg Trident mk II.

Klopt de Strings zijn super soft, heb een polysix en met dat ensemble krijg je zo'n heerlijk zwevend gevoel :z

als ik naar de meeting kom neem ik hem mee

Back