EFM Kits

de velleman vps10 :

VPS10_f.gif

misschien nog wel leuk om in mijn modulair systeempje in te bouwen, weet wel niet wat het mag kosten....

Ik heb ook zo'n diode filtertje, maar ik ben er nooit toegekomen om het frontje te boren. :) Verder is ie af. :)

zo'n EFM kit is de pcb met componenten zonder iets van behuizing en knoppen ?

Origineel geplaatst door StiebZ
zo'n EFM kit is de pcb met componenten zonder iets van behuizing en knoppen ?

Knoppen & frontje kun je er ook bij kopen, maar moet je dan zelf boren & labelen.

blacet.com kits zijn een stuk verzorgder maar dus ook 3x zo duur

[OT] Maar Blacet is wel ERG interessant geworden sinds hij langzaamaan modules naar MOTM aan het converteren is. Toch stukkie makkelijker dan zelf Blacet naar MOTM format converteren...

Origineel geplaatst door Arie Safari
[OT] Maar Blacet is wel ERG interessant geworden sinds hij langzaamaan modules naar MOTM aan het converteren is. Toch stukkie makkelijker dan zelf Blacet naar MOTM format converteren...

Ja, maar het kan, volgens mij, niet via blacet zelf tenzij je alleen een simpel "verloop" paneeltje neemt:

Attachments

• motmconvfp.jpg
    motmconvfp.jpg
    12,7 KB · Bekeken: 96
Als je echt helemaal in MOTM stijl wilt moet je ergens anders de FP bestellen en alles er zelf in monteren en aansluiten

Nou schijnen de kits van blacet sowieso wel een stuk beter gedocumenteerd te zijn dan die van EFM
Maar de prijs is er ook naar
het geluid trouwens ook: Blacet filters zijn echt top :okdan:

"MOTM panels and advice are available from: http://www.wiseguysynth.com/larry/panel.htm
They currently supply:
Blacet Dark Star Panel
Blacet KlangWerk Panel
Blacet Time Machine Panel
Blacet Mini-wave Panel
Blacet Mixer
Blacet Frequency divider
Blacet Final Filter "

Attachments

• stonzmotm.jpg
    stonzmotm.jpg
    91,2 KB · Bekeken: 103
Blacet filthy filter + MW

(meer blacet volgt later)

Attachments

• ff.1.mp3
    309,4 KB · Bekeken: 117
Dat was voorheen, was best redelijk te doen maar nu regelt Blacet de "Stooge conversion" voor je!!! Most important, inclusief een aangepaste PCB voor MOTM style/layout pots! (spectrol)

De Stonz is nu officieel in MOTM formaat leverbaar en de Time Machine vanaf mei, check de order pagina, kan niet wachten tottie binnen is!

Paneeltjes komen inderdaad van Larry Hendry af alsmede de aluminium brackets. Voorheen moest je dit los bestellen, printje op bracket en dan met kabel alle connecties maken. Met de aangepaste PCB's is het toch wel wat netter.

Die Stooge panelen worden maar eens per jaar gemaakt, ik vind dat allemaal wat ingewikkeld. Bestel wel kabels bij Wiseguysynth, zelfde verhaal, eens per jaar. Het zijn wel exact dezelfde paneeltjes als MOTM, zelfde leverancier. Ik heb tussen m'n MOTM zo'n 20% Oakley modules met Schaeffer paneeltjes zitten, niet echt mooi, maar het is zwart, past prima en er komt geluid uit :) Misschien ooit alles vervangen met Stooge panels maar voorlopig vind ik dit wel ok.

Back