pro one keys hertrigger

dath

Ingeburgerd
ik heb een pro one die een beetje lui is geworden; ik heb hem een half jaar op zolder nix laten doen.
toen ik hem aanzette deed hij ook nix, maar na een beetje gelummel had hij weer een grote bek :D

nu weet ik ook weer een naar ongemak bij mijn exemplaar; als ik een toets indruk geeft hij een toon, als ik die weer loslaat,geeft hij er -soms- gewoon nog 1 !! hij triggert hem weer bij het loslaten dus...
heeft iemand een idee hoe dat kan en wat ik er aan kan doen?
groet,
dath

Zo te lezen heb je een Pro One met een zogenaamd J-wire keyboard. Dit type keyboard heeft onder elke toets een snaartje (J-wire) zitten die, als je de toets indrukt, kontakt maakt met een metalen staaf (bus bar) die onder alle toetsen doorloopt. De J-wires en de bus bars raken na verloop van tijd vervuild en zorgen dan dat toetsen dubbele triggers geven of zelfs helemaal niet meer triggeren. Voorzichting schoonmaken met alcohol is dan de oplossing.

Ja inderdaad.

Het is niet zo'n moeilijke klus.
Oppassen dat je het draadje (de J-wire) niet kapot maakt.

Gebruik isopropanol...of schoonmaakgoedje bij de electronica boer te koop.
Idd goed oppassen dat je die J-Wires niet verbuigd.

ik ben het zat met die j-wires en nu speel ik mijn Pro-One via cv/gate en midi converter met een midi keyboard. werkt prima.

ik ben het zat met die j-wires en nu speel ik mijn Pro-One via cv/gate en midi converter met een midi keyboard. werkt prima.

Ik heb geen gezeik met mijn pro-one keyboard moet ik zeggen.

Ff een nutteloze opmerking tussendoor (alsof ik die nog niet gemaakt heb in deze thread :)):
Ik vind de Pro-One wel een van de fijnste monosynths.
Veelzijdig, makkelijk in de bediening en een mooie klank.

Back