Protools Midi Note raster ontbreekt?meen je niet.

justin

Shauna
Ik heb eigelijk een vraagje mbt. protools en dan de midi functie. Klopt het dat je de matrix-editor totaal niet in kunt stellen zoals in Cubase of Logic? Dat je bijv. in 1 maat 16 noten kunt tekenen,strak uitgelijnd in een raster? Het enige wat ie wil is 4 noten uitgelijnd in een maat. 16noten in een maat uitgelijnd lukt niet.

Bijv

X...X...X...X...| etc.. | etc..

Ik ben al een hele vrije middag aan het kloten maar ik krijg het echt niet. Dit moet toch kunnen?Of is dit totaal niet mogelijk,als dat zo is nou dan hou ik het met protools voor gezien.

jazeker kan dat wel... welke protools draai je?

In je balk bovenaan in je edit window staat afhankelijk van de versie ergens grid met daarnaast een pijltje. daarmee kan je je grid tot 64sten instellen (ook 3kwarts). met een potloodje er in tekenen betekent nootjes met een minimale lengte gelijk de gridwaarde intekenen..

succes!

overigens is in 6.7 het midigedeelte uitgebreid met tempochanges en groovequantizes uit logic en cubase etc. stretchen van je midifiles. zeker een vooruitgang

Origineel geplaatst door DJ Fuse
jazeker kan dat wel... welke protools draai je?

In je balk bovenaan in je edit window staat afhankelijk van de versie ergens grid met daarnaast een pijltje. daarmee kan je je grid tot 64sten instellen (ook 3kwarts). met een potloodje er in tekenen betekent nootjes met een minimale lengte gelijk de gridwaarde intekenen..

succes!

Op dit moment even protools free. Maar het probleem is dus dat het raster wel te veranderen is maar het blijft 4 tellen in de maat. Ik krijg met geen mogelijkheid 16 tellen in een maat. Ik heb de grid aan en dan heb je boven de 1,2,3,4,5 een linker en rechter pijltje staan. Heb je mischien een losse file die je hier kunt posten?zodat ie gelijk correct staat.

ik bedoel eigenlijk andere pijltjes. Je hebt er een waar je de grid kan veranderen en een waar je de nudge kan veranderen. die grid moet je hebben

Origineel geplaatst door DJ Fuse
ik bedoel eigenlijk andere pijltjes. Je hebt er een waar je de grid kan veranderen en een waar je de nudge kan veranderen. die grid moet je hebben

Zou jij me kunnen vertellen waar ik deze pijltjes zou kunnen vinden in de nieuwe protools le? Of zitten deze pijltjes verborgen onder grid.

bedankt fuse.

Back