Ik heb na lang nadenken toch geen MD gekocht maar een NM G2. Rare keuze zou je denken.
En dat is idd ook wel een beetje zo. Ik moet zeggen dat ik er ook nog zeker niet 100% zeker van ben of de G2 blijft of dat er een MD voor in de plaats komt. De G2 is ook echt wel in staat om een goede BassDrum, Hi-Hat of welk percussie geluid dan ook weer te geven. Zolang je het maar maakt.
Het gebruikersgemak van de MD blijft op de 1 of andere manier lonken (en ook het feit dat het om een dedicated drumdoos gaat).
Het is denk ik een kwestie van wat je nodig hebt / zoekt. Ik vindt overigens de Xbase erg goed klinken, daar is geen twijfel over mogelijk. Maar die Vermona analoge drumsunth klinkt ook heerlijk. Echter zoek ik zelf meer naar digitale drumgeluiden dan naar analoge. Lekker vage percussie enzo.
Daar is de MD natuurlijk prima geschikt voor.
Subvraag:
Welke combinatie zouden jullie kiezen:
1. Reaktor 5 (coming soon) + MD 0f
2. Clavia G2 Engine (voor drums, synthese en FX/ geluidsbewerking)
MSDOS: Eigenlijk wel men gewoon alles voor appel en ei. Maar wat ik dus bedoel is dat Elektron nou eenmaal geen Roland, Korg en Yamaha troep is. En vergelijk hier geen MD met XBase! Maar dat er gratis of goedkoop wordt gesuggereerd.
Bovenstaand commentaar vind ik overigens echt nergens over gaan. Ik heb zelf een Rs7000 van Yamaha en er is werkelijk geen ander hardware apparaat wat de sequencing kracht van dit beest kan evenaren.
Elk apparaat heeft zijn eigen kwaliteiten, als je een MD een mooie bak vindt betekent dat niet meteen dat alle andere merken troep verkopen, ook elektron heeft nog best wat te leren en je moet ook niet vergeten dat Elektron voor functionaliteit en design goed heeft kunnne rondkijken op de markt. De MD is geen product dat zomaar ineens uit ene gesloten kamer is gekomen.
Maar goed, het blijft toch wel een welles/nietes discussie vrees ik.